Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας, μετά τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας των διευθυντών και των υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων (με 12 μόρια κατά ανώτατο όριο) θα ακολουθήσει η ανακοίνωση του πίνακα με τα νέα μόρια των υποψηφίων.
Από 12/1/2016 έως 19/1/2016 θα πραγματοποιηθούν οι συνεντεύξεις των υποψηφίων ενώπιον του συμβουλίου επιλογής (με 15 μόρια κατά ανώτατο όριο). Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί ο νέος κατάλογος των υποψηφίων με τα τελικά μόρια.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα μέχρι 29/1/2016 θα ανακοινωθεί η απόφαση τοποθέτησης Διευθυντών Εκπαίδευσης από τον Υπουργό Παιδείας και την 1η Φεβρουαρίου θα γίνει η ανάληψη υπηρεσίας των νέων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το θέμα της επιλογής νέων Διευθυντών εκπαίδευσης έχει πυροδοτήσει μια νέα αντιπαράθεση ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι). Οι αιτιάσεις συνοψίζονται στη σύσταση των Περιφερειακών Συμβουλίων που θα κρίνουν τους υποψηφίους διευθυντές εκπαίδευσης, καθώς θα απαρτίζονται από τον διορισμένο από την Κυβέρνηση Περιφερειακό Διευθυντή κάθε περιοχής, έναν Σύμβουλο και έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου, διορισμένους από τον Υπουργό Παιδείας της Κυβέρνησης και δυο αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτών. Σύμφωνα με τη ΝΔ «όλα τα παραπάνω, καλά δρομολογημένα και καθόλου τυχαία από την Κυβέρνηση σχέδια έχουν προκαλέσει την αντίδραση ακόμα και του επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Κομισιόν στο ελληνικό πρόγραμμα, ο οποίος ζητά την απόσυρση της Τροπολογίας, κάνει λόγο για κινήσεις που δεν συνάδουν με την προσπάθεια αποπολιτικοποίησης της δημόσιας διοίκησης, ενώ ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα ακόμα και στην αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος».
Η έμφαση που δίνεται από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στους όρους με τους οποίους θα γίνουν οι κρίσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης (υπονοώντας ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει μεθοδεύσει την επιλογή των «δικών του παιδιών»), αποκρύπτει επιμελώς το βασικό ζήτημα που δεν είναι άλλο από τη η φιλοσοφία και το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης που «οικοδομεί» στελέχη τα οποία καλούνται να εφαρμόσουν μια πολιτική που «γδέρνει» την ήδη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη. Και οι αιτιάσεις δεν είναι τυχαίες καθώς, όπως είναι γνωστό, στο παρελθόν τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ χρησιμοποίησαν τη δημόσια διοίκηση ως φέουδο και πάντα «ύφαιναν» όρους επιλογής των στελεχών του δημόσιου τομέα που πριμοδοτούσαν αποκλειστικά τους κομματικούς τους φίλους. Άρα έχουν την τεχνογνωσία και ο καυγάς γίνεται όχι για την πολιτική που θα εφαρμόσουν τα πρόσωπα που θα επιλεχθούν αλλά για τα ίδια τα πρόσωπα.
Από την άποψη αυτή, το ποιος και πως επιλέγεται στη θέση του στελέχους έχει μια σημασία, ωστόσο μεγαλύτερη σημασία έχει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των στελεχών εκπαίδευσης και η πολιτική που θα υπηρετήσει.
Και βέβαια, στην περίπτωση που το νομοθετικό «πατρόν» των καθηκόντων δεν αλλάζει, στην περίπτωση που η εκπαίδευση συνεχίζει να «ζυμώνεται» με την άθλια μαγιά των μνημονιακών (και όχι μόνο) αντιεκπαιδευτικών νόμων, στην περίπτωση που το σχολείο των περικοπών, του αυταρχισμού και του φθηνού εκπαιδευτικού παραμένει ζώσα πραγματικότητα, τότε δεν θα έχουμε τίποτε περισσότερο από ένα μηχανισμό επιβολής των μνημονιακών μέτρων στην εκπαίδευση.
Είναι φανερό ότι η λειτουργία των θεσμών δεν καθορίζεται από τις προθέσεις των προσώπων που συμμετέχουν στους θεσμούς, αλλά από τις πολιτικές που τους συγκροτούν. Και είναι επίσης φανερό ότι η όλη διαδικασία χρωματίζεται από την εφαρμογή των τριών μνημονίων και τις αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης, Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΟΟΣΑ. Η στελέχωση του δημοσίου σε διοικητικό επίπεδο επιχειρείται στα πλαίσια της εφαρμογής των παραδοτέων του μνημονίου και της «αποπολιτικοποίησης» του και περιλαμβάνει την εφαρμογή των αντιλαϊκών- αντιεκπαιδευτικών πολιτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συνδέεται με την άμεση και βαθύτερη προώθηση του σχολείου της αγοράς, τους μηδενικούς διορισμούς, την υποχρηματοδότηση, την αξιολόγηση, τα παραδοτέα του μνημονίου και την εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ. Η θέση των διευθυντών εκπαίδευσης είναι πολιτική θέση άσχετα με τον αν η κατάληψή της γίνεται με διορισμό, με «εκλογές», με ΑΣΕΠ, με προσόντα κλπ. Διαχρονικά, παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση και εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής. Τα στελέχη στην εκπαίδευση όπως και σε όλο το Δημόσιο δεν επιλέγονται για να εφαρμόσουν φιλεκπαιδευτικές πολιτικές αλλά πολιτικές που βρίσκονται απέναντι από τα συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Ήδη πολλές ΕΛΜΕ και Διδασκαλικοί Σύλλογοι (Σύλλογος ΠΕ «Γ. Σεφέρης, ΕΛΜΕ Πειραιά, Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής κα) καλούν τους διευθυντές των σχολικών μονάδων «να αρνηθούν να γίνουν αξιολογητές των πιο ικανών και πρόθυμων, των πιο ακριβοπληρωμένων στελεχών σύμφωνα με το νέο μισθολόγιο, που αποστολή τους είναι να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική» αλλά και τους αιρετούς εκπροσώπους στα ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ της χώρας να μην συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης
Από τη μεριά τους και στο πλαίσιο αυτό αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών από διάφορες περιοχές της χώρας (Αγγελική Φατούρου – Χρήστος Κάτσικας από το ΑΠΥΣΔΕ Αττικής, Παναγιώτης Παπαμιχαήλ από το ΑΠΥΣΔΕ Νοτίου Αιγαίου, Νίκος Ζαμπουλάκης και Άρης Τσίτσος από το ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, Σταύρος Καλώνης από το ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Χρήστος Κατσαρός και Τάσος Αρβανίτης από το ΑΠΥΣΠΕ Στερεάς Ελλάδας, Θανάσης Αγαπητός και Βάνα Βουρτσάκη από το ΑΠΥΣΠΕ Κ. Μακεδονίας, Ελισάβετ Παπαδοπούλου από το ΑΠΥΣΠΕ Πελοποννήσου κα) δηλώνουν ότι «δε θα συμμετάσχουν στη διαδικασία της «αξιολόγησης» των υποψήφιων διευθυντών εκπαίδευσης και δε θα βαθμολογήσουν»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη