Thumbnail
Έτοιμος για μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία

Έτοιμος για μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, αμέσως μετά την ψήφιση των επειγόντων μέτρων του νομοσχεδίου για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, εμφανίστηκε στο βήμα της Βουλής ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, «το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε». Προανήγγειλε, λοιπόν, έναν ευρύ διάλογο, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων.

Το νομοσχέδιο, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη επί της αρχής με ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η Ν.Δ.

Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εισηγητών και ειδικώς του Θεόδωρου Φορτσάκη από τη Ν.Δ., ο υπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για «εποικοδομητικές προτάσεις», επισημαίνοντας παράλληλα πως η συζήτηση πρέπει να συνεχιστεί σε ήπιους τόνους.

Ο κ. Μπαλτάς, επίσης, δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «σε κλίμακα ενός χρόνου ίσως κι λιγότερο, με όρους πραγματικής διαβούλευσης», στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις, όπως αυτές του κ. Φορτσάκη.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. είχε προτείνει στην εισήγησή του να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία, καθώς επίσης και μία σχολή τύπου δημόσιας διοίκησης, από την οποία να προκύπτουν τα στελέχη της εκπαίδευσης.

Οι προτάσεις αυτές βρήκαν σύμφωνο τον υπουργό, ο οποίος τόνισε ότι μπορούν να συζητηθούν αμέσως μετά τα «επείγοντα και κατεπείγοντα» ζητήματα.

Παράλληλα, εμφανίστηκε διαλλακτικός σχετικά με την πρόταση του εισηγητή του ΚΚΕ,  Εμμανουήλ Συντηχάκη, αναφορικά με τις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και το διδακτικό τους προσωπικό. Όπως είπε, τέτοιου τύπου προτάσεις είναι πιθανό να συμπεριληφθούν σε αυτό ή στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και θα έχει περισσότερο χρόνο διαβούλευσης.

Αντίθετα, χαρακτήρισε «μη εποικοδομητικές, συνδικαλιστικού τύπου» τοποθετήσεις αυτές των εισηγητριών του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ, Σταυρούλας Αντωνάκου και Εύης Χριστοφιλοπούλου, θεωρώντας πως καταργούν κάθε έννοια διαλόγου.

Στην ομιλία της, η κ. Αντωνάκου είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει «το μοντέλο του "δε βαριέσαι"» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι, ενώ η κ. Χριστοφιλοπούλου είχε αναρωτηθεί εάν η κυβέρνηση στην ουσία προσπαθεί να αλλάξει το σύστημα πρόχειρα και χωρίς διάλογο.

Η εισηγήτρια των ΑΝ.ΕΛΛ., Σταυρούλα Ξουλίδου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ελπιδοφόρο», καθώς καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσαν στην παιδεία οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
 

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Υπόθεση Μουρτζούκου: Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα
Νέα ανατριχιαστικά στοιχεία για τη Μουρτζούκου - Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα – Μαρτυρίες για απόπειρα το 2017
Υπόθεση Μουρτζούκου: Κατηγορείται ότι σκότωνε βρέφη με πίεση στον θώρακα
diapolitismikh_ekpaideush_seminar
Νέο πλαίσιο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. - Αρκεί ένας τίτλος σπουδών για την αίτηση ελληνικής ιθαγένειας;
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ξεκαθαρίζει τις προϋποθέσεις για αποφοίτους αλλοδαπής καταγωγής
Νέο πλαίσιο για αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. - Αρκεί ένας τίτλος σπουδών για την αίτηση ελληνικής ιθαγένειας;
αναπληρωτης
Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!
Η ιστορία του  αναπληρωτή εκπαιδευτικού δεν είναι απλώς ένα «γραφειοκρατικό λάθος». Είναι η αντανάκλαση ενός συστήματος που αφήνει τους αναπληρωτές...
Τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πήγαινε εδώ ...πήγαινε εκεί και αύριο... πήγαινε κάπου αλλού!