Thumbnail
Επιστολή μαθήτριας Λυκείου στην Κεραμέως για την εισαγωγή των λατινικών στις Πανελλαδικές

Επιστολή διαμαρτυρίας αποστέλλει υποψήφια πανελλαδικών εξετάσεων και πρόεδρος Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου Πειραματικού Λυκείου Αγίων Αναργύρων, στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, αναφορικά την εξεταζόμενη εισαγωγή των λατινικών.

Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει την επιστολή, στην οποία η μαθήτρια τονίζει πως η απόφαση να μην μειωθεί η εξεταστέα ύλη, δεν συνάδεια με τις αντιξοόητητες που αντιμετώπισαν οι μαθητές τα δύο προηγούμενα έτη εξαιτίας του κορονοϊού.

«Αναλογιστείτε την αγωνία και το άγχος που κατακλύζουν εμάς τους μαθητές γνωρίζοντας πως τα εφόδια γνώσεων που θα έπρεπε να κατέχουμε από τα προηγούμενα έτη του λυκείου, με στόχο να έχουμε επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, δεν είναι επαρκή», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τονίζει ακόμη, πως η απόφαση να ενταχθούν τα λατινικά στην εξεταστέα ύλη, οδηγεί σε μια δυσχερή κατάσταση και συμπληρώνει πως η ύλη 18 σελίδων αποβλέπει αποκλειστικά στην ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών σχετικά με τα χαρακτηριστικά τόσο της λατινικής γλώσσας, όσο και της λατινικής αρχαιότητας.

Υπογραμμίζει ακόμη, πως η κατανόηση και αποστήθιση των κειμένων είναι αδύνατη, λόγω της ιδιότυπης έκφρασης του συγγραφέα και την διαρκή χρήση μεταφορικής γλώσσας, ενώ καλεί την υπουργό να επανεξετάσει την απόφαση ένταξης της εισαγωγής των Λατινικών στο πλαίσιο της εξεταζόμενος ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αναλυτικά η επιστολή:

« Από το στάδιο της μαθητείας, των πειραματισμών και της πολυποίκιλης ανίχνευσης η λατινική λογοτεχνία προχωράει σταθερά στη φάση της υψηλής δημιουργίας και της καλλιτεχνικής εκλέπτυνσης. Επιδιώκεται η αρμονική σύζευξη μορφής και περιεχομένου πλασματικού και πραγματικού καθώς και η εξειδίκευση και το βάθος» είναι ένα ψήγμα από την εισαγωγή του εξεταστέου μαθημάτων των Λατινικών των Ανθρωπιστικών επιστημών (1ο πεδίο) στο οποίο καλούμαστε χιλιάδες υποψήφιοι μαθητές της τρίτης λυκείου να εξεταστούνε στις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2021-22. Ορμώμενη από την προαναφερθείσα απόφαση, σύμφωνα με το ισχύον ΦΕΚ, σας αποστέλλω την επιστολή ώστε να επανεξετάσετε την απόφαση αυτή.

Η αδιάλλακτη στάση που τηρείτε ως προς την μείωση της εξεταστέας ύλης δεν συνάδει με τις αντιξοότητες που αντιμετωπίσαμε ως μαθητές κατα τα 2 προηγούμενα έτη της πανδημίας. Αναλυτικότερα, οι απόρροιες της πανδημίας στον τομέα της εκπαίδευσης, που έγιναν φανερές στις πανελλήνιες του 2020 ( αδυναμία διεκπεραίωσης δια ζώσης καθώς και διαδικτυακών μαθημάτων), «οχυρώσαν» την στρατηγική που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας στις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2020-21, προχωρώντας σε μείωση ύλης των 4 εξεταστέων μαθημάτων όλων των πεδίων, η οποία οφέλησε τους υποψήφιους εξεταζόμενους. Ωστόσο, επιστρέφοντας στο παρόν, παρά την ομαλή λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, οι «χαμένες» ώρες μαθημάτων κατα τα σχολικά έτη 2019-20και 2020-21 αποτελούν και για την δίκη μας γενιά, των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων του 2004, «αχίλλειο πτέρνα». Αναλογιστείτε την αγωνία και το άγχος που κατακλύζουν εμάς τους μαθητές γνωρίζοντας πως τα εφόδια γνώσεων που θα έπρεπε να κατέχουμε από τα προηγούμενα έτη του λυκείου, με στόχο να έχουμε επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, δεν είναι επαρκή. Στην δυσχέρεια αυτή, προστίθεται η απόφαση ένταξης στην νέα αυξημένη εξεταστέα ύλη, της εισαγωγής των λατινικών. Μιας ύλης 18 σελίδων που αποβλέπουν αποκλειστικά στην ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών σχετικά με τα χαρακτηριστικά τόσο της λατινικής γλώσσας, όσο και της λατινικής αρχαιότητας και που εύλογα δεν αποτελούσαν μέρος της εξεταστέας ύλης, λόγω της ιδιότυπης έκφρασης του συγγραφέα και την διαρκή χρήση συνυποδηλωτικής (μεταφορικής) γλώσσας, η οποία καθιστά αδύνατη την κατανόηση και αποστήθιση των κειμένων. Η απόφαση σας, κυρία Υπουργέ, είναι μια απόφαση επαναφοράς της στείρας αποστήθισης στο ελληνικό σχολείο, σε μια κατεύθυνση, την θεωρητική, που χαρακτηρίζεται ως η κατεύθυνση των «παπαγάλων». Συνεπώς, στην υπάρχουσα σύγχυση, εξαιτίας της πανδημίας που εξακολουθεί να ταλανίζει την κοινωνία και την πρωτοφανή ογκώδη ύλη, η εισαγωγή των Λατινικών στέκεται τροχοπέδη για εμάς τους υποψήφιους.

Κλείνοντας, Κυρία Υπουργέ, σας καλώ να επανεξετάσετε την απόφαση ένταξης της εισαγωγής των Λατινικών στο πλαίσιο της εξεταζόμενος ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων του σχολικού έτους που διανύουμε και διαψεύσετε τον χαρακτηρισμό του «παπαγάλου» που επωμιζόμαστε οι υποψήφιοι της τρίτης λυκείου της Θεωρητικής κατεύθυνσης.

Με τιμή
Υποψήφια Πανελλαδικών Εξετάσεων και Πρόεδρος Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου Πειραματικού Λυκείου Αγίων Αναργύρων
Σαντίκου Αθανασία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εφετείο
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
Βαριές κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, διατάραξη οικιακής ειρήνης, αλλά και παράβαση του νόμου περί όπλων...
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
βιβλίο με δεσιμο απο ανθρωπινο δέρμα
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη
Ο πρώτος ιδιοκτήτης του βιβλίου, ο Γάλλος γιατρός Ludovic Bouland, έδεσε το βιβλίο με ανθρώπινο δέρμα. Το Χάρβαρντ είπε ότι ο Μπούλαντ πήρε το δέρμα...
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη