Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Διευθύντρια απαγόρευσε σε εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν σεμινάριο
Διευθύντρια σχολείου είπε σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ότι δεν θα παρακολουθήσουν επιμορφωτικό σεμινάριο γιατί διεξάγεται τις πρωινές ώρες

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης» καταγγέλλει ότι διευθύντρια σχολείου είπε σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που συμμετέχουν σε επιμορφωτικό σεμινάριο ότι «οι ημερίδες αυστηρά θα έπρεπε να γίνονται μόνο ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ».

Μάλιστα, χρησιμοποίησε ως δικαιολογία «…τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε καθημερινά λόγω covid, απουσιών για έκτακτο λόγο, προβλημάτων, αναπληρώσεων ωρών, απουσιών λόγω εμβολιασμών, απουσιών λόγω ασθενών τέκνων κτλ», και ανακοίνωσε ότι οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων «ΔΕΝ θα παρακολουθήσουν την ημερίδα διότι, αν και διαδικτυακά, οι ώρες διεξαγωγής της (πρωινές, στη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου) καθιστά την παρακολούθηση απολύτως ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ».

«Δε θα επιτρέψουμε να παραβιαστούν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και δε θα επιτρέψουμε να κατισχύσουν στο δημόσιο σχολείο συμπεριφορές και πρακτικές αυταρχικές, δεσποτικές, αλαζονικές κι αυθαίρετες! Το σχολείο δεν είναι τσιφλίκι κανενός, οπότε απειλές, εκβιασμοί και πιέσεις θα τις καταδικάζουμε χωρίς κανένα δισταγμό!» λένε οι εκπαιδευτικοί.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης»:

Σχετικά με επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και «προτάσεις» που παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις

Γίναμε γνώστριες-ες «προτάσεων» που διατυπώθηκαν από διευθύντρια σχολικής μονάδας του συλλόγου μας σχετικά με τη συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Οι «προτάσεις» αυτές ζητούν «…οι ημερίδες αυστηρά θα έπρεπε να γίνονται μόνο ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ», χρησιμοποιούν ως δικαιολογία «…τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε καθημερινά λόγω covid, απουσιών για έκτακτο λόγο, προβλημάτων, αναπληρώσεων ωρών, απουσιών λόγω εμβολιασμών, απουσιών λόγω ασθενών τέκνων κτλ», και ανακοινώνουν οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων «…ΔΕΝ θα παρακολουθήσουν την ημερίδα διότι, αν και διαδικτυακά, οι ώρες διεξαγωγής της (πρωινές, στη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου) καθιστά την παρακολούθηση απολύτως ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ».

Να ξεκαθαρίσουμε τα παρακάτω που αποτελούν πάγιες θέσεις του σωματείου μας, της ομοσπονδίας και κατακτήσεις αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος:

1. Το διδακτικό και εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατοχυρωμένο από την νομοθεσία (1566/85 και τις μετέπειτα τροποποιήσεις). Με βάση αυτό τέτοιες «προτάσεις» για επιμορφωτικά σεμινάρια μετά τις 13:15 χωρίς να διευκρινίζει ότι δε θα είναι υποχρεωτικά και ότι θα έχουν ώρα λήξης τις 14:00, παραβιάζει τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς των σχολείων από τις/ους συντονίστριες/ές τους με τη λήξη του πρωινού ωραρίου, είναι απολύτως αντιδεοντολογικό και στην πραγματικότητα λειτουργεί εκβιαστικά προς τους εκπαιδευτικούς να παραβιάσουν τα δικαιώματά τους ή να μη συμμετέχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια ενώ μπορεί να θέλουν.

Οφείλουμε μάλιστα να σημειώσουμε ότι είναι πάγιο αίτημα του κλάδου όλες οι επιμορφώσεις ημερήσιες ή ετήσιες ή περιοδικές να γίνονται με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και εντός του εργασιακού χρόνου (απόφαση 87ης ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ).

2. Τα προβλήματα στα σχολεία δεν τα δημιουργούν τα επιμορφωτικά σεμινάρια των εκπαιδευτικών αλλά η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που αρνείται να προστατεύσει τα σχολεία από την πανδημία και αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά. Ως εκ τούτου, εκεί να στραφούν τα βέλη. Όποια/ος στέλεχος θέλει να διαμαρτυρηθεί πραγματικά και όχι υποκριτικά, ας συμμετέχει στις κινητοποιήσεις των συνδικάτων κι ας απευθύνει μομφή στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και όχι να λειτουργεί απαγορευτικά σε κατοχυρωμένα δικαιώματα, όπως της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αν και εφόσον το επιθυμούν. Σημειώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων έχουν απαραβίαστο δικαίωμα και κανείς διευθυντής/τρια ή οποιοδήποτε άλλο στέλεχος εκπαίδευσης δεν δικαιούται να απαγορεύσει να παρακολουθήσουν το σεμινάριο αν το επιθυμούν ούτε μπορεί να τους το επιβάλλει. Τα κενά που δημιουργούνται στη σχολική μονάδα οφείλει να τα καλύπτει η διεύθυνση. Πάντως, δεν είναι ευθύνη του εκπαιδευτικού.

3. Είναι άξιο απορίας πώς θεωρείτε απαγορευτική η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ενώ ποτέ ως τώρα δεν υπήρξε αντίστοιχη άρνηση συμμετοχής στις συναντήσεις διευθυντών με τις/τους συντονίστριες/ες. Δε διαταράσσεται η «ομαλή λειτουργία» της σχολικής μονάδας τότε; Γιατί φυσικά και οι διευθυντές/ντριες έχουν διδακτικό ωράριο.

4. Θεωρούμε, με βάση τη δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας και του συλλόγου διδασκόντων, απαράδεκτες τις εκφράσεις που υποδηλώνουν αυταρχισμό και κατάχρηση εξουσίας. Οι εκπαιδευτικοί και τα δικαιώματά τους δεν είναι υπό διαπραγμάτευση. Το σχολείο δεν είναι τσιφλίκι κανενός για να αποφασίζει μόνος του τι επιτρέπεται και τι είναι απαγορευτικό. Διέπεται από αρχές λειτουργίας (οι αγώνες μας το έχουν εξασφαλίσει αυτό ακόμα), κυρίαρχο όργανο είναι -ακόμα- ο σύλλογος διδασκόντων και αυτός αποφασίζει. Να σημειώσουμε εδώ ότι ούτε ο σύλλογος διδασκόντων δεν έχει δικαίωμα να παραβιάζει με απόφασή του κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα.

5. Έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές ως σωματείο και έχουμε υπογραμμίσει ότι τα σεμινάρια οφείλουν να γίνονται δια ζώσης, έχουμε επισημάνει τους κινδύνους του webex και με αντίστοιχη ανακοίνωσή μας

Αριστοτέλης: Σχετικά με τη χρήση του webex και την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων

6. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα επιτρέψουμε να παραβιαστούν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και δε θα επιτρέψουμε να κατισχύσουν στο δημόσιο σχολείο συμπεριφορές και πρακτικές αυταρχικές, δεσποτικές, αλαζονικές κι αυθαίρετες! Το σχολείο δεν είναι τσιφλίκι κανενός, οπότε απειλές, εκβιασμοί και πιέσεις θα τις καταδικάζουμε χωρίς κανένα δισταγμό!

Η πρόεδρος Η γραμματέας

Τόλη Πολίνα Πετροπούλου Έλενα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
kinito_fortisi
Ένας top χάκερ παγκοσμίως εξηγεί γιατί πρέπει να προσέχεις όταν δανείζεσαι φορτιστή από άλλους

Ο Ryan Montgomery, γνωστός και ως ο «καλύτερος χάκερ στον κόσμο», προειδοποιεί για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν...

Ένας top χάκερ παγκοσμίως εξηγεί γιατί πρέπει να προσέχεις όταν δανείζεσαι φορτιστή από άλλους