Κοινωνία

Πώς το αργοπορημένο πρωινό συνδέεται με προβλήματα υγείας και αυξημένο κίνδυνο θανάτου

Πρωινό
Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Οι αλλαγές στα γεύματα με την ηλικία

Μια μακροχρόνια βρετανική μελέτη αποκαλύπτει ότι οι αλλαγές στην ώρα κατανάλωσης των γευμάτων, ειδικά του πρωινού, μπορούν να αποτελέσουν δείκτη υγείας και μακροζωίας στους ηλικιωμένους.

Ερευνητές από το Mass General Brigham ανέλυσαν δεδομένα 2.945 ατόμων ηλικίας 42-94 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρακολουθώντας τους για πάνω από 20 χρόνια. Διαπίστωσαν ότι με την πάροδο του χρόνου οι ενήλικες τείνουν να τρώνε πιο αργά μέσα στη μέρα πρωινό και δείπνο, ενώ το συνολικό χρονικό παράθυρο κατανάλωσης τροφής μικραίνει.

Πρωινό και υγεία

Η μελέτη έδειξε ότι το καθυστερημένο πρωινό σχετίζεται με:

  • κατάθλιψη και κόπωση,

  • προβλήματα ύπνου,

  • δυσκολία στην προετοιμασία γευμάτων,

  • κακή στοματική υγεία,

  • αυξημένο κίνδυνο θανάτου.

Επιπλέον, άτομα με γενετική προδιάθεση να κοιμούνται και να ξυπνούν αργά («νυχτοπούλια») τείνουν να μεταθέτουν και τα γεύματά τους σε πιο αργές ώρες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ώρα του πρωινού μπορεί να λειτουργήσει ως πρώιμο προειδοποιητικό σημάδι υποκείμενων προβλημάτων υγείας. Η διατήρηση σταθερού προγράμματος γευμάτων ίσως αποτελέσει βασικό στοιχείο στρατηγικών για υγιή γήρανση και μακροζωία.

Σε μια εποχή όπου η διαλειμματική νηστεία και τα διατροφικά μοντέλα περιορισμένου ωραρίου κερδίζουν έδαφος, οι ειδικοί τονίζουν ότι χρειάζεται προσοχή, ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους, καθώς οι επιπτώσεις μπορεί να είναι διαφορετικές από αυτές που παρατηρούνται στους νεότερους.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Communications Medicine.

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Market Pass 2026: 600.000 δικαιούχοι παίρνουν ως 240 ευρώ - Πότε τα παίρνετε

Ανατροπή στους πίνακες ΑΣΕΠ: Ακυρώνονται προσλήψεις αναπληρωτών μετά από ελέγχους

Πανελλήνιες 2026: Η πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις σε  Νομικές, Πολυτεχνεία και Ιατρικές

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

κοινωνία