Thumbnail
Οι προσδοκίες όσων είχαν την ελπίδα ότι το σχέδιο ΑΘΗΝΑ θα μπορούσε να αποτελέσει μια ευκαιρία να διορθωθούν τα «κακώς κείμενα» στην ανώτατη Εκπαίδευση διαψεύδονται για άλλη μια φορά οικτρά.

 

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΕΙ
http://dipak.panepistimoniki.gr
 
Σχέδιο ΑΘΗΝΑ: Συνέχεια των πολιτικών αποδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης
 
Οι προσδοκίες όσων είχαν την ελπίδα ότι το σχέδιο ΑΘΗΝΑ θα μπορούσε να αποτελέσει μια ευκαιρία να διορθωθούν τα «κακώς κείμενα» στην ανώτατη Εκπαίδευση διαψεύδονται για άλλη μια φορά οικτρά. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά καθώς η στρατηγική στόχευση του σχεδίου ΑΘΗΝΑ δεν ήταν ο «εξορθολογισμός» της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης, η «χωροταξική αναδιάρθρωση» με δήθεν «ακαδημαϊκά κριτήρια», ούτε η αντιμετώπιση των «παθογενειών» της, όπως υποκριτικά και παραπλανητικά διατείνονται η τρικομματική κυβέρνηση και οι υποστηρικτές της. 
 
Η οικονομική ασφυξία που επιβάλλεται στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την πλήρη απελευθέρωση λειτουργίας ιδιωτικών κολεγίων καταδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το προωθούμενο σχέδιο ΑΘΗΝΑ όχι μόνο δεν έρχεται να διορθώσει τις «αστοχίες» των προηγούμενων πολιτικών, αλλά αντίθετα στοχεύει στη συρρίκνωση και αποδιάρθρωση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης με συνοπτικές διαδικασίες. Υπηρετώντας αυτή την επιλογή οι ρυθμίσεις του σχεδίου ΑΘΗΝΑ ούτε «αυθαίρετες», ούτε «πρόχειρες», ούτε «ανορθολογικές», ούτε με λάθος κριτήρια είναι.
 
Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, όπως και παλαιότερα ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» για την Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και οι προηγούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις, εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική της άρχουσας τάξης που θέλει την Ανώτατη Εκπαίδευση πεδίο επιχειρηματικής δράσης, τα ίδια τα ΑΕΙ να λειτουργούν ως επιχειρήσεις, την Παιδεία όχι κοινωνικό αγαθό αλλά εμπόρευμα στα μέτρα των επιχειρήσεων, με τα αντικείμενα σπουδών και το περιεχόμενο τους να ορίζονται από τις επιχειρήσεις, που θέλει τους φοιτητές πελάτες. 
Αυτή η στρατηγική αποτελεί συνέχεια των πολιτικών «διεύρυνσης» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της προηγούμενης δεκαετίας, που «επιχορηγήθηκαν» από την ΕΕ μέσω των περίφημων ΕΠΕΑΕΚ. Πολιτικών που εφαρμόσθηκαν από το σύνολο των κυβερνήσεων  με την συμβολή πρυτανικών αρχών και τη στήριξη των φιλοκυβερνητικών συνδικαλιστικών παρατάξεων στρώνοντας το δρόμο για την πλήρη  ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
 
Αυτή η στρατηγική υπηρετείται όχι μόνο από το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, αλλά από το σύνολο των αναδιαρθρώσεων που επιβάλλονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ν. 4009/2011 και 4076/2012, κολέγια), από τη συνεχή μείωση της δημόσιας δαπάνης για την Ανώτατη Εκπαίδευση, από την κλοπή των αποθεματικών των ιδρυμάτων, από την αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων και τη μείωση των μισθών του Διδακτικού/Ερευνητικού προσωπικού και των άλλων εργαζομένων στα ΑΕΙ, από τη συνεχή μείωση του προσωπικού, από το μη διορισμό των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ, από τις απολύσεις Διοικητικού Προσωπικού, από τη συρρίκνωση της στήριξης των φοιτητών να σπουδάσουν, από την υποβάθμιση των πτυχίων και των προγραμμάτων σπουδών.
Αυτόν τον διακηρυγμένο στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, του ΔΝΤ υπηρετούν πιστά χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, των συγκυβερνήσεων, των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, που προωθούν την αντίληψη ότι το μεγάλο κεφάλαιο και η κερδοφορία του, η επιχειρηματικότητα γενικώς, δικαιωματικά καθορίζουν τον προσανατολισμό, τη δομή και το περιεχόμενο των σπουδών και της έρευνας. 
 
