Thumbnail
Πόσο είναι το πρόστιμο που σας περιμένει;

Ένα ριζικά ανανεωμένο πλαίσιο κυκλοφορίας βρίσκεται προ των πυλών, καθώς ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) ετοιμάζεται να εισαχθεί άμεσα στη Βουλή. Η ψήφισή του, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αναμένεται εντός της επόμενης ημέρας, ανοίγοντας τον δρόμο για σημαντικές αλλαγές στους κανόνες που διέπουν την κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους.

Αλλαγή φιλοσοφίας: Από το όχημα στον οδηγό

Μία από τις βασικότερες μεταβολές αφορά τη μεταφορά της ευθύνης αποκλειστικά στον οδηγό. Μέχρι σήμερα, οι κυρώσεις συχνά περιλάμβαναν την αφαίρεση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας του οχήματος. Πλέον, αυτό καταργείται. Οι ποινές θα επιβάλλονται αποκλειστικά στο φυσικό πρόσωπο που οδηγεί, γεγονός που αλλάζει ριζικά την αντίληψη περί ευθύνης στην οδική συμπεριφορά.

Πεζοί στο στόχαστρο: Πρόστιμα για παραβάσεις και στους διαβάτες

Μια ιδιαίτερα πρωτοποριακή διάταξη του νέου ΚΟΚ εισάγει διοικητικά πρόστιμα και για πεζούς που δεν τηρούν βασικούς κανόνες κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα:

  • 30 ευρώ πρόστιμο προβλέπεται για πεζούς που παραβιάζουν ερυθρό σηματοδότη ή δεν χρησιμοποιούν τις προβλεπόμενες διαβάσεις.

  • Αντίστοιχα, για τους οδηγούς που παραβαίνουν τον ίδιο κανόνα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 700 ευρώ, ενώ προβλέπεται και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα.

Αυτή η ρύθμιση σηματοδοτεί για πρώτη φορά μια συστημική προσπάθεια περιορισμού της ανομίας και από την πλευρά των πεζών, αναγνωρίζοντας τη σημασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου.

Ισόπεδες διαβάσεις: Μηδενική ανοχή στις παραβιάσεις

Μεγάλο βάρος δίνεται στην παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων, ένα θέμα που επανειλημμένα έχει προκαλέσει τραγικά περιστατικά. Ο νέος ΚΟΚ ενισχύει τις κυρώσεις δραστικά:

  • Η παράκαμψη κινητών εμποδίων ή φωτεινής σηματοδότησης σε σιδηροδρομική διάβαση κατατάσσεται στην Κατηγορία Ε4 (υψηλού κινδύνου).

  • Επισύρει πρόστιμο 1.200 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

  • Επιπλέον, ενεργοποιούνται ποινικές διατάξεις, καθώς η πράξη θεωρείται ικανή να προκαλέσει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή.

Όπως υπογράμμισε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παραβάσεις αυτού του τύπου αντιμετωπίζονται πλέον και ως ποινικά αδικήματα, με προβλεπόμενες ποινές κάθειρξης έως 10 έτη, εφόσον διαταραχθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Αυστηροποίηση με στόχο την πρόληψη

Ο τελευταίος εκτενής ανασχεδιασμός του ΚΟΚ είχε γίνει το 2007. Η νέα τροποποίηση δεν περιορίζεται σε διοικητικές ποινές, αλλά στοχεύει σε μια βαθύτερη αλλαγή κουλτούρας στην οδική συμπεριφορά, αναδεικνύοντας τη συλλογική ευθύνη για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλήνιες 2025: Πόσα χρήματα θα λάβουν οι βαθμολογητές για κάθε γραπτό που διορθώνουν
Χωρίς αύξηση οι βαθμολογητές στις Πανελλαδικές – Μπόνους μόνο για την Κεντρική Επιτροπή
Πανελλήνιες 2025: Πόσα χρήματα θα λάβουν οι βαθμολογητές για κάθε γραπτό που διορθώνουν
Παύλος Μαρινάκης - Κυβερνητικός εκπρόσωπος
Π. Μαρινάκης: Τι απάντησε για την απόφαση του ΣτΕ για τις Πρυτανικές εκλογές στο ΑΠΘ
Π. Μαρινάκης για απόφαση ΣτΕ για εκλογή πρύτανη του ΑΠΘ: «Εδώ η απόφαση είναι για μία συγκεκριμένη διαδικασία εκλογής, όχι συνολικά για τη διαδικασία...
Π. Μαρινάκης: Τι απάντησε για την απόφαση του ΣτΕ για τις Πρυτανικές εκλογές στο ΑΠΘ