Η πρωτεύουσα της Ελλάδας παραμένει χωρίς ταξί για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, καθώς οι επαγγελματίες του κλάδου συνεχίζουν την 48ωρη απεργία τους, διεκδικώντας άμεση επικοινωνία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών.
Η κινητοποίηση αυτή δεν προέκυψε αιφνίδια. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), η απεργία είναι αποτέλεσμα της επαναλαμβανόμενης αδιαφορίας της πολιτικής ηγεσίας, καθώς ο αρμόδιος Αναπληρωτής Υπουργός, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, φέρεται να αποφεύγει τον άμεσο διάλογο με το επίσημο προεδρείο του συνδικάτου. «Δεν είναι δυνατόν να συνομιλούν μόνο με "επιλεγμένους" συνδικαλιστές», υποστηρίζουν τα μέλη του ΣΑΤΑ, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους για τον τρόπο διαχείρισης των αιτημάτων τους.
Το πρωί της Πέμπτης 29 Μαΐου, οι οδηγοί ταξί προχώρησαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη συμβολή της Λ. Αθηνών με την οδό Σπύρου Πάτση, και εν συνεχεία κατευθύνθηκαν προς το Υπουργείο Μεταφορών, μέσω αυτοκινητοπομπής.
Στο σημείο επικράτησε ένταση, με κορυφαία στιγμή το αποφασιστικό ξέσπασμα του προέδρου του ΣΑΤΑ, Ευθύμη Λυμπερόπουλου, ο οποίος αναρριχήθηκε στα κιγκλιδώματα του υπουργείου, απαιτώντας επιτακτικά να πραγματοποιηθεί η συνάντηση με τον κ. Κυρανάκη.
Την προηγούμενη ημέρα, οι απεργιακές δράσεις περιλάμβαναν συγκέντρωση στη λεωφόρο Καβάλας και πορεία των ταξί έως το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», δημιουργώντας σημαντικές κυκλοφοριακές αναταραχές και επισημαίνοντας τη σοβαρότητα των αιτημάτων τους.
Σήμερα, οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται με νέα πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών, όπου οι οδηγοί ζητούν εκ νέου πρόσωπο με πρόσωπο διάλογο με την πολιτική ηγεσία.
Σε μια κίνηση κορύφωσης της πίεσης, το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε στις 20 Μαΐου ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας άμεση συνάντηση για την αντιμετώπιση των κρίσιμων προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ταξί.
Το περιεχόμενο της επιστολής δεν έχει γίνει ευρέως γνωστό, ωστόσο τα μέλη του συνδικάτου δηλώνουν αποφασισμένα να συνεχίσουν μέχρι να ακουστεί η φωνή τους.
Πίσω από τις απεργιακές κινητοποιήσεις δεν βρίσκεται μόνο η διαμαρτυρία για οικονομικά ή συνδικαλιστικά ζητήματα, αλλά και η απαίτηση για θεσμική αναγνώριση και ισότιμη αντιμετώπιση. Οι αυτοκινητιστές επιμένουν ότι το δικαίωμα στη διαπραγμάτευση και την προσωπική ακρόαση δεν μπορεί να εξαρτάται από τις πολιτικές προτιμήσεις ή τη στάση ενός συνδικαλιστικού φορέα.
Τα συνολικά αιτήματα του ΣΑΤΑ
«Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026. Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη. Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία. Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας. Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET. Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου. Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί. Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ. Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί. Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση. Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί». «Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