panelladikes panellinies
Alexandros Michailidis / SOOC
Παρέμβαση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς που απασχολούνται σε εξεταστικά κέντρα των πανελληνίων 2022

Ισότιμη μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε εξεταστικά κέντρα των πανελληνίων εξετάσεων 2022 ζητά η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με αφορμή διαμαρτυρίες για τον ορισμό επιτηρητών, τη συγκρότηση των λυκειακών επιτροπών, καθώς και για τις επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων.

Εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν παρέμβασή στη διεύθυνση εκπαίδευσης με αφορμή το ζήτημα.

Στη σχετική ενημέρωση αναφέρουν:

ΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Το ΔΣ της Ε ΕΛΜΕ γίναμε αποδέκτες διαμαρτυριών συναδέλφων για τον ορισμό επιτηρητών στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και για τη συγκρότηση των λυκειακών επιτροπών, καθώς και για τις επιτροπές των βαθμολογικών κέντρων.

Σχετικά με τους επιτηρητές στα εξεταστικά κέντρα για τους φυσικώς αδυνάτους, οι συνάδελφοι αισθάνονται ότι έχουν δυσμενή τοποθέτηση, καθώς θα παραμένουν στο σχολείο 7 έως 9 ώρες σε συνθήκες ζέστης, επιτηρώντας μαθητές  που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και βρίσκονται σε κατάσταση αυξημένου στρες. Μετά από διαμαρτυρίες, καθώς και παρέμβασή μας στη Διεύθυνση εκπαίδευσης, η Διευθύντρια δήλωσε ότι αυξήθηκε ο αριθμός των επιτηρητών ώστε να είναι λιγότερες οι μέρες επιτήρησης και καλύτερες οι συνθήκες εργασίας. Από τη μεριά μας, ζητήσαμε να οριστούν δύο βάρδιες επιτηρητών, ώστε οι ώρες επιτήρησης να μειωθούν, πρόταση που δεν έγινε δεκτή.

Επισημάναμε το ιδιαίτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι των νυχτερινών σχολείων οι οποίοι μετά από την πολύωρη παραμονή τους στο εξεταστικό, υποχρεώνονται να προσέρχονται και στο σχολείο τους. Η απαίτηση για προσφορά υπηρεσιών σε ωράρια που δε σέβονται οικογενειακούς και προσωπικούς προγραμματισμούς και δεν αμείβονται, αποτελεί καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων.

Σχετικά με τον υποχρεωτικό ορισμό βαθμολογητών και τον ορισμό τους ως επιτηρητών, αποτελεί κατάσταση που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο δημιουργεί πολλές διαμαρτυρίες και προβλήματα.

Οφείλουμε ακόμη να επισημάνουμε την αδιαφάνεια στη  συγκρότηση των λυκειακών επιτροπών, τη συνολική σύνθεση των οποίων σε όλα τα σχολεία, μόνο η Διεύθυνση γνωρίζει. Δεν κοινοποιείται πουθενά, το ίδιο ισχύει και για τις άλλες επιτροπές των εξετάσεων που το ΔΣ ζητάει να μπορεί να ελέγχει αν ανανεώνονται σε προσωπικό. Η σύνθεση των επιτροπών αυτών ποτέ δεν δόθηκε στο Δ.Σ., ενώ στις θέσεις του προσωπικού που χρησιμοποιείται στα βαθμολογικά κέντρα η απαραίτητη ανανέωση των συναδέλφων μόνο στα λόγια πραγματοποιείται, καθώς ούτε και αυτές οι επιτροπές κοινοποιούνται. Οι βαρυσήμαντες δηλώσεις ότι όλα γίνονται με διαφάνεια και όπως πρέπει πρέπει να επιβεβαιώνονται στην πράξη για να μην αποτελούν κούφια λόγια και ψεύτικα.

Το Δ. Σ. θεωρεί ότι πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν ως μέλη των επιτροπών στη διαδικασία των εξετάσεων. Η συμμετοχή σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες θα πρέπει να είναι ανοιχτή σε όλους τους συναδέλφους, νέους και παλιούς, με διαφάνεια, αντικειμενικά κριτήρια και εναλλαγή. Η σύνθεση των επιτροπών με τους συμμετέχοντες καθηγητές να μπορεί να ελέγχεται από τον κλάδο.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε προγράμματα και επιτροπές όπου προβλέπεται αμοιβή, αποτελεί συμπλήρωμα ενός ισχνού μισθού. Διεκδικούμε την αύξηση αυτής της κατηγορίας αμοιβών που σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στους επιτηρητές, δεν καλύπτουν ούτε το κόστος μετακίνησής τους στα εξεταστικά κέντρα. Γνωρίζουμε ότι η μόνη σοβαρή λύση για την οικονομική αναβάθμισή μας είναι η αύξηση του μισθού μας, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε διατυπώσει ως κλάδος, και γι’ αυτήν πρωτίστως αγωνιζόμαστε. Ωστόσο, η δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιτροπές για το έργο των οποίων προβλέπεται αμοιβή, αποτελεί κριτήριο για την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων.

Ζητάμε να δοθούν στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ όλα τα στοιχεία των επιτροπών των εξετάσεων για τα τρία τελευταία χρόνια ώστε να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αλκοολ
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
Ο υπεύθυνος του μαγαζιού συνελήφθη με την κατηγορία της έκθεσης, ενώ ανάλογες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο καθηγητής
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
σχολειο
Επιστολή Γονέων για τα εκπαιδευτικά κενά στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού – «Αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα»
«Η υπομονή γονέων και μαθητών έχει εξαντληθεί»
Επιστολή Γονέων για τα εκπαιδευτικά κενά στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού – «Αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα»