Το βασίλειο της αυθαιρεσίας, με εξαντλητική εντατικοποίηση της εργασίας, αφόρητη ψυχολογική πίεση, προσβολή της αξιοπρέπειας, εξευτελισμούς, αδιαφάνεια, κυριαρχεί στο Τηλεφωνικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας για τους εργαζόμενους μέσω τρίτων εταιρειών καταγγέλλει ο Σύλλογος Δανειζομένου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα
Η καταγγελία:
Δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλουμε τις απαράδεκτες, αντιεπαγγελματικές και απολίτιστες αλλά και αντιπαραγωγικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν στο Τηλεφωνικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας για τους συναδέλφους εργαζόμενους μέσω τρίτων εταιρειών. Κάποιοι «φυτευτοί» εφαρμόζουν (πιλοτικά;) επιθετικές μεθόδους Management, πρακτικές εργοδοτικής αυθαιρεσίας προσβλέποντας στην μεγιστοποίηση των εισπράξεων και την αύξηση της παραγωγικότητας. Είναι πάρα πολλές οι καταγγελίες από συναδέλφους ενοικιαζόμενους τραπεζοϋπαλλήλους που με κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους μας μεταφέρουν την εικόνα του χώρου. Όπως έχουμε ξαναγράψει οι συνάδελφοι υπομένουν εξαντλητική εντατικοποίηση της εργασίας με κυνήγι ατομικών –ημερήσιων ή και ωριαίων- στόχων, αφόρητη ψυχολογική πίεση, προσβολή της αξιοπρέπειας, εξευτελισμούς, αδιαφάνεια, μεροληψία, κ.α.
Οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι αναγκάζονται να ευθυγραμμίζονται στις επιθυμίες της Τράπεζας και η Τράπεζα διατείνεται ότι δεν είναι δική της ευθύνη, η Διοίκηση του προσωπικού τρίτων εταιρειών που εργάζεται μέσα στις εγκαταστάσεις της. Η Διοίκηση της ΕΤΕ κωφεύει συστηματικά στις αναφορές μας για όσα συμβαίνουν σε χώρους εργασίας εντός των εγκαταστάσεων της. Έχουμε ήδη στείλει πλήθος επιστολών χωρίς να έχουμε λάβει ουσιαστική απάντηση. Όταν οι καταγγελίες είχαν ως πηγή συναδέλφους της πρώην Εθνοdata, οπότε η Διοίκηση της Τράπεζας θα ήταν υποχρεωμένη να απαντήσει, φρόντισαν ώστε οι καταγγέλλοντες να μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία σε χρόνο ρεκόρ (για τα δεδομένα της Τράπεζας): μέσα σε 20 ημέρες όταν σε άλλες περιπτώσεις οι μεταθέσεις καθυστερούν για πάνω από 6 μήνες. Επιμένουμε γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχουν στην ιεραρχία της Τράπεζας, συνάδελφοι που δεν αποδέχονται συνθήκες ζούγκλας στον εργασιακό τους χώρο.
Είναι απαράδεκτη, η άποψη ότι η λύση θα ήταν να μετακινηθεί όλο το «έργο» εκτός Τράπεζας. Κατ’ αρχάς δημιουργούνται εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα: Ποιον συμφέρει να αχρηστευθεί όλος ο εξοπλισμός και οι υποδομές που έχουν ήδη εγκατασταθεί εντός των εγκαταστάσεων της Τράπεζας και τα οποία έχουν πληρωθεί με χιλιάδες ευρώ, να αχρηστευθεί η σχετική επένδυση για να αναλάβει το έργο κάποιος εξωτερικός εργολάβος; Αυτή η ενέργεια θεωρείται μέθοδος εξοικονόμησης πόρων και περιστολής δαπανών;; Μήπως η περιστολή δαπανών είναι μόνο πρόφαση που προβάλλεται στις διαπραγματεύσεις για την Επιχειρησιακή Σύμβαση των υπαλλήλων της και για την καθυστέρηση εφαρμογής του Κανονισμού Εργασίας για τους συναδέλφους της πρώην Εθνοdata, Probank και FBB;
Η μεταφορά του έργου σε εξωτερική εταιρεία έχει εν μέρει δοκιμαστεί με την μεταφορά ορισμένων διαδικασιών του Τηλεφωνικού Κέντρου εκτός της Τράπεζας με τραγελαφικά αποτελέσματα που ανάγκασαν την Τράπεζα να επαναφέρει το έργο εντός και να στελεχώσει εκ νέου το τμήμα με ενοικιαζόμενους τραπεζοϋπαλλήλους.
Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι η αύξηση των εισπράξεων και της παραγωγικότητας δεν επιτυγχάνονται με αστυνομικού τύπου μέτρα και με ακραία εντατικοποίηση όπως μπορεί να επιβεβαιώσει και ένας πρωτοετής φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων. Έχουμε βάσιμους λόγους να πιστεύουμε ότι η ανάλυση των πραγματικών στοιχείων εισπράξεων και αποδοτικότητας θα κατέληγε στο ίδιο συμπέρασμα.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι γνωστές σε όλους μας μεσαιωνικές εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στα τηλεφωνικά κέντρα των εισπρακτικών εταιρειών δεν τιμούν κανένα, δεν αποδίδουν και θα έπρεπε να είναι αιτία πολέμου για το συνδικαλιστικό κίνημα. Περιμέναμε το συνδικαλιστικό κίνημα να πρωτοστατεί και να υποστηρίζει κάθε προσπάθεια για την ανατροπή αυτών των συνθηκών κα να παρεμβαίνει άμεσα και αποφασιστικά. Περιμέναμε να βάλει στον πυρήνα της δράσης του και των στόχων του την απαλοιφή τέτοιων πρακτικών και να θεωρεί στοιχειώδες καθήκον του την στήριξη των πρωτοβάθμιών σωματείων που έχουν το σθένος να παλεύουν αυτές τις αρρωστημένες καταστάσεις.
Στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα καταπατούνται στον χώρο εργασίας του Τηλεφωνικού Κέντρου. Οι ενοικιαζόμενοι τραπεζοϋπάλληλοι αντιμετωπίζονται όχι απλά σαν 2ης κατηγορίας υπάλληλοι αλλά σαν αναλώσιμοι που όσο σου δουλεύουν (χωρίς δικαιώματα) τους κρατάς, μετά τους πετάς.
Ζητάμε τον σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων στο Τηλεφωνικό Κέντρο της Εθνικής Τράπεζας.
Ζητάμε αξιοπρεπείς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας για όλους τους ενοικιαζόμενους τραπεζοϋπαλλήλους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη