υπουργικο συμβούλιο
Η τεθλιμμένη υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως δεν μας μιλάει για «πράξεις» σε ό,τι αφορά την αρμοδιότητά της και πολύ περισσότερο για τα δικά της εγκλήματα εις βάρος των νέων και των φοιτητών/τριών

Σε επιμνημόσυνη δέηση την Κυριακή της Ορθοδοξίας (sic!) για τα θύματα των Τεμπών η κ. Κεραμέως, εμφανίζεται βαθύτατα θλιμμένη, με γερμένο κεφάλι. Η ανάρτησή της:  «Για τις νέες και τους νέους μας, που το νήμα της ζωής τους κόπηκε τόσο νωρίς, τόσο βίαια, τόσο άδικα. Η θλίψη ανείπωτη. … Η Πολιτεία επιστρατεύει όλες της τις δυνάμεις ώστε η συγγνώμη μας να μετουσιωθεί σε πράξεις, προκειμένου να μην ζήσουμε ποτέ ξανά παρόμοια τραγωδία». Σε γραμμή Τσίμα που με το γνωστό του «φλέγμα» δηλώνει στο ΣΚΑΙ  ότι «ο θάνατος τους δεν πήγε εντελώς χαμένος» αφού έτσι θα αποκτήσουμε ασφαλείς σιδηρόδρομους, η τεθλιμμένη υπουργός δεν μας μιλάει για «πράξεις» σε ό,τι αφορά την αρμοδιότητά της και πολύ περισσότερο για τα δικά της εγκλήματα εις βάρος των νέων και των φοιτητών/τριών. Ας της θυμίσουμε τα κυριότερα:

  1. Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής:  Σε δύο χρόνια 26.000 νέοι/ες εκτός πανεπιστημίου, ένα καθαρά ταξικό μέτρο που «σκοτώνει» τα παιδιά των φτωχότερων στρωμάτων στερώντας τα από το βασικό, δημόσιο αγαθό που λέγεται παιδεία και τη δυνατότητα για μια καλύτερη ζωή.
  2. Ισοτίμηση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων τριετών σπουδών (Κολλέγια) με αυτά των αποφοίτων ΑΕΙ, καταφανής παραβίαση του Άρθρου 16: Η εν ψυχρώ απομείωση της μοναδικής αλλά εξαιρετικά αβέβαιης επαγγελματικής αποκατάστασης παιδιών που μοχθήσαν να αποκτήσουν ένα πτυχίο μετά από μακρά οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών τους. Οι πτυχιούχοι ΑΕΙ συνωστίζονται με αυτούς των Κολλεγίων στον ΑΣΕΠ για ένα πενιχρό εισόδημα. Το δώρο, νέα, μεγάλη πελατεία, στους κολλεγιάρχες, είναι πλουσιοπάροχο διότι ως γνωστόν η ελληνική οικογένεια με το υστέρημά της θα σπουδάσει τα παιδιά της οπουδήποτε.
  3. Το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας: Η απόσπαση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο και το επιστημονικό περιεχόμενο του, στο πλαίσιο μιας νέας δομής (ΠΠΔΕ) για όσους/ες επιθυμούν να διδάξουν στο μέλλον  χωρίς καμιά δέσμευση για δημόσια χρηματοδότηση. Η οικονομική επιβάρυνσή  τους είναι ανυπολόγιστη εφόσον οδηγούνται σε παράταση σπουδών τουλάχιστον ενός εξαμήνου και με αρνητικές συνέπειες τον περιορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους.
  4. Η απελευθέρωση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που έχουν γίνει απαραίτητα μετά από τη συστηματική απαξίωση των πτυχίων.  Και έπονται τα προπτυχιακά αφού στόχος της Κυβέρνησης είναι η κατάργηση του Άρθρου 16. Ταυτόχρονα η ζωή των απόφοιτων και νέων επαγγελματιών έχει διαλυθεί στο κυνήγι πιστοποιημένων δεξιοτήτων σε προγράμματα με συχνά υπέρογκα δίδακτρα (δια βίου κατάρτιση κλπ.) για μια θέση στον ήλιο που δεν ανατέλλει, εξου και η μαζική μετανάστευση επιστημόνων μας στην αλλοδαπή. Το συντομότερο ανέκδοτο: η δήλωση του Πρωθυπουργού ότι το brain drain γίνεται πλέον  brain gain.      
  5. Αστυνόμευση-πειθάρχηση: κατάργηση του ασύλου, πανεπιστημιακή αστυνομία (1030 ειδικοί φρουροί) που όμως ακυρώθηκε εξαιτίας της σθεναρής φοιτητικής αντίστασης. Η πειθάρχηση του φοιτητικού όμως σώματος, που αντιμετωπίζεται ως εξορισμού εχθρικό, κραυγάζει στον πρόσφατο νόμο της Υπουργού όπου ο κατάλογος των πειθαρχικών μέτρων κατά των φοιτητών/τριών και οι διαγραφές τους για πλήθος «παραπτωμάτων» είναι τόσο εξονυχιστικός και μακρύς που έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται περί δικαστικού εγγράφου.
  6. Η χρόνια και συστηματική απαξίωση του ελληνικού πανεπιστημίου από τα συστημικά ΜΜΕ, η δαιμονοποίηση των νέων που είναι αντιμέτωποι με την ανεργία (η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην ανεργία των νέων στην Ε.Ε) ή  με τη φτώχεια εξαιτίας των χαμηλών μισθών και της εργασιακής «ευελιξίας» όπως και κυρίως η ένταση της κρατικής βίας είναι μέρος του πολιτικού σχεδίου της κυβέρνησης. Στόχος της Μητσοτάκης ΑΕ είναι μία άβουλη, άνευρη, υπάκουη νεολαία χωρίς δυναμισμό, φαντασία και τσαγανό, ο τέλειος υπηρέτης της ολιγαρχίας και αυτών των ίδιων, δηλ. των «αρίστων» των ιδιωτικών σχολείων και των ξένων πανεπιστήμιων, που περιφρονούν το λαό που τους τάχθηκε κληρονομικώ δικαίω να διαφεντεύουν αλλά και ταυτόχρονα φοβούνται. Βασική τους πολιτική είναι η μετατροπή του πανεπιστημίου σε έναν απλό ιδεολογικό μηχανισμό του νεοφιλελεύθερου κράτους με στόχο το θάνατο της καλλιέργειας και κριτικής σκέψης, μία απλή εταιρεία παροχής δεξιοτήτων σε φοιτητές-πελάτες που άβουλα καταναλώνουν το εκπαιδευτικό προϊόν.

    Η κατασκευή όμως μιας νεολαίας, που επιχειρούν κατ’ εικόνα δικιά τους, δηλ. ατόμων εκπαιδευμένων στην ιδιοτέλεια, που δρουν σαν μονάδες με βαθιά περιφρόνηση σε οτιδήποτε συλλογικό, χωρίς ιδανικά παρά μόνον την κατανάλωση και χωρίς αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο, εν ολίγοις του ιδιώτη κατά το νεοφιλελευθερισμό, έχει ήδη καταρρεύσει.  Το εφιαλτικό φάντασμα του ολοκληρωτισμού, που έχει στοιχειώσει τη χώρα μας, έχει κατατροπωθεί από τις μαζικότερες, πιο παθιασμένες, συγκινητικότερες κινητοποιήσεις της νεολαίας που έγιναν ποτέ. Ο γίγαντας που το σύστημα ήθελε και πίστευε κοιμισμένο, χαμένο στο διάστημα, απλώς ήταν εν υπνώσει. Το τραγικό συμβάν των Τεμπών παραβίασε απάνθρωπα τη μοναδική συνθήκη που όλοι/ες και ειδικά οι νέοι/ες θεωρούν αυτονόητη: την προστασία της ανθρώπινης ζωής από την Πολιτεία. Ο πυρήνας της ριζοσπαστικοποίησης, που υπερβαίνει τα κόμματα,  είναι η απότομη συνειδητοποίηση ότι η ζωή τους, η ζωή των παιδιών των Μνημονίων, είναι απλώς αναλώσιμη για το καθεστώς, και αυτή είναι η κινητήρια δύναμή της. Ανατρέποντας τις βολικές για το σύστημα αποφάνσεις περί κοινωνικής τους απάθειας ανακαλύπτουν τη συλλογικότητα, την κοινή δράση και ζουν την αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο. Όπως εμβληματικά το έθεσε ο Άγγελος Τσιαμούρας, ο φοιτητής που έσωσε 16 ανθρώπους, «Δεν είμαι ήρωας, μη με αποκαλείτε έτσι. Έκανα απλά το καθήκον μου, έναντι των συνανθρώπων μου».  

    Σίσσυ Βελισσαρίου

    Καθηγήτρια ΕΚΠΑ

    Μέλος της ΠΓ του ΜέΡΑ25

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αναπληρώτρια εκπ/κός: Γιατί ανακλήθηκε η πρόσληψη της και πως σχετίζεται με την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΕΜΠΗ
Ένας χρόνος μετά: Αυτό το έγκλημα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο
«Δυσκολευόμουν να αναπνεύσω, κοκκάλωσα, δεν μπορούσα να κουνηθώ, και παραδόθηκα στη σκέψη ότι θα με ποδοπατήσουν και θα καώ ζωντανή. Ευτυχώς το αγόρι...
Ένας χρόνος μετά: Αυτό το έγκλημα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο
anemoi_0.jpg
Καιρός: Έρχεται η κακοκαιρία «Δωροθέα» με ανέμους που θα φτάσουν και τα 8 μποφόρ
Τοπικές βροχές με υψηλές θερμοκρασίες με καταιγίδες και θυελλώδεις ανέμους – Πότε θα «χτυπήσει» η η κακοκαιρία «Δωροθέα»
Καιρός: Έρχεται η κακοκαιρία «Δωροθέα» με ανέμους που θα φτάσουν και τα 8 μποφόρ
κινητοποιησεισ
Φοιτητικοί Σύλλογοι: Κλιμάκωση με πανελλαδικό συλλαλητήριο αύριο Πέμπτη
«Η κυβέρνηση τόλμησε να καταθέσει το νομοσχέδιο! Δεν κάνουμε βήμα πίσω! Θα βουλιάξουμε την Αθήνα με νέα πανελλαδική κινητοποίηση την ημέρα ψήφισης...
Φοιτητικοί Σύλλογοι: Κλιμάκωση με πανελλαδικό συλλαλητήριο αύριο Πέμπτη
πιερρακακης
Πρωτολογία και δευτερολογία του Κ. Πιερρακάκη στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια
Πιερρακάκης: «Οποιοσδήποτε λέει αυτή τη στιγμή ότι δεν έχουμε ιδιωτική, ιδιωτική, όχι μη κερδοσκοπική, ιδιωτική πρακτικά τριτοβάθμια, ό,τι και να...
Πρωτολογία και δευτερολογία του Κ. Πιερρακάκη στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια