Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
εικαστικά μαθήματα
«Η έξωση των εικαστικών μαθημάτων είναι ζήτημα ουσιαστικό, και βαθιά κοινωνικό, διότι αναφέρεται στον νέο άνθρωπο που θέλουμε να διαμορφώσουμε», τονίζει η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

«Τα σχεδιασμένα, διαδοχικά κυβερνητικά χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο, είναι πλήγματα σε όλα τα διδασκόμενα σε αυτό μαθήματα, μεταξύ των οποίων τα Εικαστικά», αναφέρει η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων αναφορικά με την  «έξωση» των εικαστικών μαθημάτων από τη δημόσια εκπαίδευση.

Παράλληλα, καλεί στο ετήσιο πανελλαδικό συνέδριο στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, που θα πραγματοποιηθεί από τις 8 έως τις 11 Σεπτεμβρίου.  

Συνεχίζει τονίζοντας πως το εν λόγω ζήτημα «δεν λύνεται με τάξεις που συγκροτούνται υπό προϋποθέσεις, ή με μεταναστεύσεις μαθητών και δασκάλων σε Λύκεια-οχυρά της διδασκαλίας της Τέχνης».

Απευθυνόμενοι στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία επισημαίνει πως «θέλουμε να επαναλάβουμε ότι στη μάχη που θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα για την προάσπιση της Τέχνης και του Πολιτισμού, δηλαδή του Ανθρώπου, κανένας μας δεν περισσεύει».

Αναλυτικά:

Συμπυκνώνοντας σε έναν στίχο τις ολέθριες πιέσεις που δέχεται σήμερα η δημόσια και δωρεάν Παιδεία στη χώρα μας, το φετινό πανελλαδικό Συνέδριο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, δρομολογημένο για τον Σεπτέμβριο 2021, έχει τον τίτλο «Η ΤΕΧΝΗ στα ΕΡΕΙΠΙΑ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ στην ΕΛΛΑΔΑ».

Προφανώς, τα σχεδιασμένα, διαδοχικά κυβερνητικά χτυπήματα στο δημόσιο σχολείο, είναι πλήγματα σε όλα τα διδασκόμενα σε αυτό μαθήματα, μεταξύ των οποίων τα Εικαστικά. Η πανδημία του κορονοϊού έδωσε στην κυβέρνηση τη «χρυσή ευκαιρία» (όπως οι βουλευτές της χαρακτηριστικά σημειώνουν) να νομοθετήσει και να επιχειρήσει να εφαρμόσει οβιδιακές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, από τη μορφή και τον τρόπο μέχρι το περιεχόμενο της διδασκαλίας στη δημόσια εκπαίδευση, και από τον πληθυσμό των μαθητών που προς ώρας διατηρούν δικαίωμά τους στη μόρφωση, μέχρι τα ωρολόγια προγράμματα και τα μαθήματα που εξασφαλίζουν ύπαρξη σε αυτό.

Η διδασκαλία της Τέχνης στο Λύκειο έδωσε τους προηγούμενους μήνες, και εξακολουθεί να δίνει, αγώνα επιβίωσης, με την Ένωση να καταθέτει με κάθε τρόπο τη συμβολή της στην προσπάθεια να προστατευτεί ένα κατακτημένο -καταρχάς για τους μαθητές και τη νέα γενιά- δικαίωμα. Η αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ είναι ένας επόμενος σημαντικός σταθμός του συλλογικού μας αγώνα, αλλά σίγουρα δεν είναι το τέλος της διαδρομής. 
Η έξωση των εικαστικών μαθημάτων δεν είναι πρόβλημα τυπικό. Και σίγουρα δεν λύνεται με τάξεις που συγκροτούνται υπό προϋποθέσεις, ή με μεταναστεύσεις μαθητών και δασκάλων σε Λύκεια-οχυρά της διδασκαλίας της Τέχνης.
Η έξωση των εικαστικών μαθημάτων είναι ζήτημα ουσιαστικό, και βαθιά κοινωνικό, διότι αναφέρεται στον νέο άνθρωπο που θέλουμε να διαμορφώσουμε. Τουλάχιστον από άποψη σημειολογίας, δεν αποτελεί σύμπτωση ότι το υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που εξοβελίζει με τις υπουργικές αποφάσεις του την Τέχνη από το Λύκειο, ταυτόχρονα «κάνει χώρο» στην εισαγωγή και διδασκαλία του cheerleading για πρώτη φορά στο δημόσιο σχολείο. Πράγματι, από την πλευρά μιας βαθύτερης αντίληψης για την αισθητική και την καλλιέργεια, αυτά τα δύο είναι παντελώς ασύμβατα, και δεν χωράνε στον ίδιο σχεδιασμό.

Στα κυριολεκτικά αποκαΐδια των κυβερνητικών σχεδιασμών και πράξεων (ή εγκληματικής απραξίας), με την Κόλαση του Δάντη να ζωντανεύει όσο ποτέ 700 χρόνια μετά τη συγγραφή της, στα διαμορφούμενα ερείπια της Δημόσιας Παιδείας σε ό,τι αφορά την πραγματική δυνατότητα του δασκάλου και καθηγητή να εξοπλίσει πνευματικά και ψυχικά, και να διαμορφώσει σε ελεύθερο πολίτη τον νέο μαθητή, σε μια συγκυρία στην οποία μάλιστα εορτάζουμε τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, ως Ένωση απαντάμε με έναν μόνο τρόπο: ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ.

Συμπληρώνοντας το έτος που διανύουμε την τέταρτη δεκαετία της ζωής της, σε πείσμα των πολλών αρνητικών γενικών εξελίξεων και συγκυριών, η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων συνεχίζει την προσπάθεια που ξεκίνησε το 1981, υπηρετώντας τη διδασκαλία της Τέχνης στο Δημόσιο Σχολείο.

Απευθυνόμενοι καταρχάς στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, αλλά και σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, θέλουμε να επαναλάβουμε ότι στη μάχη που θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα για την προάσπιση της Τέχνης και του Πολιτισμού, δηλαδή του Ανθρώπου, κανένας μας δεν περισσεύει.

Κύριο άρθρο στην Εικαστική Παιδεία Νο 37 έτος 2021


ETHΣIO ΠANEΛΛAΔIKO ΣΥΝΕΔΡΙΟ 8 - 11 Σεπτεμβρίου 2021 ANΩTAΤΗ ΣXOΛH KAΛΩN ΤΕΧΝΩΝ  (Αίθριος χώρος ΑΣΚΤ)

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

ΤΕΤΑΡΤΗ  8  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 

17:00     Προσέλευση συμμετεχόντων – Εγγραφές
18:00      Άνοιγμα εργασιών 

18:30   • ΝΙΚΗ ΡΟΥΜΠΑΝΗ: Ζωγράφος, Εκπαιδευτικός  
              «Διδάσκοντας τέχνη σε δύσκολους καιρούς»
                                                            
19:00  • ΛΥΝΤΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ: Εικαστική -Εκπ/κός, Ιστορικός Τέχνης, εκπαιδεύτρια ενσυνειδητότητας
             «Τέχνη και Ενσυνειδητότητα»

19:30  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Ζωγράφος-Εκπαιδευτικός 
             «Η επίτευξη της Σύνδεσης με το παιδί μέσα μας και με το παιδί στην τάξη»                
  
20:00   • ΧΑΡΗΣ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ: Εικαστικός – Εκπαιδευτικός 
              «Αγγειοπλαστική με απλές μεθόδους, εύκολα εφαρμόσιμες 
              στο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες» 

20:30   • ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΜΠΡΕΤΣΑ: Γλύπτρια - Εκπαιδευτικός
«Η γλυπτική στην άμμο ως  εικαστικό εκπαιδευτικό μέσο»

ΠΕΜΠΤΗ  9  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 

17:00  - 19:00  Εργαστήρια
             
19:00  • ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ζωγράφος- Εκπαιδευτικός 
           «Οι καθηγητές εικαστικών δημιουργούν με τους μαθητές στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων»

19:30    Συζήτηση

            20:00     Ετήσια Γενική Συνέλευση Ένωσης

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  10  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 
       
17:00  - 19:00  Εργαστήρια

19:00   • ΜΑΓΔΑ ΦΙΛΗ: Ζωγράφος -Εκπαιδευτικός
            «Αστρονομία και βιολογία στα αρχαία ελληνικά αγγεία»

19:30  • ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΑΝΤΖΟΥ: Γλύπτρια -Εκπαιδευτικός 
              «Τέχνη και Εκπαίδευση- δημιουργικές δράσεις από την περίοδο του εγκλεισμού»
                 
20:00  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΜΠΑΤΗ: Ζωγράφος -Εκπαιδευτικός 
«Υποχρεωτική ολοκλήρωση προγράμματος erasmus+ εξ αποστάσεως και σε κατάσταση καραντίνας. Και τώρα τι κάνουμε;»
                         
20:30  • ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΣΤΑΥΡΑΚΗ-ΤΖΕΛΙΝΑ ΠΑΛΛΑ–ΤΖΟΥΛΙΑ ΕΦΕΤΖΗ: Εικαστικοί – Εκπαιδευτικοί
              «Ακτιβισμός στην Τέχνη»

21:00     Συζήτηση – Κλείσιμο εργασιών Συνεδρίου
            
ΣΑΒΒΑΤΟ  11  ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  

10-00 -  14:00  Διανομή τευχών Εικαστικής Παιδείας  (από την αποθήκη της Ένωσης) 

(Παπαναστασίου 49 Αθήνα, κοντά στον ηλ. Σταθμό Αγ. Νικολάου)
θα πραγματοποιηθεί η δωρεάν διανομή σειράς τευχών Εικαστικής Παιδείας
στα μέλη της Ένωσης

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

8 επιδόματα που δε γνώριζες ότι δικαιούσαι - Πώς θα λάβεις τα χρήματα

ΕΟΦ: Οι αναμνηστικές δόσεις εξασθενούν το ανοσοποιητικό

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η πρώτη ετήσια Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών στον Αυτισμό στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Μόνιμοι Διορισμοί σε Δήμους: Το  πιο εύκολο Lower - Proficiency για μόρια μέσα σε 3 ημέρες με ΤΗΛΕΞΈΤΑΣΗ - Μόνο 111 ευρώ

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Ρέθυμνο: 140 κενά πριν τα Χριστούγεννα και προσλήφθηκαν μόνο 4 αναπληρωτές
«Τα συνολικά κενά στο Ρέθυμνο ήταν 140 πριν τα Χριστούγεννα και μόνο την πρώτη εβδομάδα προστέθηκαν 40 απουσίες εκπαιδευτικών λόγω COVID» είπε ο ΣΕΠΕ...
Ρέθυμνο: 140 κενά πριν τα Χριστούγεννα και προσλήφθηκαν μόνο 4 αναπληρωτές
Χαλκίδα: Διώκονται εκπαιδευτικοί επειδή ζήτησαν να καλυφθούν τα κενά
Σε πειθαρχικό συμβούλιο παραπέμπονται εκπαιδευτικοί δημοτικού σχολείου επειδή υπερασπίστηκαν το δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον εκπαιδευτικό τους...
Χαλκίδα: Διώκονται εκπαιδευτικοί επειδή ζήτησαν να καλυφθούν τα κενά