Η μεθοδευμένη εξαγγελία από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των τριών τάξεων του Λυκείου των μαθημάτων, Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας, Κοινωνιολογίας, συνιστά ευθεία υποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου του Σχολείου και πληγή στον πολιτισμό της χώρας.
Και μόνο η σκέψη, ότι υπάρχει πολιτικός ή επιστημονικός φορέας, που υπηρετεί το σύνταγμα και τους νόμους του Ελληνικού κράτους και θα σταθεί κάτω από την Ακρόπολη ισχυριζόμενος τον αδιανόητο εξοβελισμό των Τεχνών και των Κοινωνικών Επιστημών από την κοιτίδα τους, αποτελεί ύβρη!
Η αδράνεια των επιστημονικών, διοικητικών και πολιτικών προϊσταμένων του αρμοδίου υπουργείου, που ευθύνονται για τη μακροχρόνια υποτίμηση των μαθημάτων Τέχνης και Πολιτισμού, έχει ισοσκελιστεί από τους δημόσιους λειτουργούς εκπαιδευτικούς, που παράγουν έργο στη συντριπτική τους πλειοψηφία χωρίς εργαστήρια, με υπεράριθμους για εργαστηριακό μάθημα μαθητές και χωρίς στοιχειώδη υλικά!
Τα μαθήματα των Καλλιτεχνικών είναι απολύτως απαραίτητα για την ψυχοσωματική εξέλιξη των μαθητών και τη συγκρότηση της προσωπικότητάς τους, από την πρώτη σχολική εκπαίδευση έως και την ολοκλήρωση του Λυκείου. Είναι πρωτογενή αντιληπτικά και βιωματικά μαθήματα και συγκεκριμένα από τα εικαστικά έλκουν την προέλευσή τους όλες οι επιστήμες, αποτελούν δε τη βάση για την "ανάγνωση" και διαχείριση εικόνας, καθοριστικής σημασίας σε ένα ψηφιοποιημένο πολιτισμό, όπου η πληροφορία είναι διαρκής και αδιαβάθμητη. Κάθε πλαίσιο ανάπτυξης σύγχρονων δεξιοτήτων συνύπαρξης, επικοινωνίας, δημιουργικότητας, διερευνητικής μάθησης, εδράζεται στην πράξη των τεχνών και τις διεργασίες που οδηγούν σε αυτή.
Ακόμα και για τον πλέον ακραιφνή τεχνοκράτη, είναι μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλήνιες, για την εισαγωγή σε πληθώρα σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με σύνδεση σε κάθε σκέλος της παραγωγικής διαδικασίας.
Τα μαθήματα Τέχνης είναι Ολιστικά και ως μαθήματα συγκρότησης, μπορούν από τη φύση τους να διαδράσουν με όλα τα μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η αποκοπή από τη διδασκαλία τους, αποδυναμώνει το σύνολο της εκπαίδευσης και των μορφωτικών αποτελεσμάτων της στους μαθητές. Τα διδασκόμενα στο Ελληνικό Σχολείο μαθήματα από την άλλη, έχουν στη "φύση" τους τις τέχνες και το μόνο ενδεχόμενο υπό συζήτηση θέμα, είναι το πώς μέσω των καλλιτεχνικών μαθημάτων, αυτό μπορεί να αποκαλυφθεί στους μαθητές, για να γίνει το Σχολείο απόλαυση κι όχι καταναγκασμός!
Για τους λόγους αυτούς:
ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη