Thumbnail
Απάντηση της ΟΙΕΛΕ στην ανακοίνωση της ΠΕΣΣ

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

(Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.)

Αρθ. Ιδρ. Απόφασης Πρωτοδ. Αθηνών 20376/58

Χαλκοκονδύλη 13, 104-32, Αθήνα

Τηλ: 5238148, 5230819

Fax: 5230819

e-mail: [email protected]

 site:          www.oiele.gr

                                                       Αθήνα, 24/12/2012

                                   Αριθμ. Πρωτ:

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΙΕΛΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΣΣ

Η πανηγυρική ανακοίνωση της ΠΕΣΣ για τις τοποθετήσεις ορισμένων βουλευτών στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής σχετικά με το ζήτημα της δυνατότητας επιλογής ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι συνάδελφοι, τυφλωμένοι από συντεχνιακό φανατισμό, αγνοούν θεμελιώδη μεγέθη του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος.

Στην κατακλείδα της ανακοίνωσής τους αναφέρουν ότι, δήθεν, η συγκεκριμένη διάταξη του άρθρου 39 του προς ψήφιση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας θα προκαλέσει:

·         «ρωγμές στις εργασιακές σχέσεις»

·         «άνοιγμα της πόρτας της ιδιωτικοποίησης στη Δημόσια Εκπαίδευση»

Απαντούμε:

·         Αυτοί που προκαλούν ρωγμές στις εργασιακές σχέσεις είναι όσοι υπονομεύουν τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ενότητα του εκπαιδευτικού χώρου, επιχειρώντας να διατηρήσουν για τον εαυτό τους τη θέση του κριτή και του διοικούντος, θεωρώντας πως κάποιοι οφείλουν μονίμως να είναι κρινόμενοι και διοικούμενοι. Ρωγμές στις εργασιακές σχέσεις προκαλούν όσοι παίζουν το παιχνίδι των εργοδοτών και επιχειρούν να αφαιρέσουν την ιδιότητα του ισότιμου λειτουργού της εκπαίδευσης από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, δικαιώνοντας τη θέση των σχολαρχών ότι οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι απλοί υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα. Μ’ αυτό τον τρόπο οι εκπρόσωποι των σχολικών συμβούλων οπλίζουν το χέρι των ασύδοτων επιχειρηματικών συμφερόντων που θέλουν να ισοπεδώσουν κάθε εργασιακό δικαίωμα στα ιδιωτικά σχολεία και να εγκαταστήσουν σ’ αυτά το νόμο της ζούγκλας.

·         Ανοίγουν την πόρτα της ιδιωτικοποίησης στη δημόσια εκπαίδευση όσοι, περιφρουρώντας το συντεχνιακό τους προνόμιο, κατακερματίζουν το εκπαιδευτικό χώρο και τον μοιράζουν σε πατρίκιους και πληβείους, σε «νόμιμους» και σε «μιάσματα». Δεν αντιλαμβάνονται ότι το τσουνάμι των αχαλίνωτων αγοραίων δυνάμεων που εποφθαλμιά ολόκληρο τον εκπαιδευτικό χώρο δεν θα κάνει διαχωρισμό σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά θα συμπαρασύρει ολόκληρο τον εκπαιδευτικό χώρο με μια και μόνο πράξη, την κατάργηση όσων συνταγματικών ρυθμίσεων προστατεύουν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού αγαθού, το οποίο παρέχεται – είτε το θέλει η ΠΕΣΣ είτε όχι – και από τα ιδιωτικά σχολεία. Η διχαστική ρητορική και η κήρυξη εμφύλιου πολέμου εκ μέρους της ΠΕΣΣ σε τίποτε άλλο δεν οδηγεί παρά στη συνταγματική, στη θεσμική, στη νομοθετική και στην ουσιαστική αποδυνάμωση του πανεκπαιδευτικού μετώπου η οποία θα έχει σαν τελικό αποτέλεσμα τη σταδιακή εκποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αναγκαζόμαστε για μια ακόμη φορά να πούμε τα αυτονόητα. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμιά δυνατότητα «μονιμοποίησης» ή κατάληψης θέσης ευθύνης στη δημόσια εκπαίδευση (περιφερειακοί δ/ντες, δ/ντες σχολείων) κ.λπ., καθώς έχουν οργανική θέση στα σχολεία τους και δεν έχουν υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση, ώστε να αναλάβουν ευθύνη στη διοικητική της ιεραρχία.. Ωστόσο η θέση του σχολικού συμβούλου δεν μπορεί να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των δημόσιων συναδέλφων μας. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ακολουθούν ακριβώς το ίδιο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με τους δημόσιους εκπαιδευτικούς. Η θέση του σχολικού συμβούλου απαιτεί γνώση και εμβάθυνση στο πρόγραμμα σπουδών και γνώσεις επί των μαθησιακών αντικειμένων που είναι ενιαία και για την ιδιωτική και για τη δημόσια εκπαίδευση. Επομένως, με την πείρα τους και με τις παραστάσεις από ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί-σχολικοί σύμβουλοι μόνο καλό μπορούν να προσφέρουν στην δημόσια εκπαίδευση.

Η εμμονή της ΠΕΣΣ στην απόσυρση της διάταξης αυτής δεν έχει, επομένως, να κάνει με σοβαρές επιστημονικές και θεσμικές αντιρρήσεις για τη δυνατότητα ιδιωτικών εκπαιδευτικών να επιλέγονται ως σχολικοί σύμβουλοι. Είναι προσχηματική και έχει ως μοναδικό στόχο την περιχαράκωση ενός «προνομίου» από ολίγους, «εκλεκτούς πεφωτισμένους» που, προκειμένου να διατηρήσουν την καρέκλα τους, δεν διστάζουν να θυσιάσουν την ενότητα του εκπαιδευτικού χώρου και, ενισχύοντας τη θέση των σχολαρχών, να πετάξουν 12.000 ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στον Καιάδα. Για τη μικρόψυχη, αλαζονική, διχαστική και ρατσιστική τους συμπεριφορά ένα μόνο έχουμε να πούμε: Αιδώς, αιδώς Αργείοι.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                                                                    α.α.

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                              Ο ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                                                                                    ΑΛΕΚΟΣ ΓΟΥΛΑΣ                                        

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
autokinito
Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου γιατρού μπροστά στο παιδί του – Ταυτοποιήθηκαν πατέρας και γιος από την Αθήνα
Οργή για την ατιμωρησία – Το παιδί του θύματος ξυπνά κάθε βράδυ με εφιάλτες και φωνάζει «μπαμπά, μαμά»
Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου γιατρού μπροστά στο παιδί του – Ταυτοποιήθηκαν πατέρας και γιος από την Αθήνα