Thumbnail
Αυτοκινητόδρομος

Ταχύτερες και ασφαλέστερες διελεύσεις υπόσχεται η ολοκλήρωση όλων των τμημάτων της Ολυμπίας Οδού, μειώνοντας την απόσταση μεταξύ Αθήνας - Πάτρας στα 201,5 χλμ και σε χρόνο στα 1:50 λεπτά, με μέση ταχύτητα 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Η Ολυμπία Οδός συνδέει τρεις Περιφέρειες και την Αθήνα με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας. Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος θα προσφέρει αναβαθμισμένη και ασφαλέστερη σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας και συγκεκριμένα προς και από το λιμάνι της Πάτρας, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις τουριστικές περιοχές, ενισχύοντας τις εξαγωγές και την αγροτική παραγωγή.

Από την ημέρα Έναρξης Παραχώρησης, τον Αύγουστο του 2008, μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, με το συνολικό αριθμό θανατηφόρων ατυχημάτων να παρουσιάζει σημαντική μείωση, της τάξης του 60% (13 θανατηφόρα ατυχήματα το 2016 έναντι 33 το 2008). Η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι ένα από τα δυσκολότερα έργα που γίνονται σήμερα στη χώρα. Η διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού είναι σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη.

Στο τμήμα αυτό κατασκευάζονται 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ. Οι τέσσερις από αυτές, μήκους 8,2 χλμ., αποτελούν ένα σύμπλεγμα σηράγγων στην περιοχή της Παναγοπούλας, μεταξύ Αιγίου και Ρίου. Εκεί κατασκευάζεται και η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 4 χιλιομέτρων, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη στη χώρα.

Το σύμπλεγμα των σηράγγων της Παναγοπούλας είναι μια κατασκευαστική επιτυχία καθώς λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της περιοχής χρειάστηκαν ειδικές μελέτες για την κατασκευή τους. Μια ακόμη ιδιαιτερότητα της περιοχής αυτής είναι ότι παράλληλα, πολύ κοντά και κάτω από τις σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου κατασκευάζονται και οι σήραγγες του σιδηρόδρομου, κάνοντας το έργο τεχνικά ακόμη πιο δύσκολο. Οι σήραγγες διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας, πέντε πάρκινγκ ανά κατεύθυνση και 10 συνδετήριες σήραγγες (πέντε πεζών και πέντε οχημάτων).

Οι 209 γέφυρες του τμήματος Κόρινθος- Πάτρα και συγκεκριμένα 47 γέφυρες, 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις ξεπερνούν σε ποσοστό ολοκλήρωσης το 92%. Οι 43 από αυτές είναι μεγαλύτερες από 25μ. και η μεγαλύτερη είναι του ποταμού Κράθι και έχει μήκος 190 μέτρα.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λεωφορείο
Το λεωφορείο της ντροπής: Δρομολόγιο χθες, μέρα καύσωνα, με ανοιχτή πόρτα επειδή δεν είχε Air Condition

Την ώρα που η χώρα διαφημίζει την ψηφιακή της «μετάβαση», στους δρόμους της Αθήνας εκτυλίσσονται σκηνές... κινηματογραφικού παλαιού...

Το λεωφορείο της ντροπής: Δρομολόγιο χθες, μέρα καύσωνα, με ανοιχτή πόρτα επειδή δεν είχε Air Condition
syriza
ΣΥΡΙΖΑ: Στις κάλπες για Κεντρική Επιτροπή αύριο – Για αναγέννηση του κόμματος κάνει λόγο ο Φάμελλος
Ο κ. Φάμελλος επισημαίνει ότι η ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί με φυσικό και ηλεκτρονικό τρόπο σε όλη τη χώρα, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα τα μέλη να...
ΣΥΡΙΖΑ: Στις κάλπες για Κεντρική Επιτροπή αύριο – Για αναγέννηση του κόμματος κάνει λόγο ο Φάμελλος
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη για θέσεις εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία 2025-2026
Προκήρυξη θητειών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2025-2026
Υπουργείο Παιδείας: Προκήρυξη για θέσεις εκπαιδευτικών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία 2025-2026