apostaseos
Επιστολή του φιλόλογου Γρηγόρη Εμμ. Βοσκάκη

Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία N. Κεραμέως,

 

τούτες τις ώρες της ανησυχίας, της απομόνωσης και της υπομονής το μυαλό όλων μας είναι στους οικείους –συγγενείς και φίλους- και σε όσους δίνουν τη μάχη με τον «αόρατο εχθρό». Πρώτοι στον αγώνα αυτό τάσσονται οι υγιειονομικοί και πολύ σωστά η κυβέρνηση τονίζει ότι πρέπει να τους στηρίξουμε με τις πράξεις μας. Η ίδια εξήγγειλε χιλιάδες προσλήψεις για τον τομέα της Υγείας και γενικά ποικιλότροπη ενίσχυση του ΕΣΥ, όπως η συγκυρία αλλά και οι ανάγκες του συστήματος το απαιτούν … και το απαιτούσαν και πριν την πανδημία! Γιατί το Κράτος Πρόνοιας, που υπηρετούμε -εσείς σαν υπουργός και εγώ ως εκπαιδευτικός- έχει θεμελιωθεί με αγώνες αίματος και πνεύματος για να παρέχει αξιόπιστες υπηρεσίες υγείας, δικαιοσύνη, μέριμνα για τους αδύναμους και εκπαίδευση σε όλους τους πολίτες και κατοίκους της χώρας. Ωστόσο, όλα αυτά αποδομήθηκαν σε μεγάλο βαθμό στα χρόνια που πέρασαν και δεν αναφέρομαι μόνο στην περίφημη κρίση, που στην άποψή μου είναι αποτέλεσμα και όχι αιτία της αποσάρθωσής τους. Έτσι σήμερα ψάχνουμε για κλίνες εντατικής, αναπνευστήρες, μάσκες και γάντια, όπως χθες ψάχναμε για ράμματα και γάζες στα χειρουργεία.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι έλληνες γιατροί, που εργάζονται στα νοσοκομεία του εξωτερικού, δεν βρέθηκαν εκεί γιατί δεν ήθελαν να υπηρετήσουν τους συμπατριώτες τους αλλά γιατί δεν γίνονταν προσλήψεις! Και γιατί, αν προσλαμβάνονταν στις κρατικές υποδομές υγείας, ο μισθός τους θα ήταν δυσανάλογα μικρός όχι μόνο σε σχέση με τους κόπους και τα έξοδα για την απόκτηση του πτυχίου τους ούτε με το κόστος του επιπέδου ζωής, που με θυσίες είχαν προσπαθήσει να αποκτήσουν… ήταν (και παραμένει) μικρός σε απόλυτη κλίμακα με βάση τα ωράρια και τις συνθήκες εργασίας τους. Βέβαια, σήμερα κάποιοι από αυτούς βγαίνουν στα τηλεοπτικά παράθυρα και δίνουν την «πολεμική ανταπόκριση» για τις περιοχές, που ζουν ανά την Ευρώπη και τον κόσμο με το κεφάλι ψηλά, και ας τους «απέδιωξε» το κράτος, που αισθάνονται πατρίδα.

Ας είναι! Ακολουθώντας το παράδειγμά τους –παράδειγμα υπερηφάνειας και σεβασμού στο καθήκον- δεν θα μεμψιμοιρήσω. Εξάλλου σκοπός της επιστολής μου δεν είναι να εγκωμιάσω κανέναν (όσο και αν το αξίζει). Σκοπός μου είναι να κάνω μια παράκληση. Μην φανταστείτε για διορισμούς εκπαιδευτικών και αύξησης των δαπανών για τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Γι’ αυτά ξέρω την απάντηση! Εξάλλου θα σας απασχολήσουν οι συνδικαλιστές μας και –ελπίζω- οι γονείς των μαθητών μας από Σεπτέμβρη πάλι. Θέλω μόνο να παρακαλέσω για κάτι που δεν θα στοιχίσει ούτε ένα ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά που είμαι σίγουρος ότι θα έχει τεράστια αξία, όχι αγοραία αλλά συμβολική και θεσμική και γι’ αυτό ουσιαστική.

Σας παρακαλώ, λοιπόν, να συντάξετε μια ανακοίνωση, η οποία να αποκαθιστά την αλήθεια. Μια δήλωση που θα επεξηγεί τα σχετικά με το πρόβλημα που δημιουργήθηκε αναφορικά με την τηλεκπαίδευση. Που θα αναφέρει την πραγματικότητα και μόνο, δηλαδή: 1) ότι δεν έγινε ούτε μία ώρα γενικευμένης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στις πλατφόρμες, που έχουν πληρώσει εδώ και χρόνια οι έλληνες φορολογούμενοι, για την ηλεκτρονική υποβοήθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τουλάχιστον μέχρι πριν λίγες μέρες και σίγουρα όχι πριν την ανακοίνωση χρήσης της, 2) ότι το μεγαλύτερο μέρος των ενημερωτικών οδηγιών (κείμενα και βιντεομαθήματα), που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο προς βοήθεια των εκπαιδευτικών, έχουν εκπονηθεί αφιλοκερδώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και όχι από κρατικούς φορείς, 3) ότι πράγματι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο «κρασάρει», και δεν μπορεί να υποδεχθεί τους αιτούντες συμμετοχής, και ότι τελικά δεν μπορεί να προσφέρει αξιόπιστες λύσεις στον μαθητή και τον εκπαιδευτικό. Και αν θέλετε προσθέστε και ένα σχόλιο, που ελπίζω να έχετε πάντα στο μυαλό σας, ότι δηλαδή η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει κατ’ ελάχιστο την εκπαιδευτική διαδικασία στη σχολική τάξη. Και επειδή γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι πολύτιμος κι ενδεχομένως δεν μπορείτε να συγχρονιστείτε με τις ανάγκες των τηλεοπτικών δελτίων, σας προτρέπω η δήλωση αυτή να γίνει γραπτή. Και εγώ μετά θα παρακαλέσω τα αφεντικά των δημοσιογράφων να δημοσιοποιηθεί στους πολίτες από όλους εκείνους τους «αστέρες», που βιάστηκαν να κατακρίνουν τους εκπαιδευτικούς για τεμπελιά ή ολιγωρία.

Και αυτό, αλίμονο, χωρίς καμία διάθεση εκδίκησης. Αλλά όπως θα έχετε καταλάβει ήδη από την επαφή σας με τους εκπαιδευτικούς, εμείς οι δάσκαλοι έχουμε πάντα την επιθυμία (εν προκειμένω την επαγγελματική διαστροφή) να διδάσκουμε. Λοιπόν, θα είναι μια καταπληκτική ευκαιρία να μάθουν οι δημοσιογράφοι αυτοί (διαβάζω και ακούω τα ονόματα των κκ Βερύκιου, Τέλογλου και Χασαπόπουλου αλλά είμαι σίγουρος και για άλλους!) ότι το σωστό σχόλιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλείας τους και ότι απαιτεί νου και προσοχή και ότι πρέπει να στηρίζεται στην έρευνα και όχι στην … κοιλιά τους. Γιατί αλλιώς θα καταχωριστούν στο υπογάστριο του κοινού τους και, αν μη τι άλλο, τα αφεντικά τους θα ζημιωθούν!

Τέλος, θα ήθελα να σας μεταφέρω την ειλικρινή μου συμπαράσταση για την αντίπραξη που επιχειρεί ο πολύς κος Αδωνίς Γεωργιάδης στο υπουργείο σας. Γιατί πληροφορούμαι ότι ο Υπουργός Ανάπτυξης και Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, προσφέρει μαθήματα τηλεκπαίδευσης για τα αρχαία ελληνικά μόνο με πέντε ευρώ! Αν θέλετε την ταπεινή συμβουλή μου, προτείνω ευθεία αντιπαράθεση. Εκείνος πουλάει εκδούλευση στο …έθνος με 5 ευρώ; Βάλτε και εσείς, κατά τις ώρες μετάδοσης των «μαθημάτων» του, μια παράσταση τσίρκου στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση, που τώρα (μόνο) οργανώνετε.

 

Έτσι ... για την τάξη των πραγμάτων!

 

Με τις καλύτερες ευχές μου για υγεία, πρόοδο

και γρήγορη απαλλαγή από ό,τι μας καθηλώνει !

Γρηγόρης Εμμ. Βοσκάκης

φιλόλογος και εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
15χρονη μαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε στις 9 Απριλίου στο Αστυνομικό Τμήμα Σκύδρας, ότι συνομήλικός της την απείλησε και την εξύβρισε
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
sholiki_ekdromi.jpg
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
«Το υψηλό κόστος συμμετοχής είναι παράγοντας αποκλεισμού των πιο αδύναμων οικονομικά μαθητών οι οποίοι όμως έχουν και την μεγαλύτερη ανάγκη...
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
Γυναίκα στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)
Η γυναίκα στην προσπάθειά της να συγκρατήσει τη βαλίτσα της κατέληξε στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)