Thumbnail
Πολύ πριν εφευρεθούν τα αντιβιοτικά, το αλάτι αποτελούσε αρχαία στρατηγική για την καταπολέμηση των λοιμώξεων

Συντάκτης:
efsyn.gr
Το φαγητό με πολύ αλάτι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει καλύτερα τον οργανισμό από τα μικρόβια, σύμφωνα με νέα γερμανοαμερικανική επιστημονική έρευνα.

Όπως δημοσιεύεται στο περιοδικό «Science», οι ερευνητές πειραματίστηκαν με δύο ομάδες ποντικιών που έφεραν λοιμώξεις του δέρματος λόγω ενός παράσιτου. Τα πειραματόζωα που ακολουθούσαν επί δύο εβδομάδες μια διατροφή με πολύ αλάτι εμφάνισαν αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματός τους και έτσι κατάφεραν να καταπολεμήσουν τη λοίμωξη πιο γρήγορα και αποτελεσματικά σε σχέση με τα ποντίκια που έτρωγαν λιγοστό αλάτι.

Ο επικεφαλής της έρευνας Γιόναθαν Γιαντς δήλωσε: «Μέχρι τώρα το αλάτι έχει θεωρηθεί επιβλαβής διατροφικός παράγοντας καθώς έχει ξεκάθαρα αποδειχτεί επιζήμιο για την καρδιαγγειακή υγεία, ενώ πρόσφατες μελέτες το εμπλέκουν και στην επιδείνωση των αυτοάνοσων παθήσεων. Όμως η έρευνά μας αμφισβητεί αυτή τη μονοδιάστατη αντίληψη και προτείνει ότι η αύξηση του επιπέδου του αλατιού στην περιοχή μιας λοίμωξης μπορεί να αποτελεί μια αρχαία στρατηγική για την καταπολέμησή της, πολύ πριν εφευρεθούν τα αντιβιοτικά».

Από την άλλη, οι επιστήμονες προειδοποίησαν ότι η έρευνά τους δεν πρέπει να ωθήσει τους ανθρώπους να αρχίσουν να βάζουν άφθονο αλάτι σε ό,τι τρώνε γιατί αυτό δεν θα κάνει καλό στην υγεία τους. Όπως είπαν, χρειάζονται περαιτέρω μελέτες πάνω στο ζήτημα και είναι ασφαλώς πρόωρο και υπερβολικό να συστήσει κανείς την αυξημένη κατανάλωση αλατιού από τον γενικό πληθυσμό.

Οι ερευνητές θα συνεχίσουν τις έρευνές τους ελπίζοντας ότι θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων που θα βοηθούν στη τοπική αύξηση του επιπέδου του αλατιού ύστερα από μια λοίμωξη, για παράδειγμα με αλοιφές ή ειδικά τσιρότα που θα περιέχουν πολύ αλάτι.

Συμπλήρωσε στην Carrefour τα στοιχεία σου και κέρδισε δωροεπιταγή 200€