Επικίνδυνοι, άσχετοι και έκθετοι στην κοινωνία η Υπουργός και τα λοιπά μέλη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας – Βαφτίζουν ως ευεργετικά μέτρα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς εγκληματικές ρυθμίσεις, πάνε πέρα και από την εργατική νομοθεσία για να διαλύσουν δικαιώματα και να μειώσουν δραματικά τις αποδοχές μας!
Με κατάπληξη και οργή ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και δημοσιογράφοι του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ βλέπουν μπροστά στα μάτια τους να βαφτίζεται το κρέας …ψάρι, παρακολουθώντας την παρουσίαση των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Αναλυτική παρουσίαση θα υπάρξει το επόμενο διάστημα, μόλις δοθούν οι διατάξεις στη δημοσιότητα, όμως από τις «καρτέλες» παρουσίασης προκύπτουν τα ακόλουθα:
- Καταργούν ακόμη και την εργατική νομοθεσία, προχωρώντας σε νομιμοποίηση της βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας. Για να γίνει κατανοητή η άθλια και επαίσχυντη αυτή ρύθμιση που φανερώνει τη δολιότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, μπορεί να μειώνεται το ωράριο ενός εκπαιδευτικού ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας. Αυτό μεταφράζεται στο ότι ο εργοδότης με την απειλή της απόλυσης θα υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να αποδέχονται τη μείωση του ωραρίου τους είτε για να προσληφθεί κάποιος νεότερος με μικρότερη αμοιβή είτε για φρονηματισμό. Υπενθυμίζεται ότι στην εργατική νομοθεσία απαγορεύεται δια ροπάλου η μονομερής τροποποίηση σύμβασης εργαζόμενου από πλήρες σε μειωμένο ωράριο!
- Δίνουντάχα τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εργαστούν σε άλλες εκπαιδευτικές μονάδες το απόγευμα. Αυτή η διάταξη υπήρχε εδώ και χρόνια με την δυνατότητα που έχουν ήδη δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να ασκούν ιδιωτικό έργο με άδεια του υπηρεσιακού συμβουλίου.
- Τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να ανοίγουν πλέον κάθε μορφής εκπαιδευτική μονάδα (φροντιστήρια, Κ.Ξ.Γ. κ.λπ.). Αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η εντολή της Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση για διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, οδεύει στον κάδο των αχρήστων. Οι ιδιοκτήτες θα κάνουν σαφείς περικοπές στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να εξαναγκάσουν τους γονείς να πληρώσουν διπλά, τόσο για το σχολικό πρόγραμμα, όσο και για το καλοστημένο φροντιστήριο του σχολείου. Επιπλέον, υπάρχει μέγα ηθικό και νομικό ζήτημα για τον εκπαιδευτικό που ενδεχομένως θα υποχρεωθεί να διδάξει τους ίδιους μαθητές τόσο στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα όσο και στο φροντιστήριο.
Ελεύθερες απολύσεις και …Επιθεώρηση Εργασίας! Μήπως καταργούν και τα διοριστήρια;
Ελεύθερες απολύσεις με βάση το κοινό εργατικό δίκαιο. Πλέον οι εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών υπάγονται και επίσημα στο Υπουργείο Εργασίας (η Υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά ότι ελεγκτικός μηχανισμός θα είναι η …Επιθεώρηση Εργασίας!).
