e-ΕΦΚΑ: Αυξήσεις στις συντάξεις εργαζομένων συνταξιούχων – Πώς να κερδίσετε έως 120 ευρώ τον μήνα

Επιστήμη 0

Η αποψίλωση των δασών «μικραίνει» τα ψάρια

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Πέφτουν λιγότερα φύλλα σε ποταμούς και λίμνες, γεγονός που διαταράσσει την τροφική αλυσίδα

Ειρήνη Βενιού 

Λονδίνο

Σοβαρές επιπτώσεις στους πληθυσμούς των ψαριών του γλυκού νερού έχει η αποψίλωση των δασών, σύμφωνα με βρετανούς και καναδούς επιστήμονες.

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αποψίλωση των δασών είχε ως αποτέλεσμα την πτώση λιγότερων φύλλων σε ποταμούς και λίμνες, γεγονός που επηρέαζε τη διατροφή των ψαριών. Αυτό, λόγω του υποσιτισμού τους, είχε ως συνέπεια τον περιορισμό της ανάπτυξης και άρα του μεγέθους τους.

Τα δέντρα «θρέφουν» τα ψάρια

«Είδαμε ότι υπήρχαν ψάρια των οποίων η βιομάζα βασιζόταν κατά 70% σε οργανικό άνθρακα προερχόμενο από δέντρα και φύλλα και όχι σε κάποια άλλη υδρόβια πηγή τροφής» εξηγεί ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, δρ Αντριου Τάνεντζαπ από τοΠανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.

«Παρατηρήσαμε λοιπόν, ότι ο οργανικός άνθρακας που εντοπίζεται στα δέντρα και καταλήγει στις λίμνες αποτελεί πολύ σημαντική πηγή τροφής για τα ψάρια του γλυκού νερού όπως π.χ. η πέρκα, καθώς οδηγεί με τη σειρά του στην ανάπτυξη περισσότερων βακτηρίων, τα οποία αυτόματα μεταφράζονται σε περισσότερο ζωοπλαγκτόν» εξηγεί ο ειδικός. «Βάσει των ευρημάτων μας, οι περιοχές στις οποίες εντοπίζονταν τα υψηλότερα επίπεδα ζωοπλαγκτού φάνηκε να συνοδεύονται από τα πιο “παχουλά” ψάρια» προσθέτει.

Τα ενδιαφέρονται ευρήματα παρουσιάζονται στην επιθεώρηση «NatureCommunications».

ΠΗΓΗ: tovima.gr

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Υπουργείο Παιδείας: Διορισμός 4.789 εκπαιδευτικών μονίμων εκπαιδευτικών - Όλα τα ονόματα

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ: Στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ ο ενιαίος γραπτός ΑΣΕΠ για 30.000 θέσεις προϊσταμένων

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

επιστήμη