Thumbnail
Τα τελευταία μοιραία λεπτά

Η αποστολή αναχαίτισης δύο τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου έμελλε να είναι η τελευταία για τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο. 

Περίπου στις 11.30 το πρωί έλαβε εντολή απογείωσης από τη Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου. Ο 34χρονος σμηναγός και ακόμη ένας ιπτάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας, που ήταν σε κατάσταση επιφυλακής, έτρεξαν στα μονοθέσια Mirage 2000-5 και απογειώθηκαν με κατεύθυνση την περιοχή ανάμεσα στη Χίο και τη Λέσβο όπου τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν εντοπίσει ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Φτάνοντας στην περιοχή, διαπίστωσαν ότι τα τουρκικά μαχητικά είχαν επιστρέψει στο FIR της Κωνσταντινούπολης.

Αφού διασταύρωσαν τις πληροφορίες με το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων, έλαβαν εντολή να επιστρέψουν στη Σκύρο που έγινε το κακό

Προβληματισμένοι οι εμπειρογνώμονες

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι οι ειδικοί εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας οι όποιοι εξετάζουν σπιθαμή προς σπιθαμή όλη την πορεία του μοιραίου Mirage 2000-5, με χειριστή τον Γιώργο Μπαλταδώρο.

Κατά την προσέγγισή τους στο μέρος που εμφανήστικαν τα τούρκικα μαχητικά, όμως και παρόλο που οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, έκρυβαν παγίδες όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι όλων των μαχητικών. Υπήρχε νέφωση, θόλωση κατά την ορολογία των ιπτάμενων και κατά την κάθοδό τους μπήκαν εντός της... θόλωσης.

Η ορατότητα είναι περιορισμένη και αυτό που κάνουν οι χειριστές με την εντολή του αρχηγού του σχηματισμού είναι να κατέβουν πιο χαμηλά.

Το αεροσκάφος του 33χρονου Γιώργου Μπαλταδώρου, μετά από λίγα δευτερόλεπτα χάθηκε ακαριαία, με το “νούμερο 2” να αναφέρει πως έχασε την επαφή με το “νούμερο 1” και τράβηξε το πηδάλιό του για να πάρει ύψος ελπίζοντας να επικοινωνήσει εκ νέου με τον αρχηγό του σχηματισμού.

Όπως ανέφεραν στο Νews 24/7, έμπειροι αξιωματικοί το γεγονός ότι “τράβηξε” εγκαίρως ο πιλότος του δεύτερου αεροσκάφους του έσωσε τη ζωή καθώς κέρδισε γρήγορα ύψος.

Οι πιθανές αιτίες που οδήγησαν στην πτώση του Μιράζ

Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του μοιραίου Μιράζ μίλησε στην «ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ» της ΕΡΤ ο αντιπτέραρχος Κώστας Ιατρίδης.
Ο αντιπτέραρχος χαρακτήρισε δύσκολη θάλασσα το Αιγαίο, ενώ αναφερόμενος στο περιστατικό τόνισε ότι η χαμηλή νέφωση και η αφρικανική σκόνη αποτέλεσαν σοβαρό εμπόδιο για τον άτυχο πιλότο, καθώς είναι πολύ πιθανό να έπαθε παραίσθηση (vertigo), κάτι που το παθαίνουν οι πιλότοι όταν βρίσκονται σε τέτοιες συνθήκες.

Ο κ. Ιατρίδης ανέφερε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βγεις από την παραίσθηση και ο μόνος τρόπος είναι να πιστέψεις στα όργανα και αυτό  λένε και οι κανόνες και οι σχολές τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Καμιά φορά -είπε-είναι τόσο έντονη η αίσθηση της παραίσθησης που δεν πιστεύεις στα όργανα και πας να διορθώσεις την κανονικότητα γιατί νομίζεις ότι είσαι σε κλίση ή ανάστροφα και εκεί χειροτερεύεις την κατάσταση.

Η ώρα ήταν 12.15 (μεσημέρι Πέμπτης) και το ΓΕΑ λίγο αργότερα ανακοινώνει την απώλεια του Mirage 2000-5 με χειριστή τον Σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.

Ο δήμαρχος Σκύρου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, ανέφερε στην «ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ» της ΕΡΤ ότι «ένα αλιευτικό εντόπισε μερικά από τα συντρίμμια. Ενεργοποιήθηκαν και οι γύρω περιοχές. Και επειδή δεν είχε πολλά μποφόρ, είχε πολλούς ψαράδες που είχαν βγει στη δουλειά τους. Οπότε μόλις το άκουσαν από τους ασυρμάτους κινητοποιήθηκαν στην περιοχή…».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οκτα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Πλέον, η ίδια η πολιτεία ανοίγει τον δρόμο ώστε ένας εργοδότης να έχει εργαζόμενους εγκλωβισμένους για 13 ώρες συνεχόμενα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Σοφία Ζαχαράκη
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
Το Υπουργείο Παιδείας αναθέτει στην ΑΔΙΠΠΔΕ μελέτη για την υπερβαθμολόγηση και την αναβάθμιση των κριτηρίων προαγωγής και αποφοίτησης μαθητών...
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
ΑΔΕΔΥ: Απεργία στο Δημόσιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
Σε απεργιακό κλοιό το Δημόσιο – Πανελλαδική κινητοποίηση αύριο με φόντο το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
εκπαιδευτικός
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!
Αν δεν φροντίσουμε εκείνους που κρατούν το σχολείο όρθιο, πώς θα φροντίσουν εκείνοι το μέλλον των παιδιών μας;
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!