ηλεκτρικο αυτοκίνητο
Μια νέα μελέτη που εκπονήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από τη δεξαμενή σκέψης Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) αναδεικνύει τις οικονομικές διαφορές μεταξύ υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, εστιάζοντας αποκλειστικά στο κόστος χρήσης και όχι στην τιμή αγοράς ή σε τυχόν επιδοτήσεις.

Τα συμπεράσματα της έρευνας, αν και εστιάζουν στη βρετανική αγορά, είναι ενδεικτικά των τάσεων και των διλημμάτων που παρατηρούνται σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς οι κυβερνήσεις επιχειρούν να εξισορροπήσουν την περιβαλλοντική πολιτική με τις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οικονομική επιλογή: ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι καταναλωτές που επιλέγουν ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 850 λίρες ετησίως σε λειτουργικά έξοδα, σε σύγκριση με όσους οδηγούν υβριδικά. Αντίθετα, τα ήπια υβριδικά οχήματα προσφέρουν ελάχιστη εξοικονόμηση μόλις 13 λίρες ετησίως σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα, ποσό που ισοδυναμεί με περίπου 15 ευρώ.

Οι υπολογισμοί αφορούν αποκλειστικά το κόστος χρήσης (καύσιμα, συντήρηση κ.ά.) και δεν περιλαμβάνουν τις κρατικές επιδοτήσεις ή φοροαπαλλαγές, οι οποίες σε χώρες όπως η Ελλάδα μπορούν να καταστήσουν ακόμα πιο συμφέρουσα την επιλογή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Πολιτική υπαναχώρηση στη Βρετανία
Η βρετανική κυβέρνηση προχώρησε πρόσφατα σε χαλάρωση των κανονισμών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρατείνοντας τη δυνατότητα πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2035. Σύμφωνα με τον Guardian, η απόφαση αυτή ελήφθη έπειτα από πιέσεις των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες αποκομίζουν υψηλότερα κέρδη από τα υβριδικά μοντέλα σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά.

Παράλληλα, οι κατασκευαστές προβάλλουν ως επιχείρημα ότι τα κέρδη από τα υβριδικά τους επιτρέπουν να επενδύσουν στη μελλοντική ηλεκτροκίνηση ένα επιχείρημα που τίθεται εν αμφιβόλω, καθώς η χαμηλή κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει εμπόδιο, ειδικά απέναντι στον ανταγωνισμό από την Κίνα.

Ηλεκτροκίνηση και δίκτυο φόρτισης
Η έρευνα αναγνωρίζει ότι τα υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να προσελκύουν οδηγούς που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε φορτιστές, ιδίως σε αγροτικές ή ημιαστικές περιοχές της Βρετανίας. Ωστόσο, για όσους μπορούν να φορτίζουν τα οχήματά τους, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι χαμηλότερο, λόγω μειωμένων εξόδων σε καύσιμα και συντήρηση.

Η επιβράδυνση στην πολιτική στήριξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απειλεί να πλήξει και την αναπτυσσόμενη βιομηχανία φόρτισης, με αρκετές επιχειρήσεις να προειδοποιούν για αποεπένδυση εάν δεν διατηρηθεί η σταθερότητα στο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Τι συμβαίνει με τα plug-in υβριδικά (PHEV)
Η κατηγορία των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV), τα οποία διαθέτουν μπαταρία που μπορεί να φορτιστεί μέσω πρίζας, θεωρείται μεταβατική επιλογή. Αυτά τα οχήματα μπορούν να κινούνται σε μικρές αποστάσεις με μηδενικές εκπομπές με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι οδηγοί τους τα φορτίζουν τακτικά.

Η έρευνα της ECIU έδειξε ότι τα πιο δημοφιλή PHEV στη Βρετανία προσφέρουν εξοικονόμηση 117 λιρών ετησίως έναντι των συμβατικών βενζινοκίνητων, ένα ποσό μεγαλύτερο από αυτό των ήπιων υβριδικών, αλλά μακράν μικρότερο από τις 850 λίρες των αμιγώς ηλεκτρικών.

Η ελληνική πραγματικότητα
Στην Ελλάδα, οι κυβερνητικές πολιτικές στήριξης της ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνουν επιδοτήσεις αγοράς και άλλα φορολογικά κίνητρα εξακολουθούν να ισχύουν, καθιστώντας σε αρκετές περιπτώσεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φθηνότερο από την αντίστοιχη υβριδική εκδοχή. Η περιορισμένη, ωστόσο, ζήτηση δείχνει ότι χρειάζεται ενίσχυση της ενημέρωσης και βελτίωση των υποδομών φόρτισης.

«Πράσινη μετάβαση» ή χαμένη ευκαιρία;
Ο Κουέντιν Ουίλσον, ιδρυτής της οργάνωσης FairCharge, κατηγορεί την κυβέρνηση Στάρμερ για οπισθοδρόμηση και υποστήριξε ότι οι οδηγοί παραπλανώνται από την εικόνα των υβριδικών ως πιο οικονομικών ή «οικολογικών», τη στιγμή που ούτε εξοικονομούν ιδιαίτερα, ούτε συνεισφέρουν ουσιαστικά στη μείωση των ρύπων στα αστικά κέντρα.

Κατά τον Ουίλσον, αυτή η πολιτική δίνει προβάδισμα στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίοι έχουν καταφέρει να προσφέρουν ανταγωνιστικά μοντέλα σε προσιτές τιμές, θέτοντας σε δοκιμασία την ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αμφιθεατρο
ΣτΕ: Υποχρεωτική η απόδειξη έργου πενταετίας για την εκλογή ή εξέλιξη σε θέση Καθηγητή ΑΕΙ
Το ΣτΕ έκρινε ότι για την επιλογή σε θέση Καθηγητή σε ΑΕΙ, πρέπει να αποδεικνύεται ότι ένα ουσιαστικό τμήμα του συνολικού επιστημονικού έργου του...
ΣτΕ: Υποχρεωτική η απόδειξη έργου πενταετίας για την εκλογή ή εξέλιξη σε θέση Καθηγητή ΑΕΙ
anaplirotes_ekpaideutikoi
Απόρριψη και ανισότητα: Χιλιάδες αναπληρωτές εκτός επιδόματος ανεργίας
Αλλαγές στα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος ανεργίας δημιουργούν εμπόδια για χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς
Απόρριψη και ανισότητα: Χιλιάδες αναπληρωτές εκτός επιδόματος ανεργίας
Η ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ)
Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€
170.000 εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα ή άνεργοι μπορούν να πάρουν 750 ευρώ με νέο voucher - Όλα γίνονται εξ αποστάσεως - Τεράστιο έργο της ΔΥΠΑ!...
Είσαι άνεργος ή εργαζόμενος: Με μία κίνηση παίρνεις Voucher 750€