Αν, επομένως, ο εποπτεύων τις εργασιακές σχέσεις είναι απλώς το Υπουργείο Εργασίας και το ΣΕΠΕ, μήπως αυτό σημαίνει ότι καταργούνται τα διοριστήρια; Ποιος θα επιβλέπει το διορισμό και ποιος θα υπογράφει τη διαπιστωτική πράξη απόλυσης; Αν δεν είναι οι εποπτικές αρχές του Υπουργείου Παιδείας, τότε πλέον το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ως πάροχος κοινωνικού αγαθού κατά το Σύνταγμα είναι στον αέρα. Επιπροσθέτως, τίθεται πλέον σε μεγάλο κίνδυνο η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Η ρύθμιση βάσει κανόνων της Ε.Ε. για έλεγχο νομιμότητας και καταχρηστικότητας των καταγγελιών σύμβασης από το Υπουργείο Παιδείας βαφτίζεται ως …ακαμψία και καχυποψία (!) και καταργείται! Με τον τρόπο αυτό η διασφάλιση της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών που απαιτεί η Ε.Ε. από την ελληνική κυβέρνηση για την ιδιωτική εκπαίδευση επί της ουσίας τερματίζεται, καθώς ο υπό τη διαρκή απειλή της ελεύθερης απόλυσης ευρισκόμενος εκπαιδευτικός είναι ευάλωτος στη νόθευση ευαίσθητων διαδικασιών που οδηγούν στην κτήση προαγωγικών/απολυτήριων τίτλων. Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η ισονομία ανάμεσα στους μαθητές, καθώς το παιχνίδι θα παίζεται πια με άλλους όρους για κάποια παιδιά που θα λαμβάνουν τίτλους υπό αδιαφανείς συνθήκες και νοθευμένες διαδικασίες.
Συμβόλαιο «θανάτου» εκτελεί η Υπουργός…
Από όλα αυτά δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εκτελεί συμβόλαιο «θανάτου» της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών όντας σε διατεταγμένη υπηρεσία. Οι διατάξεις που με τη μορφή «καρτελών» δόθηκαν στη δημοσιότητα αποτελούν επί της ουσίας συρραφή αιτημάτων ορισμένων σχολαρχών. Μάλιστα κάποιες ρυθμίσεις για τους Διευθυντές και τον Εσωτερικό Κανονισμό «βγάζουν μάτι» ότι έχουν υπαγορευθεί από συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία στην Ανατολική Αττική που πρωταγωνιστούσαν σε παραβιάσεις της εργατικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας .Ελπίζουμε να δώσει απαντήσεις στο εξώδικο που της αποστείλαμε, μετά τη συνταρακτική αποκάλυψη χρηματοδότησης της Ν.Δ. από ιδιωτικά σχολεία ιδιοκτησίας ηγετικών στελεχών του Συνδέσμου των σχολαρχών.
Κάτι τελευταίο, για να διαπιστώσει κάθε συνάδελφος και πολίτης ποιοι διοικούν την εκπαίδευση. Ο βαθμός της επικινδυνότητας και της ασχετοσύνης της Υπουργού φάνηκε από την απάντησή της σε εύλογο ερώτημα δημοσιογράφου για τις απογευματινές δράσεις, που αναρωτήθηκε για ποιο λόγο, από τη στιγμή που υπάρχει κάθε ελευθερία να επιλέγονται δράσεις από τα σχολεία, το Υπουργείο μιλάει για δήθεν ασφυκτικό έλεγχο. Η απάντηση της Υπουργού, μνημειώδης: «με βάση το προηγούμενο καθεστώς είχαν αποκλειστεί οι πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες». Εμείς, αντί σχολίου, παραθέτουμε τις προβλέψεις της (υπό κατάργηση, πλέον) νομοθεσίας και ζητούμε από τους χιλιάδες συναδέλφους να κρατήσουν καλά στη μνήμη τους τη σημερινή ημέρα. Κάποτε θα κληθούν να λάβουν αποφάσεις.
2. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης γγ΄ της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 682/1977, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4415/2016, αντικαθίσταται ως εξής:
«Στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης δηλώνεται κάθε είδους πρόσθετη εκπαιδευτική δραστηριότητα πέραν του ωρολογίου προγράμματος, μαζί με τον αριθμό των τμημάτων, των μαθητών και των διδασκόντων.».
6. Μετά την παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 682/1977, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4415/2016, προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:
«4. Για τις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος απασχολούνται κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί της οικείας σχολικής μονάδας για συμπλήρωση των ωρών του διοριστηρίου τους. Επιπλέον, μπορεί να προσλαμβάνονται, εξαιρετικά για κάθε σχολικό έτος, διδάσκοντες με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 30.».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη