Εκπαιδευτικοί: Καμία παραποίηση στα κενά - Προσλήψεις σε μία φάση
Να μην υπάρξει καμία παραποίηση στα πραγματικά κενά που θα στείλουν οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘ είτε αφορά στα κενά της γενικής είτε της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ζητά το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών

«Δραστική περικοπή στις παράλληλες στηρίξεις, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών» καταγγέλλει το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών.

Το Δίκτυο ζητά μεταξύ άλλων να μην υπάρξει καμία παραποίηση στα πραγματικά κενά που θα στείλουν οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘ είτε αφορά στα κενά της γενικής είτε της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (παράλληλες στηρίξεις, ΕΕΠ-ΕΒΠ) και να γίνουν όλες οι προσλήψεις, στο σύνολό τους, σε μία φάση πριν την 1η Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιδιώκουν να περάσουν τις ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές τους και στον χώρο της εκπαίδευσης με πολλούς τρόπους. Σύμφωνα με όσα διαρρέουν με κάθε επίσημο τρόπο από το υπουργείο Παιδείας και είναι πλέον κοινός τόπος στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική περικοπή στις παράλληλες στηρίξεις αλλά και στον τρόπο καθορισμού των κενών που θα καλύψουν οι αναπληρωτές στην Α φάση προσλήψεων. Συγκεκριμένα:

  1. Σε κάθε σχολική μονάδα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, θα δοθούν έως 2 παράλληλες στηρίξεις και σε εξαιρετικές περιπτώσεις μέχρι 3 και αντίστοιχη περικοπή στα ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Με τον πιο ανάλγητο τρόπο περικόπτονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Εύλογα προκύπτουν σοβαρά ζητήματα:

  • Με ποια επιστημονικά και ψυχολογικά δεδομένα θα δοθούν μέχρι 2 παράλληλες στηρίξεις, ΕΕΠ και ΕΒΠ;
  • Μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη όλες τις ώρες που βρίσκονται σχολείο πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν; Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η κάλυψη των αναγκών τους αφού δεν έχει προβλεφθεί ούτε η αυτονόητη ίδρυση περισσότερων τμημάτων ένταξης;
  • Οι 2 συνάδελφοι θα μοιράζονται και θα γίνουν λάστιχο και αυτό θα αποβεί προς όφελος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών;
  • Μετά από δύο χρονιές παρατεταμένων lockdown και «τηλεκπαίδευσης» οι ανάγκες σε μαθησιακή και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών είναι ακόμη πιο αυξημένες. Πώς η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχωρεί σ αυτή την έωλη επιστημονικά και απαράδεκτη παιδαγωγικά επιλογή;
  • Σταδιακά και με επιλογή της κυβέρνησης αποσύρεται από έναν ακόμη τομέα η κρατική υποχρέωση και μέριμνα και θα αναγκάσει τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να στραφούν στην ιδιωτική παράλληλη στήριξη, γεγονός που αφενός δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό στο πλαίσιο της δωρεάν εκπαίδευσης και αφετέρου οι περισσότεροι γονείς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν σε αυτή την επιλογή.
  1. Το ΥΠΑΙΘ θα δίνει τον αριθμό των αναπληρωτών που θα διορίζονται στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και έπειτα οι Δ/νσεις θα αποστέλλουν τον αριθμό των κενών που θα συμφωνεί με αυτόν που ήδη θα έχει δώσει το Υπουργείο και θα γίνεται η τοποθέτησή τους κεντρικά!!!

Εδώ μιλάμε πραγματικά για το θέατρο του παραλόγου.

  • Με ποιο κριτήρια και πώς θα αποφασίσει η κάθε Δ/νση για τα κενά και σε ποια θα δώσει προτεραιότητα και σε ποια όχι;
  • Πώς θα υπάρξει ισότητα και δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών ανάλογα με τη θέση τους στον πίνακα, αν για παράδειγμα οι πρώτοι πάνε σε απομακρυσμένες περιοχές (στο νόμο 4823/2021, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία τέλος Ιουλίου, στο άρθρο 166 προβλέπεται προτεραιότητα κάλυψης κενών στα ολιγοθέσια σχολεία) και οι επόμενη φάση σε πιο κεντρικές περιοχές;
  • Είναι φανερό πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδιώκει, μετά και τον διορισμό δοτών αιρετών, να καταστήσει τις Δ/νσεις απλά εκτελεστικά όργανα των επιλογών της και έναν βραχίονα εφαρμογής της πολιτικής των περικοπών σε όλα τα επίπεδα.

Είναι ξεκάθαρο πως αυτές οι επιλογές θα συναντήσουν τη σφοδρή αντίδραση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του γονεϊκού κινήματος. Απαιτούμε:

  • Να μην υπάρξει καμία παραποίηση στα πραγματικά κενά που θα στείλουν οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘ είτε αφορά στα κενά της γενικής είτε της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (παράλληλες στηρίξεις, ΕΕΠ-ΕΒΠ).
  • Να γίνουν όλες οι προσλήψεις, στο σύνολό τους, σε μία φάση πριν την 1η Σεπτεμβρίου
  • Οι προσλήψεις να πραγματοποιηθούν μέσω ΥΠΑΙΘ στις περιοχές και η τοποθέτηση στα σχολεία να πραγματοποιηθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κι όχι κεντρικά.

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς