Την κατάθεση της γυναίκας-μυστήριο που επέβαινε στο μοιραίο ταχύπλοο «Duende» φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας το «Εθνος της Κυριακής» με ρεπορτάζ του Λευτέρη Μπιντέλα. Η Θεοδότη Καρακάση, γνωστή ως Ντότη, κατέθεσε στις ανακριτικές Αρχές για όλα όσα συνέβησαν τη 16η Αυγούστου.
Η επιβάτιδα του ταχύπλοου ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχε κανείς άλλος στο «Duende» εκτός των γνωστών ατόμων, ενώ αιτιολόγησε τη φυγή της μετά τη σύγκρουση ως αποτέλεσμα του ισχυρότατου σοκ που υπέστη, για το οποίο χρειάστηκε να καταφύγει σε θεραπευτική αγωγή (ηρεμιστικά χάπια).
«Ημουν καλεσμένη στο σπίτι του κ. Λυκουρέζου στην Αίγινα, μαζί με δύο ακόμη ζευγάρια, για τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου. Την επόμενη μέρα, ξύπνησα και ήπια καφέ με τον κ. Λυκουρέζο και προσφέρθηκε να μας ξεναγήσει στη Μονή. Φτάσαμε στο λιμάνι της Αίγινας γύρω στις 12:10 με το αυτοκίνητο του κύριου Νώντα και παρκάραμε στην καφετέρια του Ναυτικού Ομίλου. Ο Νώντας ρώτησε έναν κύριο από την καφετέρια του Ναυτικού Ομίλου αν μπορούσαμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο για λίγη ώρα.
Στη συνέχεια βρήκαμε τον Λυκουρέζο ο οποίος ήταν με τον Γιάννη που τον φωνάζουν Τσαπέκο (Ι. Πολυανίδης) και μας βοήθησε να μπούμε στο σκάφος (...)
Στη συνέχεια αναχωρήσαμε οι τέσσερίς μας. Βγήκαμε με το Duende πολύ προσεκτικά από το σημείο που ήταν ελλιμενισμένο με κατεύθυνση το νησί Μονή. Πιστεύω λίγο μετά τις 12:30».
Οι θέσεις
Η 65χρονη, που εξαφανίστηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση προκαλώντας πληθώρα σχολίων για την ταυτότητά της, ρίχνει φως με την κατάθεσή της και για τις θέσεις που είχαν οι τέσσερις επιβάτες στο σκάφος. «Ο κύριος Λυκουρέζος κάθισε στο τιμόνι και αριστερά του εγώ. Επίσης, δίπλα μου και αριστερά μου κάθονταν στον καναπέ ο Νώντας και η Εφη με τους οποίους εγώ συνομιλούσα. Ξαφνικά άκουσα έναν ισχυρό θόρυβο και νόμιζα ότι πέσαμε στα βράχια.
Αριστερά, ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος μετά την απόφαση να κριθεί προφυλακιστέος και δεξιά, απομεινάρια από τη λάντζα «Αντωνία» έπειτα από τη σύγκρουση της 16ης Αυγούστου που κόστισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους.
Αριστερά, ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος μετά την απόφαση να κριθεί προφυλακιστέος και δεξιά, απομεινάρια από τη λάντζα «Αντωνία» έπειτα από τη σύγκρουση της 16ης Αυγούστου που κόστισε τη ζωή σε τέσσερις αν
Η μηχανή του σκάφους σταμάτησε. Σηκώθηκα και είδα σε απόσταση 30 μέτρων περίπου -δεν είμαι σίγουρη αν προσδιορίζω σωστά την απόσταση σε θαλάσσιο χώρο- μία μεγάλη βάρκα αναποδογυρισμένη και πολλά άτομα να επιπλέουν στη θάλασσα. Εγώ άκουσα τον εαυτό μου να φωνάζει, όπως επίσης φώναζαν και η κυρία Εφη και ο Νώντας. Είχα πάθει σοκ. Εσκυψα και είδα ότι το σκάφος Duende έμπαζε νερά και το είπα στους υπόλοιπους.
Εκείνη τη στιγμή είδα τον κύριο Λυκουρέζο να προσπαθεί να πάρει ένα τηλέφωνο και ήταν πολύ ταραγμένος (...) Εβλεπα από τη μία την αναποδογυρισμένη βάρκα με τους ανθρώπους στη θάλασσα και από την άλλη το Duende είχε μείνει ακυβέρνητο ενώ έμπαζε νερά και πλησίαζε στα βράχια. Σκεφτόμουν ότι ήρθε το τέλος μου γιατί δεν ξέρω να κάνω μπάνιο χωρίς βατραχοπέδιλα. Δεν ξέρω καν αν επιπλέω. Επίσης, φώναζε και το ζευγάρι των ηλικιωμένων ''χαθήκαμε, βοήθεια''. Δε μπορούσα να προσφέρω ούτε στον εαυτό μου βοήθεια. Ο κύριος Λυκουρέζος δεν έκανε κάτι άλλο, κοίταγε γύρω γύρω μήπως έρθει βοήθεια. Δεν υπήρχαν σωσίβια μέσα στο Duende».
Μετά την αποβίβαση
ια το τι συνέβη μετά την αποβίβασή της στην Πέρδικα, η Θ. Καρακάση κατάθεσε: «Εβλεπα να έρχονται ασθενοφόρα, περιπολικά και επικρατούσε μία πολύ μεγάλη αναστάτωση. Αφησα την κυρία Εφη και τον κύριο Νώντα, περπάτησα λίγο και σταμάτησα ένα διερχόμενο αυτοκίνητο για να με πάει στο κέντρο της Αίγινας. Επιβιβάστηκα στο πλοίο ''Αγιος Νεκτάριος'' στις 14:10 και πήγα στον Πειραιά. Μέσα στο πλοίο από τις συζητήσεις του κόσμου που βρισκόταν εκεί και από τις αναρτήσεις που διάβαζαν στο ίντερνετ άκουσα ότι υπήρχαν έξι νεκροί και πολλοί τραυματίες. Μέχρι εκείνη την ώρα δεν γνώριζα. Οταν έφτασε το πλοίο στον Πειραιά, πήρα ταξί και πήγα σπίτι μου όπου έμεινα κλεισμένη και έπαιρνα λεξοτανίλ για να ηρεμήσω. Εχω πάθει σοκ και δεν θέλω να ξαναμπώ σε πλοίο».
Ο δικηγόρος των θυμάτων, Αλέξης Κούγιας, έχει επικαλεστεί και έγγραφο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών που αναφέρει ότι δεν έχουν βρεθεί αποτυπώματα του 77χρονου στο τιμόνι του «Duende».
Ο δικηγόρος των θυμάτων, Αλέξης Κούγιας, έχει επικαλεστεί και έγγραφο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών που αναφέρει ότι δεν έχουν βρεθεί αποτυπώματα του 77χρονου στο τιμόνι του «Duende».
ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ
Θρίλερ με τις αποζημιώσεις των θυμάτων
Ορατός είναι ο κίνδυνος να μην αποζημιωθούν τα θύματα της τραγωδίας στην Αίγινα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι εμπλεκόμενες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο και στην παρούσα φάση εμφανίζονται με «δεμένα τα χέρια». Από τη δικαστική εξέλιξη και απ' όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, οι διαδικασίες έχουν φρενάρει με αποτέλεσμα να «απειλούνται» οι αποζημιώσεις που θα αξιώσουν τα θύματα και οι οικογένειες των τεσσάρων ατόμων που βρήκαν τραγικό θάνατο στη σύγκρουση της τουριστικής λάντζας «Αντωνία» με το ταχύπλοο «Duende».
Μία σειρά θεμάτων προβληματίζει τις ασφαλιστικές εταιρείες, με κυριότερα την αφαίρεση της άδειας χειριστή ταχύπλοου από τις αρμόδιες Αρχές, αλλά και την αμφισβήτηση που έχει διατυπωθεί για το ποιος οδηγούσε και ποιοι επέβαιναν στο «Duende». Σύμφωνα με ασφαλιστικές πηγές με γνώση του θέματος, η κίνηση της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσει σε αφαίρεση της άδειας χειριστή ταχύπλοου του Θρ. Λυκουρέζου υποχρεώνει την ασφαλιστική εταιρεία να αντιμετωπίσει τον 77χρονο ως εν δυνάμει ανασφάλιστο. Υπενθυμίζεται ότι η Περιφέρεια Αττικής είχε εκδώσει ανακοίνωση στην οποία γινόταν λόγος για «αμφισβητούμενη ικανότητα να κατέχει άδεια οδήγησης ο Θρασύβουλος - Κωνσταντίνος Λυκουρέζος» και είχε προχωρήσει στην αφαίρεσή της.
Προσφυγή
Εσπασε τη σιωπή της η γυναίκα-μυστήριο του ‘Duende’
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής» ο 77χρονος προσέφυγε στην ακύρωση της επίμαχης απόφασης, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι νόμιμη ενέργεια. Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης αναφέρουν ότι όλη η ουσία της υπόθεσης κρύβεται στη λέξη «αφαίρεση», καθώς η άδεια χειριστή δεν ανακλήθηκε, αλλά αφαιρέθηκε που σημαίνει ότι ο Θρ. Λυκουρέζος στερείται πλέον των νόμιμων δικαιολογητικών που απαιτούνται για την ασφάλιση του ιδίου, αλλά και του σκάφους «Duende» που με εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη του χειριζόταν.
