Εκπαιδευτικοί-Lockdown: Για την αναστολή λειτουργίας Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων
Αναστολή λειτουργίας Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων και σύγχρονη από απόσταση εκπαίδευση και την σύγχρονη από απόσταση εκπαίδευση  

Για να παραμείνουν «ζωντανά» τα σχολεία για όλα τα παιδιά και χωρίς αποκλεισμούς, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, εκτός από το φιλότιμο των εκπαιδευτικών, απαιτείται το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση να πάρει ΑΜΕΣΑ μέτρα, σύμφωνα με ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη»

Αναλυτικά η ανακοίνωση του συλλόγου:

Ως εκπαιδευτική κοινότητα επιθυμούμε τα σχολεία μας να παραμείνουν ανοιχτά, γιατί αποτελούν τον φυσικό μας χώρο και μέσα σε αυτά προσφέρουμε γνώσεις, στάσεις και κουλτούρα ζωής, καθώς και βασικά στοιχεία κοινωνικοποίησης και ψυχοσυναισθηματικής στήριξης στους μαθητές μας. Η δια ζώσης διδασκαλία, για λόγους που έχουν αναλυθεί επαρκώς, είναι μοναδική και αναντικατάστατη διαδικασία.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τραγικά μεγάλες και χάθηκαν 8 μήνες που θα μπορούσε να γίνει προετοιμασία και στήριξη των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της υγείας και της εκπαίδευσης.

Δεν θα είχαμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση αν η κυβέρνηση υλοποιούσε:

  • την μείωση στους 15 του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αντί για την αύξηση από 22 σε 25 που ψήφισε τον Ιούνιο, με τον Ν.4692/20.
  • την εξασφάλιση καθαριότητας και απολύμανσης των σχολείων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ και με την ανάλογη πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας και προμήθειας υγειονομικού υλικού και την χορήγηση μασκών και σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • την πρόσληψη πρόσθετου αριθμού εκπαιδευτικών στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για άμεση κάλυψη βραχυχρόνιων αδειών, τόσο λόγω covid-19 όσο και για αναπλήρωση άλλων αναγκών.
  • Επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Υγειονομικό έλεγχο στις πύλες εισόδου της χώρα μας, ιδιαίτερα την τουριστική περίοδο.

Αν η κυβέρνηση είχε τελικά την πολιτική βούληση για ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης και της δημόσιας υγείας με τη λήψη όλων εκείνων των απαραίτητων μέτρων, η πανδημία δε θα οδηγούνταν σε έξαρση και το όποιο δεύτερο κύμα θα αντιμετωπιζόταν χωρίς το κλείσιμο των σχολείων που ανακοινώθηκε.

Αν η κυβέρνηση είχε προχωρήσει στην ιχνηλάτηση με τη διεξαγωγή τεστ, τα οποία ζητούσαμε τόσον καιρό και μας τα παρουσίαζαν ως πολυτέλεια, θα είχε ίσως ανακοπεί η εξάπλωση του ιού και δε θα βρισκόμαστε σε αυτήν τη θέση τώρα.

Δεν έχει σημασία ποια μορφή κλεισίματος θα επιβληθεί στα σχολεία ή πόσο θα μείνουν κλειστά, 15 μέρες ή 1 μήνα. Αυτό που έχει σημασία είναι, έστω και τώρα, να αξιοποιηθεί ο χρόνος αυτός ως χρόνος προετοιμασίας για να ξανανοίξουν με ασφάλεια. Και αυτό σημαίνει:

  • Μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα,
  • Εύρεση κτιρίων για στέγαση σχολικών τάξεων εάν χρειαστεί και με τις αναγκαίες προσλήψεις,
  • Διαγνωστικά τεστ δωρεάν για μαθητές/εκπαιδευτικούς,
  • Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους απασχόλησης.

Αναφορικά με τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για την συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη χρήση εκπαιδευτικής τηλεόρασης και εξ αποστάσεως διδασκαλίας επισημαίνουμε τα παρακάτω:

1. Ποτέ το ΥΠΑΙΘ, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του, δεν εξασφάλισε για όλες/ όλους τις/ τους μαθήτριες/ μαθητές και εκπαιδευτικούς της χώρας την παροχή δωρεάν μέσων (Η/Υ και δωρεάν συνδέσεις στο διαδίκτυο κ.λπ.) για την εφαρμογή με στοιχειώδεις όρους ισονομίας της κάθε είδους μορφής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να αποκλείονται από αυτήν.

2. Το ΥΠΑΙΘ δεν έχει ακόμη ακολουθήσει τις συστάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που έχει από τον Σεπτέμβριο του 2020 δώσει τρίμηνη προθεσμία προκειμένου να συμμορφωθεί αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ως εργαλείο διδασκαλίας.

3. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν ενδείκνυται για μαθητές/ μαθήτριες Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου αλλά και η μέχρι πρόσφατα αποδεδειγμένη επιστημονικά παραδοχή της όσο το δυνατό λιγότερης χρήσης (χρονικά) των Η/Υ και του διαδικτύου από μαθητές ηλικίας έως 12 ετών δεν μπορεί να αγνοείται.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π. Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καλεί τη ΔΟΕ να προχωρήσει άμεσα σε αποφάσεις που θα:

  1. Καλύπτουν τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποφασίσουν μέσα σε κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας για τον τρόπο που πρέπει να διαμορφώσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε περιοχής και την υλικοτεχνική υποδομή κάθε σχολείου και κάθε νοικοκυριού.
  2. Καλύπτουν  συνδικαλιστικά τους συναδέλφους ώστε η όποια υποχρεωτικότητα για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να μην αποτελεί φραγμό και άνοιγμα της ψαλίδας των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων των μαθητών μας
  3. Καλύπτουν τους συναδέλφους να μην καταχωρούν απουσίες σε μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν για οικονομικούς και άλλους λόγους. 
  4. Ορίζουν τη  μεταφορά μαθημάτων από το μεσημέρι στην πρωινή ζώνη, κάτι που ανταποκρίνεται στον χρόνο που συγκεντρώνονται πνευματικά και συναισθηματικά στο πλαίσιο του σχολικού χρόνου οι μαθητές της πρωτοβάθμιας.
  5. Καλούν τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών, ανά σχολική μονάδα, να ξεκινήσουν την καταγραφή των ελλείψεων σε υλικοτεχνική υποδομή τόσο μαθητών όσο και εκπαιδευτικών (ελλείψεις σε υπολογιστές καθώς και πρόσβασης σε διαδίκτυο).

Για να παραμείνουν «ζωντανά» τα σχολεία για όλα τα παιδιά και χωρίς αποκλεισμούς, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, εκτός από το φιλότιμο των εκπαιδευτικών, απαιτείται το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση να πάρει ΑΜΕΣΑ μέτρα.

Οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε κοντά στα παιδιά και στις οικογένειές τους και σε αυτή την περίοδο που τα σχολεία θα είναι κλειστά. Ταυτόχρονα όμως, δεν εγκαταλείπουμε τη μάχη των ανοιχτών σχολείων, των προϋποθέσεων για ομαλή δια ζώσης λειτουργία, τον αγώνα για το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για την εκπαιδευτική και κοινωνική στήριξη των μαθητών μας.  

Για το Δ. Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;