PISA
Ανακοίνωση Καθηγητών: Ανάγκη για ουσία και όχι για επικοινωνία στις πολιτικές για την Παιδεία

Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (Π.Ε.Κ) με σχετική της ανακοίνωση, γνωστοποιεί την άποψή αλλά και την εναντίωσή της για την εφαρμογή του προγράμματος PISA.

Επιπλέον αναφέρεται στο βάρος που έχουν επωμιστεί μαθητές και καθηγητές από τη κυβέρνηση, αλλά και τις «φτωχές σχολικές υποδομές».

Δείτε τη σχετική ανακοίνωση:

H πρόκληση για μια ουσιαστική διερεύνηση των χαρακτηριστικών της μορφωτικής διεργασίας αποτελεί μια ισχυρή ανάγκη, όχι όμως με όρους επικοινωνίας. Μια τέτοια περίπτωση είναι η εφαρμογή του προγράμματος PISA.

Η αισθητή αποτυχία της ηγεσίας του υπουργείου να διαμορφώσει περιβάλλον συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα  δεν μπορεί να μετασχηματιστεί σε μια διαδικασία εύρεσης αποδιοπομπαίου τράγου και μετακύλισης ευθυνών για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Είναι  σημαντικό να τονιστεί πως η αποτίμηση των αποτελεσμάτων αυτών δεν μπορεί παρά να λάβει υπόψη της το σύνθετο ψηφιδωτό της σχολικής πραγματικότητας. Αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, υποστηρικτικό υλικό, επιμορφωτικές διαδικασίες, εξοπλισμός, υποδομές, κοινωνική ανθρωπογεωγραφία, οικονομικό και πολιτισμικό περιβάλλον, η θέση της γνώσης και της εκπαίδευσης στην κοινωνία, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν μπορούν να αποσιωπηθούν ή να διαγραφούν.

Δεν είναι αποδεκτό να περιοριστεί η ευθύνη στους εκπαιδευτικούς ή στους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αποτελέσουν τα ιδανικά θύματα στοχοποίησης όσων- είτε επιφανειακά είτε επιτηδευμένα- αποδομούν το έργο του δημόσιου σχολείου. Δεν μπορεί δηλαδή σε καμία περίπτωση να αποτελέσει όχημα δικαιολόγησης πολιτικών κατηγοριοποίησης του μαθητικού πληθυσμού και των σχολικών μονάδων.

Την ίδια ώρα η σχολική ζωή κυριαρχείται από ένα δυσβάσταχτο όγκο γραφειοκρατίας και αυστηρού διοικητισμού που διαστρεβλώνουν την ουσία της επαγγελματική μας λειτουργίας, την παιδαγωγική διαδικασία. Οι συνθήκες  της δραματικής φτωχοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά περιορισμένα μέσα και τις ανεπαρκείς υποδομές του εκπαιδευτικού συστήματος συμπληρώνουν το ασφυκτικό και περιοριστικό αυτό πλαίσιο.

Διαφωνούμε  τόσο με τον τρόπο και όσο και με τον λόγο που γίνονται αυτές οι εξετάσεις από την Κυβέρνηση σήμερα. Η πρόθεση της μετακύλισης των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς  τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να δικαιολογηθούν νεοφιλελεύθερες πολιτικές, είναι αισθητή.

 Έχουμε φορτωθεί ήδη πάρα πολλά. Δεν θα φορτωθούμε και την ευθύνη για την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

exetaseis
"Ανάτυπο"-"αντίτυπο", "απόμαχος"-"παλαίμαχος" κλπ : Τα πιο συχνά λάθη στις ομόρριζες λέξεις
Δεν είναι λίγες οι φορές που κάνουμε λάθη όταν μιλάμε για λέξεις που μοιάζουν φωνολογικά, μορφολογικά ή σημασιολογικά μεταξύ τους,
"Ανάτυπο"-"αντίτυπο", "απόμαχος"-"παλαίμαχος" κλπ : Τα πιο συχνά λάθη στις ομόρριζες λέξεις