Πανελλαδικές εξετάσεις
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Ο Όμιλος Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ καθοδηγεί τους υποψηφίους των πανελλαδικών πώς να φτάσουν βήμα-βήμα στη σχολή και στον κλάδο που τους ενδιαφέρει

Μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που καλείται να πάρει σήμερα ένας μαθητής Λυκείου, είναι ο σχεδιασμός της σταδιοδρομίας του. Μια απόφαση η οποία έχει αρκετά στάδια αλλά και σημαντικές «τεχνικές» λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζει ο κάθε ενδιαφερόμενος, ειδικά έπειτα και από τις φετινές αλλαγές, με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, το διπλό μηχανογραφικό κ.λπ.

Ωστόσο, πολύ συχνά, οι μαθητές και υποψήφιοι των Πανελληνίων, θέτουν ως μοναδικό κριτήριο για την επιλογή σπουδών, τα μαθήματα που τους αρέσουν ή τα μόρια που συγκεντρώνουν στο τέλος των εξετάσεων. Βέβαια, εάν επιλέξουμε με βασικό ή μοναδικό κριτήριο τα μόρια μας, ελλοχεύει ο κίνδυνος να βρεθούμε σε μια σχολή και σε ένα κλάδο ο οποίος πρακτικά θα είναι πολύ μακριά από αυτό που πράγματι θα μου ταίριαζε.

diakrothma_logo.png

Για να μπορέσουμε λοιπόν να σχεδιάσουμε βήμα βήμα την πορεία μας στο Λύκειο αλλά και το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό μας μέλλον, υπάρχουν ορισμένες βασικές αρχές που παρατίθενται ακολούθως, κωδικοποιημένες, που θα πρέπει να εφαρμόσει ο κάθε ενδιαφερόμενος προκειμένου να «ξεκλειδώσει» έξυπνα  τις προοπτικές του. Αναλυτικά:

1. Προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά μας. Με τη συνδρομή επιστημονικών εργαλείων (τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού) αλλά και με μια διαρκή προσωπική αναζήτηση, ψάχνουμε να ανακαλύψουμε στοιχεία της προσωπικότητας μας και χαρακτηριστικά προκειμένου να τα συνδυάσουμε με ένα πρόγραμμα σπουδών και να τα αξιοποιήσουμε μελλοντικά στην επιλογή ενός κλάδου.

2. Διερευνούμε προσεκτικά τα τμήματα και τις επιστήμες που βρίσκονται στο πεδίο / τομέα που μας ενδιαφέρει. Δεν περιοριζόμαστε αποκλειστικά στο να ψάξουμε πληροφορίες για τα τμήματα που μας ενδιαφέρουν αλλά -με ιδιαίτερη προσοχή- αναζητούμε πληροφορίες για το πρόγραμμα σπουδών κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα συνδεόμενα επαγγέλματα κ.λπ.

3. Δεν επιλέγουμε με κριτήριο τα μόρια ενός τμήματος. Η αξία της κάθε σχολής δεν ταυτίζεται πάντα με τα απαιτούμενα μόρια εισαγωγής. Συχνά, θα βρούμε τμήματα και στα μεσαία στρώματα της βαθμολογίας τα οποία οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους και ειδικότητες. Απο την άλλη, υφίστανται τμήματα με υψηλά μόρια εισαγωγής τα οποία σχετίζονται με κορεσμένες ειδικότητες.

4. Μην ψάχνετε «έτοιμες συνταγές» και σχολές «διαμάντια». Τα εφόδια που προσφέρει το κάθε πρόγραμμα σπουδών σε πολύ μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από τον κάθε φοιτητή. Κατά πόσο θα τα αξιοποιήσει, πως θα καλλιεργήσει τις δεξιότητες του, ποια στοχευμένη εξειδίκευση θα ακολουθήσει κ.ο.κ. Το ότι κάποιος κλάδος ή κάποιο επάγγελμα έχει θετικές προοπτικές είναι ένα σημαντικό στοιχείο αλλά προαπαιτούμενο για να καρπωθούμε αυτές τις θετικές προοπτικές είναι να μας ταιριάζει!

5. Ανακαλύψτε το εύρος των επιλογών και των δυνατοτήτων που μπορεί να σας προσφέρει μια σχολή ευρείας βάσης. Είναι πολύ λογικό στην ηλικία των 15-16 ετών να μην μπορώ να αντιληφθώ την πραγματικότητα πολλών κλάδων της αγοράς εργασίας και των επιστημών, Όπως είναι και εντελώς αναμενόμενο να μην έχω κατασταλάξει επακριβώς σε κάποια εξειδίκευση ή κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα. Σε αυτήν την περίπτωση μια γενική επιστήμη, όπως για παράδειγμα τα Μαθηματικά, είναι μια επιλογή και ένας στόχος που θα μου δώσει μια γενική βάση ώστε στην πορεία -εν τέλει- να αποφασίσω αν θα γίνω εκπαιδευτικός, στατιστικός, αναλογιστής ή οποιαδήποτε άλλη συνδεόμενη ειδικότητα με τον κλάδο.

Μη ξεχνάτε πως το μέλλον είναι απρόβλεπτο και σχεδιάζετε τη σταδιοδρομία σας εν μέσω της 4ης βιομηχανικής επανάστασης! Πολλά πράγματα τα οποία σήμερα θεωρούνται μακρινά, πολύ σύντομα θα τα δούμε να μπαίνουν στην καθημερινότητα μας και φυσικά πολλοί κλάδοι επιστημών και της οικονομίας να διαφοροποιούνται. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά υπογραμμίζουμε ως εκπαιδευτικοί και ως σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού το εξής: Αν επιθυμείς να σχεδιάσεις με τον καλύτερο τρόπο τα επόμενα σου βήματα, αρχικά πρέπει να ανακαλύψεις τα θέλω σου και μετέπειτα να εξετάσεις προσεκτικά όλες τις δυνατότητες που σου προσφέρονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σίγουρα, σε ένα από τα 400+ τμήματα που θα βρεις στο μηχανογραφικό σου, κάποιο θα σε οδηγήσει στον κλάδο που μελλοντικά θα σε βοηθήσει να κάνεις το επάγγελμα που σου ταιριάζει.

Σύνταξη -  επιμέλεια:

fotografia.jpg

Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιασωνας
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
Ο βασικός αυτόπτης μάρτυρας και συνοδηγός του οχήματος επιχείρησε με την κατάθεσή του να αποδώσει εμμέσως ευθύνες στο νεαρό οδηγό της μηχανής
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα