Εκπαιδευτικοί: Να παρθούν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
«Το υπουργείο Συνεχίζουν την εγκληματική πολιτική για την πανδημία», τονίζουν σε ανακοίνωση τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

«Το υπουργείο συνεχίζει την εγκληματική πολιτική για την πανδημία», τονίζουν σε ανακοίνωση τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

«Το Υπουργείο μεθόδευσε το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών εναρμονίζοντας τις αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις με την πολιτική του άκρατου αυταρχισμού και το μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων», τονίζει σε ανακοίνωση τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης.

Συνεχίζουν τονίζοντας πως «ανοίγουν τα σχολεία όπως τα έκλεισαν, χωρίς να παίρνουν ούτε ένα μέτρο για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, όπως προτείνουν τα εκπαιδευτικά σωματεία».

Παράλληλα καλούν στις διαμαρτυρίες των ΕΛΜΕ την Δευτέρα 6 και την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Χιλιάδες τα κενά σε όλα τα σχολεία

Καταργούν όλα τα δικαιώματα στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών

Με μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις του κλάδου να τους σταματήσουμε

Όλοι στις διαμαρτυρίες των ΕΛΜΕ : Δευτέρα 6/9, 1.00 μ.μ. ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Δευτέρα 6/9, 2.00 μ.μ., ΔΔΕ δυτικής Θεσσαλονίκης. Τρίτη 7/9, …..,  στην ΠΔΕ
Οι υπηρεσιακές μεταβολές στις δύο ΔΔΕ Θεσσαλονίκης συνεχίζονται, το ίδιο και οι αδιαφανείς διαδικασίες σε όλες τις τοποθετήσεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ήδη το Υπουργείο μεθόδευσε το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών εναρμονίζοντας τις αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις με την πολιτική του άκρατου αυταρχισμού και το μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Ανοίγουν τα σχολεία όπως τα έκλεισαν, χωρίς να παίρνουν ούτε ένα μέτρο για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, όπως προτείνουν τα εκπαιδευτικά σωματεία. Συνεχίζουν την εγκληματική πολιτική για την πανδημία.

 Οι Διοικήσεις στις παραστάσεις διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκαν από τις ΕΛΜΕ την Τρίτη ( /8) στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και την Παρασκευή (3/9) στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, καθώς και στην Περιφερειακή Διεύθυνση (1/9) δεν δεσμεύτηκαν σε καμία από τις πάγιες θέσεις του κλάδου που κατατέθηκαν από τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και από συναδέλφους. Οι τοποθετήσεις γίνονται εν κρυπτώ και στο σκοτάδι.

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο επέλεξε να κάνει τις προσλήψεις των αναπληρωτών σε φάσεις και χωρίς να καλύπτει όλα τα κενά και να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του απέναντι στους μαθητές και το δημόσιο σχολείο. Οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τόσο στη γενική παιδεία, όσο και στην ειδική αγωγή, καλύπτουν μόνο κατά το ένα τρίτο τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών πανελλαδικά πέρσι ήταν 15.789, ενώ φέτος είναι 5.514 (3.796 γενική παιδεία, 1716 ειδική αγωγή). Χιλιάδες είναι τα κενά που δεν καλύφθηκαν, ακόμη κι αν υπολογίσουμε και τους 5.400 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν γιατί πρέπει να προσμετρήσουμε τις 3.700 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Τα κενά στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης με βάση τα στοιχεία της ιστοσελίδας της Διεύθυνσης είναι 165 (102 γενική παιδεία, 63 ειδική αγωγή - 23 σε Τμήματα Ένταξης, Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και 40 σε παράλληλη). Τα κενά στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης με βάση τις περσινές προσλήψεις αναπληρωτών και τα στοιχεία της ιστοσελίδας της Διεύθυνσης έφτασαν τα 300 (220 γενική παιδεία, 80 ειδική αγωγή - 47 σε Τμήματα Ένταξης, Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και 33 σε παράλληλη).  Τα κενά έχουν αυξηθεί ακόμη περισσότερο μετά την έγκριση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων πανελλαδικά που έπρεπε να είχαν ήδη εγκριθεί έγκαιρα και να είχαν συμπεριληφθεί στα κενά της κάθε ΔΔΕ. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν με απουσία χιλιάδων εκπαιδευτικών από τα σχολεία. 

Για μια ακόμη χρονιά με το ξεκίνημα των σχολείων, όχι μόνο παραβιάζονται τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών με τις κατά φάσεις και με άνισους όρους τοποθετήσεις, αλλά και με τη νέα πρωτοτυπία τοποθετήσεων της αποκλειστικής διαχείρισης των κενών από τις ΔΔΕ και το ίδιο το Υπουργείο που καταργεί τελείως κάθε εργασιακό δικαίωμα των αναπληρωτών. Με τη διαδικασία αυτή παραβιάζονται και τα δικαιώματα των μονίμων εκπαιδευτικών (σε διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι). Παύει να ισχύει το δικαίωμα των ίσων όρων στις τοποθετήσεις που πρέπει να τηρείται σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων για τους μόνιμους και αναπληρωτές γιατί δεν θα τους δίνονται όλα τα κενά, όπως προβλέπεται από τη διαδικασία των τοποθετήσεων. Όλα δημόσια! Όλα για όλους! Όλα με μόρια! Όλα αιτιολογημένα! Παντού δικαιοκρισία!
  
Επιβαρυμένο είναι το τοπίο από τις ΔΔΕ Θεσσαλονίκης και τα δύο νόθα ΠΥΣΔΕ και συνεχίζεται με τις μέχρι τώρα τοποθετήσεις: παρατυπίες στις τοποθετήσεις των υπεραρίθμων, μειωμένα κενά, σπάσιμο ολόκληρων κενών, συμψηφισμός κενών κάτω από 12 ώρες που προορίζονται αρχικά γα συμπλήρωση ωραρίου, προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ (ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης), κ.ά. Μεγαλείο αυθαιρεσιών!

Μια νέα κατάσταση διαμορφώνεται σε κάθε μία από τις δύο ΔΔΕ Θεσσαλονίκης με την αύξηση των λειτουργικών κενών μετά την έγκριση δεκάδων ολιγομελών και τα οποία τώρα θα συμπεριληφθούν στα κενά των Διευθύνσεων. Για τα κενά αυτά και τα κενά που ήδη έχουν καλυφθεί προσωρινά από μόνιμους, καθώς και τα κενά που παράτυπα με διαδικασίες προτεραιοποίησης  προσδιορίστηκαν για τους αναπληρωτές, δηλαδή για το σύνολο των κενών, οι τοποθετήσεις όλων των κατηγοριών (σε διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές) να γίνουν με ίσους όρους για όλους. Να κοινοποιηθούν όλα τα κενά και να επιλέγονται σε κάθε κατηγορία τοποθετήσεων μετά την αφαίρεση των κενών που καλύφθηκαν από τους εκπαιδευτικούς της προηγούμενης κατηγορίας. Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών που έγιναν στο σκοτάδι, με επιλεγμένα κενά και όσα ήταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών από τις ΔΔΕ και με αποκλειστική ανακοίνωσή τους στον κάθε αναπληρωτή ξεχωριστά, να μην ισχύσουν. Διοικήσεις και νόθα ΠΥΣΔΕ, όλοι τους διορισμένοι, να σταματήσουν το αλαλούμ στις τοποθετήσεις που παραβιάζει εργασιακά δικαιώματα και λειτουργεί σε βάρος των σχολείων και των μαθητών.

Αυτό μόνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να το επιβάλλουν με τη μαζική συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ. Να τηρηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία που ισχύει στις τοποθετήσεις και με τη σειρά που προβλέπεται για όλες τις κατηγορίες. Να μη συναινέσουμε τα κενά να μην αντιστοιχούν στην πραγματική κατάσταση των σχολείων, να σταματήσει η επιλεκτική διαχείριση  των κενών που προορίζονται για τους αναπληρωτές που λειτουργεί σε βάρος τους και να τους κοινοποιούνται όλα τα κενά. Απαιτούμε διαφάνεια, αντικειμενικότητα και δικαιοκρισία σε όλες τις τοποθετήσεις.

Απαιτούμε – διεκδικούμε 

⦁    Διαφανείς διαδικασίες, με όλα τα κενά για όλες τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών με βάση τις δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.

⦁    Να θεωρηθούν προσωρινές οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως και των μονίμων και τα κενά που τους δόθηκαν μετά από προτεραιοποίηση να συμπεριληφθούν στο σύνολο των κενών και να προορίζονται για όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων.

⦁    Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά ενιαία και όχι αποσπασματικά και σε φάσεις και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).

⦁    Οι Διευθύνσεις να καταθέσουν χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων με βάση τις προτάσεις του κλάδου που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα των ενστάσεων σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων. Όχι στις διαδικασίες του Σαββατοκύριακου (ενστάσεις, αιτήσεις). 

⦁    Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και να υπολογιστούν στον προσδιορισμό των κενών.

⦁    Να κοινοποιηθούν όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων. 

⦁    Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με βάση τα σύνολο των αιτημάτων που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. 

⦁    Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε νέα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια. 

⦁    Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές - Εξίσωση με αυτά των μονίμων. Να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς των τρίμηνων συμβάσεων και των προσλήψεων αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου.

⦁    Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο διαμονής τους. 

⦁    Να παρθούν όλα τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. 15 παιδιά στις αίθουσες – Προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα των σχολείων – Δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς – Ναι εμβολιασμό! Όχι στην υποχρεωτικότητα!

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ: Δευτέρα 6/9 στις 1.00 μ.μ. στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και στις 2.00 μ.μ. στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, την Τρίτη7/9 στην Περιφερειακή Διεύθυνση. Καλούμε την ΟΛΜΕ να καλέσει Γενικές Συνελεύσεις ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων για την οργάνωση των αγώνων μας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική επέλαση της κυβέρνησης, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των εργασιακών μας δικαιωμάτων και την προώθηση των αιτημάτων του κλάδου. Οι ΕΛΜΕ να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις και να προωθήσουν με συντονισμό των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τις διεκδικήσεις του κλάδου.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»