«Τι και αν είναι χιλιάδες οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στα “τηλεμαθήματα”, γιατί δεν έχουν ούτε υπολογιστή, ούτε laptop, ούτε κινητό, ούτε σταθερό, ούτε ίντερνετ, ούτε ρεύμα, ούτε τα απαραίτητα. Τι και αν αυτοί που συμμετέχουν, συμμετέχουν κακήν κακώς από το κινητό και με έξοδα των οικογενειών τους, πράγμα που αντίκειται στη συνταγματική επιταγή για παροχή δωρεάν εκπαίδευσης από το κράτος! Τι και αν χιλιάδες παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, προσφυγόπουλα και τσιγγανόπαιδα είναι αποκλεισμένα εξ ορισμού. Τι και αν το “τηλεμάθημα” δεν είναι μάθημα, αλλά “διάλεξη” του εκπαιδευτικού μετά κόπων και βασάνων ίντερνετ και webex επιτρέποντος. Το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει ότι όλα λειτουργούν κανονικά».
Αυτό αναφέρουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης σχετικά με την εγκύκλιο για την βαθμολογία των μαθητών, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι επιδιώκει να δημιουργήσει μια επίπλαστη εικόνα ότι όλα λειτουργούν κανονικά.
Η ανακοίνωση:
Ένα νέο επεισόδιο προστέθηκε τις τελευταίες μέρες στο σίριαλ της “τηλεκπαίδευσης”, η εγκύκλιος για τη βαθμολόγηση των μαθητών εν μέσω της πάνδημης αποτυχίας της “τηλεκπαίδευσης”. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα της επίθεσης που εξαπολύει η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και το ίδιο το Δημόσιο Σχολείο. Μια επίθεση που ενορχηστρώθηκε από τον Μάρτιο την περίοδο της πρώτης καραντίνας, όταν έκλεισαν τα σχολεία και αμέσως τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο της εγκαθίδρυσης της νέας κανονικότητας του τηλεσχολείου.
Οι στοχεύσεις της κυβέρνησης και ειδικότερα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας πάνε πολύ πιο μακριά από την δημιουργία μιας επίπλαστης εικόνας ότι όλα λειτουργούν κανονικά. Χρησιμοποιεί την πανδημία για να επιταχύνει τα σχέδιά της, βάζει σε καραντίνα τα συνταγματικά και δημοκρατικά δικαιώματα και ξεδιπλώνει ένα χουντικής έμπνευσης καταιγισμό αυταρχισμού, καταστολής και βίας για να σπείρει το φόβο και να σταματήσει κάθε αντίδραση στην πολιτική της.
Στο χώρο της εκπαίδευσης το σχέδιο κατεδάφισης του δημόσιου σχολείου και μέσω της τηλεκπαίδευσης ξεκίνησε και με ευθύνη της ηγεσίας της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της πλειοψηφίας των παρατάξεων. Με μεθοδικότητα και εφαρμογή βήμα βήμα έχουν οδηγήσει σε τέτοια επιτάχυνση των εξελίξεων, ώστε πρέπει να μιλάμε για προσπάθεια της κυβέρνησης να αντικαταστήσει το μόνο πραγματικό σχολείο, το φυσικό σχολείο, από το εξ αποστάσεως “σχολείο” και τη μόνη πραγματική εκπαίδευση, τη δια ζώσης εκπαίδευση, από την “τηλεκπαίδευση”. Αυτό αποδεικνύει και η νομοθετική κατοχύρωση της τηλεκπαίδευσης ως αποκλειστικής μορφής εκπαίδευση στις μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης και τα ΙΕΚ στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Από την προαιρετικότητα και την απλή επαφή και επικοινωνία με τα παιδιά στην αρχή, περάσαμε εν ριπή οφθαλμού στο προχώρημα της ύλης, τη νομοθέτηση της εξ αποστάσεως μαζί με τις κάμερες μέσα στις τάξεις. Στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση με προχώρημα ύλης και καταγραφή απουσιών από Σεπτέμβριο στα τμήματα ή τα σχολεία που έκλειναν λόγω κρουσμάτων και φυσικά στην τηλεκπαίδευση ως απεργοσπαστικό μηχανισμό για το σπάσιμο των καταλήψεων των μαθητών. Και ως κερασάκι στην τούρτα τώρα στη δεύτερη καραντίνα ήρθε και η εγκύκλιος των διαγωνισμάτων και της βαθμολόγησης στο τηλεσχολείο. Και αύριο μεθαύριο θα έχει και τηλεσύλλογο για παιδαγωγική συνεδρία τετραμήνου και τηλεπροαγωγικές και τηλεαπολυτήριες εξετάσεις και τηλεσύλλογο για απόρριψη μαθητών λόγω απουσιών και έκδοση τηλεαποτελεσμάτων και τηλεπανελλαδικές και τηλε-επιτηρήσεις στις τηλεπανελλαδικές!
Τι και αν είναι χιλιάδες οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στα “τηλεμαθήματα”, γιατί δεν έχουν ούτε υπολογιστή, ούτε laptop, ούτε κινητό, ούτε σταθερό, ούτε ίντερνετ, ούτε ρεύμα, ούτε τα απαραίτητα. Τι και αν αυτοί που συμμετέχουν, συμμετέχουν κακήν κακώς από το κινητό και με έξοδα των οικογενειών τους, πράγμα που αντίκειται στη συνταγματική επιταγή για παροχή δωρεάν εκπαίδευσης από το κράτος! Τι και αν χιλιάδες παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, προσφυγόπουλα και τσιγγανόπαιδα είναι αποκλεισμένα εξ ορισμού. Τι και αν το “τηλεμάθημα” δεν είναι μάθημα, αλλά “διάλεξη” του εκπαιδευτικού μετά κόπων και βασάνων ίντερνετ και webex επιτρέποντος. Το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει ότι όλα λειτουργούν κανονικά.
Τηλε-σχολείο της αμάθειας για τους μαθητές –
χωρίς εργασιακά δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς
Η κ. Κεραμέως και συνολικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχουν αναλάβει ένα φιλόδοξο project, την κατεδάφιση και των τελευταίων υπολειμμάτων κοινωνικού κράτους στο χώρο της εκπαίδευσης. Το μαζικό, καθολικό, δωρεάν δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά δέχεται ανελέητο χτύπημα. Για τη μη πρόσβαση μαθητών στο “τηλεσχολείο” ευθύνονται οι οικογένειές τους που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα για να τους εξασφαλίσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και διαδίκτυο. Η συνταγματική υποχρέωση του κράτους να παρέχει δωρεάν, καθολική και ισότιμη πρόσβαση σε όλους ανεξαίρετα τους μαθητές που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια έχει de facto καταργηθεί με την “τηλεκπαίδευση”!
Αλλά και ποιοτικά το “τηλεσχολείο” είναι ένα αντιδραστικό σχολείο που επιστρέφει την παιδαγωγική στα χρόνια του μεσαίωνα. Πού είναι όσα ακούγαμε για μαθητοκεντρική διδασκαλία και ομαδοσυνεργατική μάθηση, όταν ο εκπαιδευτικός του webex κάνει μετωπική διδασκαλία (;) μέσω διάλεξης σε ώτα μη ακουόντων; Πού είναι η ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα, όταν απλά καταγράφεται η είσοδός του στην τηλεπλατφόρμα και από κει και πέρα ξαναδίνει το παρόν κατά την έξοδο από την τηλεπλατφόρμα; Από πού προκύπτει ότι είναι παιδαγωγικά κατάλληλη μέθοδος η εξ αποστάσεως “εκπαίδευση” για τις ηλικίες των μαθητών μας και μάλιστα υποχρεωτικά για όλους; Πού είναι οι θεωρίες για τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ των μαθητών και την προσαρμογή της διδασκαλίας στον καθένα ξεχωριστά; Τι γίνεται με την ψυχολογία των μαθητών εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, αλλά και τις σωματικές επιπτώσεις από την πολύωρη καθημερινή έκθεση στην οθόνη ενός κινητού ή υπολογιστή/λάπτοπ;
Επιπλέον, αλλοιώνεται και ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε αυτό το “τηλεσχολείο”. Αλήθεια, ποιος είναι ο ρόλος του στην τηλεκπαίδευση; Να κάνει διάλεξη; Να σημειώνει απουσίες; Να καταγράφει ηλεκτρονικό βιβλίο ύλης; Να παρέχει ηλεκτρονικές σημειώσεις; Να βάζει διαγωνίσματα και τεστ εξ αποστάσεως; Να βάζει βαθμούς; Και τι βαθμό θα βάλει στο μαθητή που δεν μπορεί να συνδεθεί στο μάθημα, γιατί δεν έχει ρεύμα στο σπίτι του; Σε αυτό το μαθητή θα βάζει και απουσίες; Ο ρόλος του εκπαιδευτικού μεταλλάσσεται και στον επόμενο τόνο δεν θα είναι ούτε καν απαραίτητος στο “τηλεσχολείο”. Έτοιμα πακέτα “τηλεμαθημάτων”, έτοιμα τυποποιημένα διαγωνίσματα και τεστ, έτοιμες παρουσιάσεις, έτοιμα βίντεο. Πεδίο δόξης λαμπρό για τις εταιρείες πληροφορίας και τεχνολογίας!
Ας μην επιτρέψουμε να κερδίσει έδαφος το τηλεσχολείο της αμάθειας. Για να μη μείνει αμόρφωτη μια ολόκληρη γενιά μαθητών και κυρίως οι μαθητές που προέρχονται από τα μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα που είναι αυτοί ακριβώς που πλήττονται περισσότερο από την παρωδία του τηλεσχολείου, οφείλουμε ως κλάδος να απαιτήσουμε την επιστροφή μας στο μόνο πραγματικό σχολείο και τον μόνο φυσικό χώρο μάθησης που είναι η μαθησιακή κοινότητα των τάξεων και των σχολείων μας. Η κυβέρνηση οφείλει να υιοθετήσει τις προτάσεις που ως εκπαιδευτικοί έχουμε καταθέσει ήδη από την πρώτη καραντίνα, προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφάλεια και να παραμείνουν ανοιχτά. Η μόνη εκπαιδευτική διαδικασία που προάγει τη μόρφωση των παιδιών είναι η δια ζώσης. Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούν το Δημόσιο Σχολείο, όπως έχουν πράξει και στο παρελθόν. Εξάλλου, είναι αυτοί που το κράτησαν όρθιο μέσα στη λαίλαπα των μνημονίων και θα κρατήσουν το ζωντανό σχολείο όρθιο και τώρα!
ΤΩΡΑ να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση:
Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.
Να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια. 15 μαθητές στην τάξη, μαζικά δωρεάν τεστ και ιχνηλάτηση.
Να εγκριθούν άδειες στους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς της Υ.Α., με προσλήψεις των αναπληρωτών που απαιτούνται.
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.
Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, προσλήψεις, επίταξη ιδιωτικών δομών, νέες ΜΕΘ.
Αύξηση των μέσων μαζικής μεταφοράς για μετακινήσεις με ασφάλεια.
Γενναία χρηματοδότηση της υγείας και της παιδείας, αντί για τις επιχειρήσεις, τα τηλεοπτικά κανάλια και τις ιδιωτικές κλινικές.
Καλούμε την ΟΛΜΕ και όλες τις ΕΛΜΕ να καταγγείλουν την απαράδεκτη εγκύκλιο και να καλέσουν τους συναδέλφους να ΑΠΕΧΟΥΝ από κάθε διαδικασία τηλεδιαγωνισμάτων, τηλεβαθμολόγησης και καταγραφής απουσιών.
Τους συλλόγους διδασκόντων να αντιμετωπίσουν το ευαίσθητο ζήτημα της βαθμολόγησης και των απουσιών των μαθητών μας με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης και με συλλογικές αποφάσεις να μην προχωρήσουν στη βαθμολόγηση και την καταχώρηση απουσιών στους μαθητές.
Δεν μπορούμε να γίνουμε αναλώσιμη ύλη, ούτε να τους αφήσουμε πρωταγωνιστές σε ένα μονόπρακτο έργο. Ας γίνουμε για μια ακόμη φορά οι «δάσκαλοι που θα θυμούνται» οι μαθητές μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη