Φοιτητές: Πώς θα γίνουν διπλωματικές με εργαστηριακή έρευνα;
Πρόβλημα έχει δημιουργήσει η τηλεκπαίδευση στα ΑΕΙ καθώς πολλοί τελειόφοιτοι φοιτητές καλούνται να κάνουν τη διπλωματική ή πτυχιακή τους εργασία η οποία είναι ερευνητική και περιλαμβάνει πραγματική έρευνα σε εργαστήριο

Τον προβληματισμό τους σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ολοκλήρων των διπλωματικών / πτυχιακών εργασιών εκφράζουν τόσο οι φοιτητές θετικών κυρίων επιστημών όσο και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων.

Σύμφωνα με τα μέτρα εξάπλωσης του κορονοϊού απαγορεύεται η παρουσία στους εργαστηριακούς χώρους και η μετακίνηση στην ύπαιθρο δικαιολογείται μόνο με την ύπαρξη σύμβασης εργασίας. 

Οδηγούμαστε με αυτό τον τρόπο προς την αποφοίτηση μιας πρώτης σειράς νέων επιστημόνων με εξαιρετικά περιορισμένη πρακτική εκπαίδευση σε κρίσιμες πτυχές της επιστήμης τους, αναφέρει σχετικά με το ζήτημα, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων και καλεί το Υπουργείο Παιδείας σε διάλογο ώστε να βρεθεί άμεσα λύση.

Το κείμενο των φοιτητών

Τους τελευταίους μήνες όπως όλοι γνωρίζουμε βρισκόμαστε σε μια διαφορετική κατάσταση, αυτή της πανδημίας. Πάρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην καθημερινότητα μας και έχουν γίνει προσπάθειες από την κυβέρνηση επιστροφής στην κανονικότητα οι οποίες όμως δεν αφορούν τους φοιτητές. Έτσι οι φοιτητές βρίσκονται σε ένα πάγωμα των σπουδών τους, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να ξεπεραστεί μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα κάναμε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο έφτασε σε διάφορα τμήματα της χώρας ενώ δεν αποκλείεται και φοιτητές από άλλα τμήματα να έχουν τα ίδια προβλήματα.

Οι τελειόφοιτοι φοιτητές πολλών τμημάτων της χώρας καλούνται να κάνουν τη διπλωματική ή πτυχιακή τους εργασία η οποία είναι ερευνητική και περιλαμβάνει πραγματική έρευνα σε εργαστήριο.

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας η δουλειά σε ένα εργαστήριο δεν περιλαμβάνει πολλά άτομα στον ίδιο χώρο και οι αποστάσεις και οι κανόνες ασφαλείας μπορούν να τηρηθούν εύκολα, ιδιαίτερα με εφαρμογή ενός συστήματος βαρδιών και όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας όπως π.χ. χρήση μάσκας.

Κρίνουμε λοιπόν σκόπιμο να μπορέσουν οι φοιτητές που έχουν τέτοιες υποχρεώσεις να μπορούν να γυρίσουν στο εργαστήριο τους τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας, προκειμένου να μπορέσουν έστω και έχοντας χάσει ένα εξάμηνο να πάρουν μόνο μικρή παράταση στις σπουδές τους και να μπορέσουν να ολοκληρώσουν για να δουλέψουν ή να συνεχίσουν στο επόμενο πτυχίο (μεταπτυχιακό, διδακτορικό). Επίσης είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η διενέργεια μιας τέτοιας διπλωματικής εργασίας απαιτεί ένα χρονικό διάστημα που πολλές φορές είναι μεγαλύτερο του ενός έτους, με αποτέλεσμα όπως μπορείτε να δείτε και στα στατιστικά πολλοί φοιτητές να δηλώνουν ότι έχουν χάσει σχεδόν ένα έτος, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που κάνουν διπλωματική εκτός του τόπου κατοικίας τους και επιβαρύνουν τις οικογένειες τους με περιττά ενοίκια.

Συνοψίζοντας όπως και οι τελειόφοιτοι ιατρικών σχολών σε όλη τη χώρα, θέλουμε να παραθέσουμε το πρόβλημα μας, έτσι ώστε να γίνει γνωστή η ύπαρξη του και να γίνει αναζήτηση μιας λύσης ώστε να μπορούμε μετά την εξεταστική να γυρίσουμε στα καθήκοντα μας για το εαρινό εξάμηνο.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων,

Οι φοιτητές των τμημάτων: Βιολογίας ΕΚΠΑ, Βιολογίας Κρήτης, Βιολογίας Πάτρας, Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ, Χημείας ΕΚΠΑ, Χημικών Μηχανικών Παν. Πατρών, Βιολογίας ΑΠΘ, Γεωλογίας ΕΚΠΑ,ΑΦΠ&ΓΜ ΓΠΑ,ΓΠΑ, ΓΠΑ Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, Επιστήμης Υλικών Πάτρας, Ζωικής Παραγωγής ΓΠΑ, ΗΜΜΥ Κρήτης, Συντήρηση Αρχαιοτήτων Και Έργων Τέχνης, Φυσικό Πάτρας, Φυσικό Ιωαννίνων, Βιοϊατρικών Επιστημών ΠΑΔΑ, Οδοντιατρικής ΑΠΘ, Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

Σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει το τρίτο διαδοχικό ακαδημαϊκό εξάμηνο υπό συνθήκες πανδημίας. Από τον προηγούμενο Μάρτιο όλες οι παραδόσεις γίνονται εξ αποστάσεως, αλλά η εκπαίδευση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στα εργαστήρια και στο πεδίο έχει διακοπεί πλήρως, με μία σύντομη εξαίρεση τον Οκτώβριο.

Οδηγούμαστε, επομένως, προς την αποφοίτηση μιας πρώτης σειράς νέων επιστημόνων με εξαιρετικά περιορισμένη πρακτική εκπαίδευση σε κρίσιμες πτυχές της επιστήμης τους. Το πρόβλημα, μάλιστα, είναι ιδιαιτέρως έντονο για όσες/όσους πρέπει να ολοκληρώσουν τις πτυχιακές τους εργασίες καθώς με βάση τα υγειονομικά Πρωτόκολλα η παρουσία στους εργαστηριακούς χώρους και η μετακίνηση στην ύπαιθρο δικαιολογείται μόνο με την ύπαρξη σύμβασης εργασίας.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων καλεί το Υπουργείο Παιδείας σε διάλογο ώστε να βρεθεί άμεσα λύση στην πιεστική αυτή η κατάσταση και να εξασφαλιστεί η επιστημονική επάρκεια των αποφοίτων και συνέχιση της ερευνητικής δραστηριότητας με ασφάλεια και λογική

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;