Thumbnail
Ένταση με την αντιπολίτευση - Τι δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

Στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζητιέται το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΠΕΘ "Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις".

Η επεξεργασία ξεκίνησε το απόγευμα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Στην έναρξη της συζήτησης ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου μεταξύ άλλων σημείωσε, εν μέσω έντασης με τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης: 

«Είναι το μόνο σχέδιο νόμου που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας με τη διαδικασία του επείγοντος. 

Κάθε φορά, κυρίως η αξιωματική αντιπολίτευση και το ΚΙΝΑΛ, το 1/3 του χρόνου τους αναφέρονται στη διαδικασία. Πρέπει να το ξεπεράσετε αυτό. Η ουσία είναι ότι η συζήτηση αυτή γίνεται επί δύο χρόνια. Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ έχει αρχίσει πριν από δύο χρόνια, από την εποχή της υπουργίας του κ. Φίλη. 

Έχω διαβάσει όλες τις ανακοινώσεις και τις καταγγελίες από υπευθύνους της εκπαίδευσης και από τα κόμματα, από πολιτευτές και βουλευτές. Σε καμία, τα τελευταία δύο χρόνια, δεν υπάρχει ούτε μία πρόταση. Ας πούμε κατά το 95% γιατί το Ποτάμι έχει καταθέσει προτάσεις. Η Ν.Δ. μια θέση έχει: ‘Θα καταργήσουμε τους νόμους Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου’. Αυτή είναι η θεμελιώδης θέση. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτές είναι εκφράσεις που σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν θέσεις. Άλλα όμως λένε όταν πάνε στα Γιάννενα και στην Πρέβεζα, άλλα λένε όταν πάνε στη Δυτική Μακεδονία για παράδειγμα. Και το αποκορύφωμα: Λένε, εμείς συμφωνούμε με το Πανεπιστήμια Δυτικής Αττικής.

Ξέρουμε τι έγινε με το Πανεπιστήμιο Δ. Αττικής; Η αντιπολίτευση ψήφισε ‘ναι’ επί της αρχής και καταψήφισε όλα τα άρθρα για την ίδρυσή του. Και αυτό βγαίνει ως επίσημη θέση του κόμματος. Σας παρακαλώ, υπάρχει κόσμος εκεί που δεν πρέπει να τον κοροϊδεύουμε. 

Κυρία Κεραμέως, λέτε ότι θα δημοσιοποιήσετε τους 50 φορείς που θα καλέσετε. Γιατί να μην κάνουμε δεκτούς και τους 50. Ποιο είναι το πρόβλημά σας; Καταρχάς ο κανονισμός της Βουλής λέει 11 φορείς. Ο κ. Σεβαστάκης, και προς τιμήν του, πάντοτε έχει διπλασιάσει και τριπλασιάσει τον αριθμό των φορέων. Και αυτό έχει γίνει συναινετικά και κανένας δεν έχει παραπονεθεί. Μην κάνουμε λαϊκισμούς. Να έρθουν φορείς, επί της ουσίας να καταθέσουν τις απόψεις τους.  

Πριν από δύο χρόνια συναντήθηκα με κ. την Γεννηματά για το θέμα του Λυκείου. Ήταν μια συνάντηση στην οποία ουσιαστικά μου ελέχθη ότι δεν συμφωνεί και θα καταθέσει τις απόψεις του κόμματός της. Δύο χρόνια περιμένουμε τις απόψεις του ΚΙΝΑΛ. Θέλετε να περιμένουμε κι άλλο; 

Το να λέμε γενικά και αόριστα ότι είμαστε υπέρ της εκπαίδευσης και των παιδιών μας δεν είναι θέση, αυτό εγώ το θεωρώ δεδομένο από όλα τα κόμματα. Κανένα κόμμα, δεν θεωρώ, ότι είναι κατά των παιδιών και της χώρας. Αυτό δεν αποτελεί θέση όμως, θέση αποτελεί να έρχεται ένα κείμενο και να συζητάμε επί του συγκεκριμένου. 

Το συγκεκριμένο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί κάποιος να μας το πει; Το σημερινό σύστημα της Γ’ Λυκείου –που τώρα δεν υπάρχει γιατί καταφέρατε και την απαξιώσατε- μπορεί κάποιος να μας πει ποιο θα είναι; Λέω ότι όταν κάποιος λέει ‘απόσυρση’ ουσιαστικά το λέει ως άλλοθι γιατί δεν υπάρχουν θέσεις».

Νωρίτερα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: 

«Εμείς ζητήσαμε προτάσεις και δεν λάβαμε καμία απολύτως πρόταση από κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης κυρίως στα θέματα της Γ’ Λυκείου, παρά μόνο γενικότητες. Το νομοσχέδιο ήταν στη δημόσια διαβούλευση επί πολλές ημέρες και επειδή πρέπει τα παιδιά για το φθινόπωρο να ξέρουν πόσοι εισάγονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θεωρήσαμε ότι είναι πολύ καλύτερο να γνωρίζουν τον νέο χάρτη παρά μόνο μέρος του νέου χάρτη. Το ‘επείγον’ δεν περιορίζει τον αριθμό των ωρών που μπορούμε να συζητήσουμε το νομοσχέδιο». 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Νέα τμήματα στο 400 ωρών εξ αποστάσεως σεμινάριο "Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...