Επιπλέον, οι ασφαλιστικές εταιρείες που εμπλέκονται στην υπόθεση προβληματίζονται και από το γεγονός ότι αμφισβητείται ευθέως η ταυτότητα του χειριστή του ταχύπλου και διενεργούνται ανακριτικές έρευνες ώστε να διαπιστωθεί αν ήταν άλλος πίσω από το τιμόνι. Η νομική υπεράσπιση των θυμάτων και των οικογενειών τους έχει δηλώσει κατ' επανάληψη ότι υπάρχει πλήθος στοιχείων που αποδεικνύει ότι χειριστής του ταχύπλοου δεν ήταν ο Θρ. Λυκουρέζος. Ο δικηγόρος των θυμάτων, Αλέξης Κούγιας, έχει επικαλεστεί και έγγραφο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών που ήρθε στο φως της δημοσιότητας και αναφέρει ότι δεν έχουν βρεθεί αποτυπώματα του 77χρονου στο τιμόνι (αποτυπώματα βρέθηκαν στους λεβιέδες των μηχανών), γεγονός που εξηγείται -κατά τον ίδιο- ότι στο σκάφος επέβαιναν άλλα άτομα και οδηγός δεν ήταν ο Λυκουρέζος. Τα πολύ σοβαρά ερωτήματα που έχει διατυπώσει η πλευρά του Αλ. Κούγια διερευνώνται από την ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση και σύμφωνα με πληροφορίες, η εξέταση των μαρτύρων γίνεται με στόχο την εξακρίβωση αυτών των καταγγελιών.
Ωσπου να υπάρξει σχετική δικαστική απόφαση που να ξεκαθαρίζει τα καίρια ζητήματα που έχουν προκύψει τόσο από τη διερεύνηση της υπόθεσης όσο και από τη νομική υπεράσπιση των θυμάτων, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν προβλέπεται να λάβουν θέση και να προχωρήσουν, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, σε καμία καταβολή αποζημίωσης, ενώ στην περίπτωση που αποδειχθεί ότι οι καταγγελίες ευσταθούν, τότε ενδέχεται η ασφαλιστική εταιρεία του «Duende» να μην καλύψει τον ασφαλισμένο της. Οι ασφαλιστικές εταιρείες των σκαφών «Duende» και «Αντωνία» είναι αναγκασμένες να αναμένουν τα επίσημα πορίσματα των δικαστικών ερευνών που αφορούν το ποινικό σκέλος, πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε κίνηση. Ομως, προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στην περίπτωση της ασφαλιστικής του «Duende», αλλά και στην τουριστική λάντζα η οποία εκτελούσε μεταφορικό έργο και ήταν ασφαλισμένη για αστική ευθύνη. Ο ιδιοκτήτης του μικρού σκάφους βρήκε τραγικό θάνατο κατά τη σύγκρουση, οπότε ο ασφαλισμένος δεν είναι πλέον εν ζωή, με αποτέλεσμα να περιπλέκονται τα πράγματα.
Οι καταθέσεις
Επιπλέον, δικαστικές πηγές αναφέρουν ότι η ανακρίτρια Πειραιά κάλεσε να καταθέσουν τα τρία αδέλφια που διατηρούν το συνεργείο καταδύσεων και ρυμουλκήσεων, ενός εκ των οποίων ταυτοποιήθηκαν τα αποτυπώματα στο σκάφος, αλλά και συμμετείχαν στη διάσωση των ναυαγών, τη ρυμούλκηση του ταχύπλοου και είχαν άμεση γνώση για το τι συνέβη στο «Duende». Φέρονται να κατέθεσαν με περισσότερες λεπτομέρειες για τα λεπτά που ακολούθησαν τη σύγκρουση, ενώ δέχθηκαν και ερωτήσεις αν υπήρχαν άλλοι επιβάτες στο μοιραίο σκάφος. Οι απαντήσεις τους ήταν αρνητικές. Από το γραφείο της ανακρίτριας πέρασε και ο άτυπος καπετάνιος του «Duende» 2», που δέχθηκε τηλεφώνημα από την πλευρά Λυκουρέζου όσο ήταν στο Αγκίστρι. Επίσης, κατάθεσε και η γυναίκα του που μετέφερε τον Λυκουρέζο, με το όχημά της στο Λιμεναρχείο.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΠΙΝΤΕΛΑΣ
[email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη