Αυτή είναι η ιδανική ταχύτητα για να μη καις βενζίνη
Μέχρι πόσα χιλιόμετρα πρέπει να πηγαίνουμε

Με τις τιμές των καυσίμων να εξακολουθούν να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, όλοι αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, με την ταχύτητα του οχήματος να παίζει καθοριστικό ρόλο.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εστιάσει τα τελευταία χρόνια την προσοχή τους στη μείωση των ρύπων των στόλων τους, κάτι που συχνά επιτυγχάνεται με την εξέλιξη αποδοτικότερων υβριδικών κινητήριων συνόλων. Ωστόσο υπάρχουν τρόποι να ελαττώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας αν αλλάξουμε ελαφρώς την οδηγική μας συμπεριφορά.

Με το αυτοκίνητο να κινείται στα νόμιμα όρια ταχύτητας, μια τιμή κατανάλωσης καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές είναι εφικτή, αλλά για να γίνει αυτό πραγματικότητα ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμόσει την συμπεριφορά του στο δεξί πεντάλ με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα του.

 

Για να έχετε μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής για ένα μοντέλο του, θα πρέπει να προσθέσετε ένα 20% παραπάνω στις εργοστασιακές τιμές. Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών οφείλεται στο γεγονός ότι οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.ά.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές και γι' αυτό η απόκλιση είναι λογική και δεν παύει να είναι ενδεικτική.

Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου; Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η ιδανικότερη ταχύτητα κίνησης για τις λεωφόρους των πόλεων είναι έως και τα 70 με 75 χλμ./ώρα, αρκεί βέβαια να το επιτρέπουν και οι συνθήκες κίνησης.

Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός δεν θα πρέπει μόνο να μην ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα, αλλά να φτάσει σε αυτή όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και ομαλά, με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα.

Το γρήγορο ανέβασμα και η σωστή επιλογή σχέσης στο σασμάν του αυτοκινήτου μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου. Για αυτό και πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση σε περίπτωση που έχουμε χειροκίνητο κιβώτιο, και σε περίπτωση που έχουμε αυτόματο κιβώτιο να επιλέξουμε το οικονομικό προφίλ λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση.

Όπως καταλαβαίνετε ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της οικονομικής οδήγησης είναι οι υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν και διαφορά εξοπλιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η λειτουργία του κλιματισμού, τα θερμαινόμενα καθίσματα κ.ά.

Τέλος, η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης εκτός αστικού ιστού (επαρχιακός) είναι τα 80 χλμ./ώρα, πάντα με την μέγιστη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε αυτή την περίπτωση, η κατανάλωση καυσίμου είναι η χαμηλότερη δυνατή μιας και ο κινητήρας δεν πιέζεται και δεν υπάρχουν τα σταμάτα/ξεκίνα των πόλεων.

Στον αυτοκινητόδρομο, ταχύτητες έως τα 110-120 χλμ./ώρα θεωρούνται ιδανικές για να μειώσετε την κατανάλωση χωρίς να «θυσιάσετε» παράλληλα χρόνο στο ταξίδι σας για να το κάνετε αυτό.

Πηγή: carandmotor.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικος
Νέες ρυθμίσεις για τις ψηφιακές συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Τι αλλάζει με τη νέα ΚΥΑ
Αλλαγές στη διαδικασία ψηφιακών συμβάσεων για Αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς: Τι σημαίνει στην πράξη για τους εκπαιδευτικούς
Νέες ρυθμίσεις για τις ψηφιακές συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Τι αλλάζει με τη νέα ΚΥΑ
Εκπαίδευση
Αναρρωτική άδεια και επίδομα ασθένειας: Τι ισχύει για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Χορήγηση επιδόματος ασθένειας/ατυχήματος - Διαδικασία και προϋποθέσεις
Αναρρωτική άδεια και επίδομα ασθένειας: Τι ισχύει για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): Οι καθαροί μισθοί για όλες τις κατηγορίες με Πίνακες ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας
Οι καθαροί μισθοί για εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές, υποδιευθυντές, διευθυντές, Συμβούλους, Επόπτες Ποιότητας, διευθυντές Εκπαίδευσης,...
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): Οι καθαροί μισθοί για όλες τις κατηγορίες με Πίνακες ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας