Εκπαιδευτικοί μαθητείας ΟΑΕΔ: Υπόμνημα για την κατάργηση του θεσμού
Υπόμνημα Θέσεων του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ο.Α.Ε.Δ Κρήτης για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και το θεσμό της μαθητείας που παρέχεται από τις Εκπαιδευτικές μονάδες του ΟΑΕΔ

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ο.Α.Ε.Δ  Κρήτης δηλώνουν για τον θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ότι είναι αυτός που πλησιάζει περισσότερο με τα δυικά ευρωπαϊκά συστήματα Μαθητείας από κάθε άλλον. Η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. χαρακτηρίζεται από όλους τους Κοινωνικούς Εταίρους και το CEDEFOP ως μια επιτυχημένη καλή πρακτική επαγγελματικής εκπαίδευσης που στηρίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ενταγμένη στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση με 4 εξάμηνα Πρακτικής και Πτυχία  που ανήκουν στο Επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων

Εν όψει  της κατάθεσης προς διαβούλευση σχεδίου νόμου για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ),  καταθέτουμε το παρόν υπόμνημα με τα ακόλουθα για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και το θεσμό της μαθητείας που παρέχεται από τις Εκπαιδευτικές μονάδες του ΟΑΕΔ:

1) Η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. έχει ιστορία, έχει ισχυρούς δεσμούς με κοινωνικά στρώματα χαμηλών εισοδημάτων που η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την εργασία είναι κίνητρο και ευκαιρία να αποκτήσουν θέση εργασίας άμεσα μετά την αποφοίτηση οικοδομώντας σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαιότητας με τις επιχειρήσεις και τους εργοδότες.

2) Η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. είναι το μόνο δυικό σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της χώρας μας που ταυτίζεται με το Ευρωπαϊκά Συστήματα και έχει ήδη αξιολογηθεί ως το πιο αποτελεσματικό από κάθε άλλο εθνικό σύστημα, μέσα από τις έρευνες που έγιναν στο πλαίσιο Αναδιάρθρωσης του Ο.Α.Ε.Δ. την περίοδο 2013-2015.

3) Η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. χαρακτηρίζεται από όλους τους Κοινωνικούς Εταίρους και το CEDEFOP ως μια επιτυχημένη καλή πρακτική επαγγελματικής εκπαίδευσης που στηρίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ενταγμένη στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση με 4 εξάμηνα Πρακτικής και Πτυχία  που ανήκουν στο Επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων

Γιατί ο θεσμός είναι διακριτός από κάθε άλλο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με Μαθητεία;

  1. Η Πρακτική Άσκηση γίνεται παράλληλα με τη φοίτηση για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας  πράγμα που δεν συμβαίνει στα ΕΠΑ.Λ. και στα Ι.Ε.Κ..
  2. Η Πρακτική Άσκηση έχει τον  μεγαλύτερο χρόνο σύνδεσης της εκπαίδευσης με τους χώρους εργασίας (Τέσσερα Εξάμηνα).
  3. Οι αμοιβές των μαθητευομένων διέπονται από τη αρχή : «Πλήρης αντιστοιχία ωρών εργασίας με αμοιβή». Αυτό δεν συμβαίνει ούτε στην Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ ούτε στα Ι.Ε.Κ..

Οι οικονομικά αδύναμοι μαθητές στηρίζονται από τα Σχολεία του ΟΑΕΔ μέσω της αμειβόμενης μισθωτής εργασίας της μαθητείας αλλά και των επιδομάτων σίτισης-στέγασης

  • ΕΠΑ.Σ.  Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ.: 6 ώρες/ημ. εργασίας  75% του μισθού του ανειδίκευτου
  • ΕΠΑ.Λ. Τάξη Μαθητείας:  7 ώρες/ημ.  75% του μισθού!
  • Ι.Ε.Κ.:  8 ώρες 75% του μισθού!!

Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν ότι ο θεσμός της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. πλησιάζει περισσότερο με τα δυικά ευρωπαϊκά  συστήματα Μαθητείας από κάθε άλλον. Η ευρωπαϊκή διάσταση ομοιότητας του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με χώρες που έχουν παράδοση όπως Γερμανία, Αυστρία, Κάτω Χώρες παίζει σημαντικό ρόλο.

  1. Οι μεγάλες έρευνες που έγιναν την περίοδο 2013-2015 στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης  του Ο.Α.Ε.Δ. αναφέρουν ότι το 50% περίπου των αποφοίτων βρίσκει θέση εργασίας άμεσα μετά την αποφοίτηση στην ειδικότητα που σπούδασε. Κανένα άλλο σύστημα δεν έχει τέτοια αποτελεσματικότητα.
  2. Οι αναφορές των Κοινωνικών Εταίρων δηλώνουν σε επίσημα κείμενα τους την διακριτότητα και αποτελεσματικότητα του δυικού συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ..

Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε την στήριξή σας και διεκδικούμε:

  • Σχολές Μαθητείας ενταγμένες στη Δημόσια Ανώτερη Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση ενταγμένες στο επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, με 3ετή φοίτηση και τεσσάρων τουλάχιστο εξαμήνων Πρακτικής Άσκησης με δυνατότητες εξέλιξης σε ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης.
     
  • Είμαστε αντίθετοι με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση των Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση των ΣΕΚ ή ΕΣΚ και στο επίπεδο 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.  

Όλη η Εκπαιδευτική Κοινότητα βίωσε την πλήρη αποτυχία της ίδρυσης των σχολών ΣΕΚ κατά τη σχολική περίοδο 2013 – 2014.

  • Σχετικά με την παράταση της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του νόμου 4386/2016 που είχε οριστεί έως το 2021 – 2022 να ψηφιστεί η χωρίς χρονικούς περιορισμούς συνέχιση της λειτουργίας τους.
  • Δηλώνουμε την αντίθεση μας σε κάθε ενδεχόμενο μεταφοράς των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στις Περιφέρειες.
  • Από κοινού με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων, του ΟΑΕΔ,  την ΑΔΕΔΥ, τη ΓΣΕΕ και τη ΓΣΕΒΕ  δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην πρόσφατη ψήφιση της μείωσης των εισφορών υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. Είναι προφανείς οι συνέπειες για τον Οργανισμό όταν χάνεται το ήμισυ των οικονομικών του πόρων.

                                                        ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΓΙΩΡΓΟΣ  ΧΑΜΗΛΑΚΗΣ                                          ΕΛΕΝΗ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗ

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Δεν αποκλείστηκε περιορισμός των γιορτών των Χριστουγέννων

Τηλεκπαίδευση: Οδηγός εκπαιδευτικού για το Webex Meetings

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Στον αέρα η τράπεζα θεμάτων για τις Πανελλήνιες 2021


 

σχετικά άρθρα

Άνοιγμα σχολείων: Ανοικτό το ενδεχόμενο περιορισμού των διακοπών
Άνοιγμα σχολείων: Ανοικτό το ενδεχόμενο περιορισμού των διακοπών
Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία: Δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο για περιορισμό των γιορτών των Χριστουγέννων από την Υπουργό Παιδείας
Άνοιγμα σχολείων: Ανοικτό το ενδεχόμενο περιορισμού των διακοπών