κοινωνιολογία
«H Παρασκευή 18 Ιουνίου, σηματοδοτεί την παύση διδασκαλίας του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τον βασικό κορμό μαθημάτων του Λυκείου»

H Παρασκευή 18/6/21 για τους περισσότερους πιθανά, να είναι μια συνηθισμένη ημέρα, προετοιμασίας ενός τριημέρου. Όμως για κάποιους επιστήμονες, συναδέλφους, αποφοίτους κυρίως των πανεπιστημιακών σχολών Κοινωνιολογίας, πολιτικής/κοινωνικής πολιτικής, σηματοδοτεί την παύση διδασκαλίας του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τον βασικό κορμό μαθημάτων του Λυκείου.  

Η απόφαση αυτή, επιφέρει αρνητικές συνέπειες  σε χιλιάδες αποφοίτους των παραπάνω σχολών ως προς το κομμάτι της επαγγελματικής τους προοπτικής, αφού η μη διδασκαλία του μαθήματος συνεπάγεται και τον περιορισμό των πτυχιούχων που ανήκουν στη κατηγορία ΠΕ78.

Πρέπει να ειπωθεί ότι και στο παρελθόν, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Κοινωνιολογία είχε διωχθεί ως ένα από τα τέσσερα μαθήματα της Δ’ Δέσμης και αντικατασταθεί με εκείνο των αρχών της πολιτικής οικονομίας. Επιλογές του τότε και του τώρα, που για όλους εμάς τους εν δυνάμει κοινωνικούς επιστήμονες, αντιλαμβανόμαστε ότι συνδέονται με τον τρόπο που η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιλαμβάνεται, ενίοτε προτεραιοποιεί ή περιορίζει την διδασκαλία ενός τόσου σημαντικού μαθήματος για την εκπαιδευτική συγκρότηση των μαθητών.

Η κοινωνιολογία ως διδακτική στα σχολεία, θεωρείται ότι μπορεί να ενδυναμώσει τη κριτική σκέψη των παιδιών, μακριά από στείρες παπαγαλίες. Όλοι μας συμφωνούμε ότι θέλουμε το σχολείο του σήμερα και του μέλλοντος να αναπτύσσει την ελεύθερη σκέψη των μαθητών, την δημιουργικότητα και όχι την αποστήθιση. Η διδασκαλία του μαθήματος της κοινωνιολογίας είναι σε αυτή τη κατεύθυνση, της ανάπτυξης της προσωπικότητας των μαθητών, ουσιαστικά των πολιτών μιας κοινωνίας  που θέλουμε να διαμορφωθεί και που θα στηρίζεται στις αρχές της ισονομίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

Η Κοινωνιολογία ως επιστήμη και ως μάθημα σε μια εκπαιδευτική διαδικασία  μπορεί να προσφέρει πολλά στοιχεία στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ταυτόχρονα όμως, όλοι εμείς οι κοινωνικοί επιστήμονες, δεν πρέπει να παραμένουμε σε μια στείρα απαίτηση όπου επαγγελματικός αυτοσκοπός είναι ο δρόμος της εκπαίδευσης. Έχουμε κι εμείς την ευθύνη, με στήριγμα το πτυχίο της κοινωνιολογίας αλλά και γενικότερα θα έλεγα όλων μας των φοιτητών και σύντομα αποφοίτων των κοινωνικών/πολιτικών επιστημών, να βρούμε τα επαγγελματικά μας πατήματα στην αγορά εργασίας μέσα από την οδό της κοινωνικής/πολιτικής πανεπιστημιακής μάθησης. 

Σε ένα κράτος όπου υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για ανάπτυξη πολιτικών στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης και γενικότερα στην ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, θεωρώ ότι υπάρχει γόνιμο επαγγελματικό έδαφος. Σε εμάς, ανήκει η ευθύνη να μπορέσουμε να διευρύνουμε τους επαγγελματικούς ορίζοντες και τις προοπτικές των αποφοίτων των κοινωνικών σχολών. Ας είναι η  παύση του μαθήματος της κοινωνιολογίας από το Λύκειο, μια ευκαιρία για επαγγελματική αφύπνιση σ’ ένα περιβάλλον με δυναμική για τους συναδέλφους.  

Και όπως είπε ο Freud, «Από λάθος σε λάθος , ανακαλύπτει κάνεις ολόκληρη την αλήθεια».    
 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο Πανεπιστημιακό Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό Ειδικής Αγωγής με ΜΟΝΟ 50Є εγγραφή (Αιτήσεις ως 8-12)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Πιστοποίηση Αγγλικών σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ σε ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΝ.ΠΑΤΡΩΝ και Παν.Λευκωσίας μέσω alfavita.gr ΕΔΩ

Πιστοποίηση Υπολογιστών σε 2 ημέρες μόνο 95 ευρώ για προκηρύξεις ΑΣΕΠ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ- Ημέρα Καριέρας στα Ιωάννινα: Πάνω από 800 θέσεις εργασίας σε 35 επιχειρήσεις
Στην εκδήλωση, που διοργανώνεται ένα χρόνο μετά την πρώτη «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στη μεγαλύτερη πόλη της Ηπείρου, έχουν μέχρι στιγμής...
ΔΥΠΑ- Ημέρα Καριέρας στα Ιωάννινα: Πάνω από 800 θέσεις εργασίας σε 35 επιχειρήσεις