Οι «δημιουργικές» προτάσεις των Διοικήσεων των ΑΕΙ και ορισμένων συνδικαλιστικών παρατάξεων για βελτίωση του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, ή η προβολή συντεχνιακών αιτημάτων επί μέρους τμημάτων, ομάδων ή τοπικών παραγόντων, συσκοτίζουν το γεγονός ότι οι παραπάνω κατευθύνσεις είναι σαφείς και συγκεκριμένες και οι αποφάσεις προειλημμένες. Δίνουν χρόνο και περιθώρια στην υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής, αφήνουν ανοικτή κερκόπορτα για να περάσουν σε επόμενη φάση ακόμη χειρότερες ρυθμίσεις.
Η «πρόθυμη» ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ και όσοι συναποφάσισαν μαζί της, επιδιώκοντας «διάλογο» με το Υπουργείο για να διαμορφωθεί πιο «ακαδημαϊκά» το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, σπέρνουν αυταπάτες για τις επιδιώξεις του Υπουργείου αλλά και για το αποτέλεσμα των προσχηματικών και παραπλανητικών αυτών διαλόγων, αφού επανειλημμένα έχει αποδειχθεί ότι οι αποφάσεις της κυβέρνησης είναι προειλημμένες. Διευκολύνουν με τη στάση αυτή την κυβερνητική πολιτική. Παράλληλα η ΟΣΕΠ ΤΕΙ προσχηματικά και με χλιαρό τρόπο «απορρίπτει» το σχέδιο ΑΘΗΝΑ ενώ στην πράξη στηρίζει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Οι εδώ και εβδομάδες  κινητοποιήσεις των φοιτητών, των σπουδαστών, των διδασκόντων και των άλλων εργαζομένων στα ΤΕΙ, έδειξαν το μόνο δρόμο που μπορεί να ακολουθήσει το κίνημα, με στόχο την απόσυρση του σχεδίου ΑΘΗΝΑ και την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.
Το διδακτικό-επιστημονικό και άλλο προσωπικό σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, οι φοιτητές και οι σπουδαστές, έχουμε κάθε λόγο να συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια το σχέδιο «Αθηνά», ενάντια στο νόμο πλαίσιο, ενάντια στον Οδικό Χάρτη του  «Πανεπιστημίου ΑΕ».
 
Απορρίπτουμε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ γιατί ο δήθεν «εξορθολογισμός» που επιδιώκει είναι το πρόσχημα για την παραπέρα παράδοση της ανώτατης εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της ιδιωτικής κερδοφορίας και το τσάκισμα των δικαιωμάτων εργαζομένων και φοιτητών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Απορρίπτουμε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ γιατί αποτελεί άλλο ένα βήμα που μας πάει πιο μακριά από το επιθυμητό, αποτελεί άλλο ένα βήμα που φέρνει την Παιδεία πιο κοντά στην επιχειρηματική λειτουργία της (δίδακτρα, χορηγοί, συρρίκνωση/κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας).
Απορρίπτουμε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ γιατί γνωρίζουμε πως θα έρθει και επόμενο σχέδιο που θα ολοκληρώσει την συρρίκνωση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα οδηγήσει τα ΑΕΙ να λειτουργούν με προγράμματα δύο και τριών ετών, με πτυχία χωρίς κανένα δικαίωμα.
Απορρίπτουμε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ γιατί για άλλη μια φορά καλείται να πληρώσει το μάρμαρο η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της, με νέα νοίκια, μεταφορές, αλλαγή ακόμα και στο αντικείμενο των σπουδών, νέα εμπόδια στην απόκτηση του πτυχίου.
Απορρίπτουμε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ γιατί αγωνιζόμαστε για μια Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν με οργάνωση και προσανατολισμό πάνω στους ακόλουθους βασικούς άξονες:
Ö Αποσαφηνισμένα επιστημονικά αντικείμενα.
Ö Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών ανά επιστημονικό αντικείμενο και επιστημονική ειδίκευση, σε ένα ενιαίο κύκλο προπτυχιακών σπουδών.
Ö Ενιαίο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών, που θα κατευθύνεται στην παραγωγή νέας γνώσης και θα οδηγεί στην απονομή αποκλειστικά διδακτορικού διπλώματος.
Ö Γενναία κρατική χρηματοδότηση και αντιμετώπιση των ζητημάτων υποδομής, διδακτικού προσωπικού και έρευνας.
 
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
γιατί γνωρίζουμε πως ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ
 
ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ, Μάρτιος 2013
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα