κοινωνιολογία
«H Παρασκευή 18 Ιουνίου, σηματοδοτεί την παύση διδασκαλίας του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τον βασικό κορμό μαθημάτων του Λυκείου»

H Παρασκευή 18/6/21 για τους περισσότερους πιθανά, να είναι μια συνηθισμένη ημέρα, προετοιμασίας ενός τριημέρου. Όμως για κάποιους επιστήμονες, συναδέλφους, αποφοίτους κυρίως των πανεπιστημιακών σχολών Κοινωνιολογίας, πολιτικής/κοινωνικής πολιτικής, σηματοδοτεί την παύση διδασκαλίας του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τον βασικό κορμό μαθημάτων του Λυκείου.  

Η απόφαση αυτή, επιφέρει αρνητικές συνέπειες  σε χιλιάδες αποφοίτους των παραπάνω σχολών ως προς το κομμάτι της επαγγελματικής τους προοπτικής, αφού η μη διδασκαλία του μαθήματος συνεπάγεται και τον περιορισμό των πτυχιούχων που ανήκουν στη κατηγορία ΠΕ78.

Πρέπει να ειπωθεί ότι και στο παρελθόν, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Κοινωνιολογία είχε διωχθεί ως ένα από τα τέσσερα μαθήματα της Δ’ Δέσμης και αντικατασταθεί με εκείνο των αρχών της πολιτικής οικονομίας. Επιλογές του τότε και του τώρα, που για όλους εμάς τους εν δυνάμει κοινωνικούς επιστήμονες, αντιλαμβανόμαστε ότι συνδέονται με τον τρόπο που η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιλαμβάνεται, ενίοτε προτεραιοποιεί ή περιορίζει την διδασκαλία ενός τόσου σημαντικού μαθήματος για την εκπαιδευτική συγκρότηση των μαθητών.

Η κοινωνιολογία ως διδακτική στα σχολεία, θεωρείται ότι μπορεί να ενδυναμώσει τη κριτική σκέψη των παιδιών, μακριά από στείρες παπαγαλίες. Όλοι μας συμφωνούμε ότι θέλουμε το σχολείο του σήμερα και του μέλλοντος να αναπτύσσει την ελεύθερη σκέψη των μαθητών, την δημιουργικότητα και όχι την αποστήθιση. Η διδασκαλία του μαθήματος της κοινωνιολογίας είναι σε αυτή τη κατεύθυνση, της ανάπτυξης της προσωπικότητας των μαθητών, ουσιαστικά των πολιτών μιας κοινωνίας  που θέλουμε να διαμορφωθεί και που θα στηρίζεται στις αρχές της ισονομίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

Η Κοινωνιολογία ως επιστήμη και ως μάθημα σε μια εκπαιδευτική διαδικασία  μπορεί να προσφέρει πολλά στοιχεία στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ταυτόχρονα όμως, όλοι εμείς οι κοινωνικοί επιστήμονες, δεν πρέπει να παραμένουμε σε μια στείρα απαίτηση όπου επαγγελματικός αυτοσκοπός είναι ο δρόμος της εκπαίδευσης. Έχουμε κι εμείς την ευθύνη, με στήριγμα το πτυχίο της κοινωνιολογίας αλλά και γενικότερα θα έλεγα όλων μας των φοιτητών και σύντομα αποφοίτων των κοινωνικών/πολιτικών επιστημών, να βρούμε τα επαγγελματικά μας πατήματα στην αγορά εργασίας μέσα από την οδό της κοινωνικής/πολιτικής πανεπιστημιακής μάθησης. 

Σε ένα κράτος όπου υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για ανάπτυξη πολιτικών στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης και γενικότερα στην ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, θεωρώ ότι υπάρχει γόνιμο επαγγελματικό έδαφος. Σε εμάς, ανήκει η ευθύνη να μπορέσουμε να διευρύνουμε τους επαγγελματικούς ορίζοντες και τις προοπτικές των αποφοίτων των κοινωνικών σχολών. Ας είναι η  παύση του μαθήματος της κοινωνιολογίας από το Λύκειο, μια ευκαιρία για επαγγελματική αφύπνιση σ’ ένα περιβάλλον με δυναμική για τους συναδέλφους.  

Και όπως είπε ο Freud, «Από λάθος σε λάθος , ανακαλύπτει κάνεις ολόκληρη την αλήθεια».    
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βροχή διαμαρτυριών στο alfavita.gr για τα θέματα της Φυσικής

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδικός σταθμός
Εκπαιδευτικοί: «Άμεσα πολιτική λύση για το ωράριο των νηπιαγωγών»
«Η μάχη αυτή δεν τελειώνει με την εκδίκαση στο ΣΤΕ και θα πρέπει να το συνυπολογίσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ότι από την επόμενη μέρα θα μας...
Εκπαιδευτικοί: «Άμεσα πολιτική λύση για το ωράριο των νηπιαγωγών»
fotia_pirkagia
Ολοκληρωτική καταστροφή στο εργοστάσιο στη Κηφισιά: Τι προκάλεσε τη φωτιά - Μακροχρόνιες συνέπειες για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου
Τι προκάλεσε την έκρηξη στο εργοστάσιο Pal - Ανησυχία για τον μαύρο τοξικό καπνό - Μακροχρόνιες συνέπειες για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου
Ολοκληρωτική καταστροφή στο εργοστάσιο στη Κηφισιά: Τι προκάλεσε τη φωτιά - Μακροχρόνιες συνέπειες για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου
old-teacher
ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023 - Προσλήψεις: Εκδόθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης αποστέλλονται στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση και θα αναρτηθούν στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μετά την...
ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023 - Προσλήψεις: Εκδόθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών