Thumbnail
Από 15χρονους μαθητές μέχρι και συνταξιούχους απαρτίζονται οι τάξεις στην καρδιά της βρετανικής πρωτεύουσας

Ανάμεσα στα δεκάδες θερινά σχολεία των πανεπιστημίων της Βρετανίας για τις κλασσικές σπουδές στην αρχαιοελληνική γραμματεία, ένα και μοναδικό αφορά αποκλειστικά τον Όμηρο. Και καταφέρνει, στα πέντε χρόνια λειτουργίας του, να προσελκύει «μαθητές» μέχρι και 86 ετών, από όλο τον κόσμο, που επανέρχονται κάθε χρόνο για να συνεχίσουν τη μελέτη στον αρχαίο ποιητή.

Αυτό το πολυεθνικό Θερινό Σχολείο για τον Όμηρο, που διεξάγεται από το τμήμα Κλασσικής Φιλολογίας του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου, UCL, δεν οφείλει την πρωτοτυπία του μόνο στην ομηρική εξειδίκευση από την κλασσική πλευρά της, αλλά επίσης σε τμήματα που συνδυάζουν τον Όμηρο με την σύγχρονη εποχή και σε εργαστηριακά μαθήματα καλλιτεχνικού περιεχομένου. Επίσης, τα εντατικά μαθήματα πλαισιώνονται από παράλληλες πολιτιστικές δράσεις.

«Θέλουμε να τους μεταδώσουμε την αγάπη για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και για τον Όμηρο, να τους δείξουμε πως το έργο του σχετίζεται με την σύγχρονη καθημερινή ζωή» επισημαίνει στο ΑΠ - ΜΠΕ ο υπεύθυνος του Θερινού Σχολείου, λέκτορας Κλασσικής Φιλολογίας του UCL, Αντώνης Μακρινός.

Υπάρχουν τα καθαρά γλωσσικά τμήματα ομηρικών ελληνικών όλων των επιπέδων, που γίνονται είτε στο πρωτότυπο κείμενο (για τους προχωρημένους) ή στο αγγλικό (για τους αρχάριους), αλλά και τμήματα που αφορούν τον Όμηρο και τις επιρροές του, τα οποία κάθε χρόνο ανανεώνονται. Φέτος θα λειτουργήσουν τμήματα όπως Όμηρος και Θρησκεία, Όμηρος και Μεσαίωνας, Όμηρος και Φιλοσοφία, Ομηρικός Διαλογισμός και Γιόγκα. Στο τελευταίο επιχειρείται η εξερεύνηση των συναισθημάτων σε συναισθηματικά φορτισμένα επεισόδια της Ιλιάδας και της Οδύσσειας μέσα από τον διαλογισμό.

Υπάρχουν, ωστόσο, και τα εργαστηριακά- καλλιτεχνικά μαθήματα, όπως η καλλιγραφία σε συγκεκριμένη μετάφραση του Ομήρου, το εργαστήριο μωσαϊκού και ψηφιδωτών, ή η Γραμμική Β'.

«Η επιλογή των τμημάτων που ανανεώνονται κάθε χρόνο απευθύνεται σε ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, περίπου 35%, που επιστρέφουν κάθε χρόνο στο σχολείο και θέλουν να μάθουν κάτι καινούργιο γύρω από τον Όμηρο» εξηγεί ο δρ. Μακρινός. Τα τρία τέταρτα των συμμετεχόντων προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο και περίπου το ένα τέταρτο από 17 διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Κολομβία, Κίνα, Ιαπωνία, Καναδάς, ΗΠΑ κ.ά.)

Το κίνητρο για την παρακολούθηση ενός τόσο εξειδικευμένου σχολείου δεν είναι πάντα το ίδιο. Έτσι τα τμήματα επιλέγονται από 15χρονους μαθητές που γνωρίζουν ήδη καλά την αρχαία και τη νέα ελληνική γλώσσα ή δεν την γνωρίζουν καθόλου, αλλά θέλουν να ακολουθήσουν κλασσικές σπουδές σε κάποιο πανεπιστήμιο, από φοιτητές σχολών κλασσικής φιλολογίας που θέλουν να μάθουν περισσότερα για την αρχαία ελληνική και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, από καθηγητές που διδάσκουν τον κλασσικό πολιτισμό και θέλουν να εμβαθύνουν στο γλωσσικό αντικείμενο, ακόμη και από ενήλικες «μαθητές», που παρακολουθούν τα μαθήματα από προσωπικό ενδιαφέρον. «Ο μεγαλύτερος σε ηλικία μαθητής που είχαμε ήταν ένας 86χρονος Βρετανός, αλλά υπάρχουν και άλλοι συνταξιούχοι που συμμετέχουν τόσο στα γλωσσικά όσο και στα εργαστηριακά μαθήματα. Μάλιστα, ένα ποσοστό 20% αυτών συνεχίζουν τις επόμενες χρονιές» συμπληρώνει ο δρ. Αντώνης Μακρινός. Υπάρχουν, τέλος και οι φοιτητές θετικών επιστημών που βρίσκουν ενδιαφέρον στην αρχαία ελληνική γλώσσα.

Στο πρώτο έτος λειτουργίας του, το σχολείο ξεκίνησε ως ένα μικρό πρότζεκτ με 52 μαθητές, αλλά συνέχισε την ανοδική του πορεία, φτάνοντας πέρσι τους 121 συμμετέχοντες. «Διευθύνοντας το θερινό σχολείο κλασσικών σπουδών του πανεπιστημίου διαπίστωσα ότι υπήρχε ενδιαφέρον των μαθητών για τα ομηρικά κείμενα -Ιλιάδα και Οδύσσεια- και έτσι, βλέποντας ότι λείπει κάτι τέτοιο, σκέφτηκα τη δημιουργία ενός σχολείου μόνο για τον Όμηρο που να συνδυάζει και τον πολιτισμό» ανέφερε ο δρ. Μακρινός για το πως προέκυψε η ιδέα.

Καθημερινά, μετά το πέρας των εντατικών μαθημάτων, εντός του πανεπιστημιακού κολλεγίου, διοργανώνονται εκδηλώσεις, όπως στρογγυλές τράπεζες με ομιλίες καθηγητών για θέματα όπως ο Όμηρος στο θέατρο, στην μετάφραση στις ειδικές ανάγκες, αλλά και καλλιτεχνικά δρώμενα όπως ανάγνωση ποιημάτων σύγχρονων Ελλήνων και Βρετανών ποιητών που βασίζονται στον Όμηρο, προβολή ταινιών κ.ά.

Το θερινό σχολείο διαρκεί πέντε μέρες (22-26 Ιουλίου) και διδάσκουν σε αυτό καθηγητές του UCL και άλλων πανεπιστημίων. Το κόστος του είναι 130 λίρες και υπάρχει δυνατότητα υποτροφιών και επιδομάτων. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων έχει ξεκινήσει.

πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους:

https://www.ucl.ac.uk/classics/outreach/summer-schools/summerschoolinhomer2019

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Θέσεις εργασίας
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2024: Ποιοι είναι οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
εκπαιδευτικος
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου
Ποια προϋπηρεσία υπολογίζεται για μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών-Πότε μειώνεται
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου