Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26 Μαΐου 2020 στις 11:00 τηλεδιάσκεψη του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με πρωτοβουλία και πρόσκληση του ΥΠΑΙΘ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τηλεδιάσκεψη έγινε ακριβώς μια ημέρα μετά την αναγγελία από την Υπουργό Παιδείας του ανοίγματος των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων την 1 – 6 – 2020 χωρίς προηγουμένως να έχει ενημερωθεί το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. παρά τις επίμονες προσπάθειές του να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και με την ηγεσία του ΕΟΔΥ για το θέμα αυτό. Ουσιαστικά η τηλεδιάσκεψη αυτή είχε απόλυτα επικοινωνιακό χαρακτήρα προσχηματικού τύπου θέλοντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις περί πλήρους απουσίας διαλόγου του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης με τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών της Π. Ε.
Επιπρόσθετα η Υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως μέσω της τηλεδιάσκεψης προσπάθησε να καλύψει το ψεύδος που χρησιμοποιεί ως πολιτικό όπλο και συγκεκριμένα το τερατώδες ψέμα που είπε κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής αναγγελίας του ανοίγματος των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων ότι τάχα είναι σε επικοινωνία και διαβούλευση με το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. κάτι που δεν έγινε ποτέ και καταγγέλθηκε γι’ αυτό από σύσσωμο το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης.
Από την δική μας πλευρά καταθέσαμε τα ακόλουθα:
Έχοντας κάνει ΤΟ ΨΕΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ αγνοεί πλήρως τις πραγματικές ανάγκες των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων ενόψει του ανοίγματος των σχολείων και επιχειρεί να τα ανοίξει για λόγους επικοινωνιακούς και χωρίς να πληρούνται βασικές προϋποθέσεις για την ασφάλεια της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Τονίσαμε ότι βασική μας επιδίωξη και θέληση είναι να επιστρέψουμε στις τάξεις και στα σχολεία μας με δια ζώσης διδασκαλία, κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί σε καμία περίπτωση από την εξ αποστάσεως επικοινωνία – «εκπαίδευση». Όμως όφειλε και οφείλει η πολιτεία να απαντήσει σε μια σειρά βασικά ζητήματα – ερωτήματα και διεκδικήσεις μας. Αντ’ αυτού παραπέμπει τα πάντα στην «ατομική ευθύνη» των εκπαιδευτικών και των γονέων – μαθητών ενεργοποιώντας διαύλους και πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος των εκπαιδευτικών, όπως ακριβώς έκανε με την ψήφιση της τροπολογίας και την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για την αναμετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από τις σχολικές αίθουσες, και τη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως (εκτός συνθήκης πανδημίας και αναστολής λειτουργίας σχολείων), κάτι που τονίσαμε με στεντόρεια φωνή ότι δεν θα επιτρέψουμε να περάσει και να υλοποιηθεί.
Ακόμα καταγγείλαμε την απαράδεκτη προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να καρπωθεί και να εκμεταλλευτεί την αυτενέργεια και τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν και να στηρίξουν τους μαθητές τους όλο το προηγούμενο διάστημα που τα σχολεία ήταν κλειστά με μορφές εξ αποστάσεως επικοινωνίας, ουσιαστικά αβοήθητοι και χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση. Το ΥΠΑΙΘ το μόνο που έκανε είναι να εκμεταλλευτεί και να καπηλευτεί τις προσπάθειες αυτές για να περάσει και προωθήσει τις βαθιά αντιεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές πολιτικές τους (τροπολογία και υπουργική απόφαση για τις κάμερες –εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» & πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία).
Επιπλέον, οι όροι «προαιρετικότητας» με τους οποίους γίνεται το άνοιγμα των σχολείων, αντί να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά και παιδαγωγικά μέτρα που θα εξασφαλίσουν σε όλα τα παιδιά την παρουσία τους στην ποιοτική δια ζώσης εκπαίδευση με διασφάλιση των όρων υγιεινής, σε συνδυασμό μάλιστα με το «κλείσιμο» των ολοημέρων ανοίγει πολύ επικίνδυνους δρόμους για το μέλλον του σχολείου. Ο συνδυασμός δια ζώσης διδασκαλίας με εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» οδηγεί σε μόνιμα «υβριδικά μοντέλα», όπου η εξ αποστάσεως γίνεται μόνιμο οργανικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκπαιδευτικό κίνημα δε θα επιτρέψει να συμβεί αυτό, και με ανοιχτά σχολεία δε θα εφαρμόσει με κανένα τρόπο την τροπολογία και την Υ.Α., η εξ αποστάσεως επικοινωνία πρέπει να τερματιστεί, οι εκπαιδευτικοί με παιδαγωγική ευθύνη θα αντιμετωπίσουν κάθε κατάσταση όπως και στο παρελθόν. Για τους μαθητές που αδυνατούν για λόγους υγείας να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να προβλεφθεί η παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας. Βέβαια, αυτά για το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση της Ν.Δ. αποτελούν ψιλά γράμματα καθώς αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο με όρους «δημοσιονομικών οικονομικών βαρών». Δεν έχουν καμία διάθεση να αυξήσουν τις δαπάνες για την Παιδεία, αλλά όπως φαίνεται και από το πολυνομοσχέδιο που φέρνουν, σκοπός τους είναι η υποβάθμιση και η διάλυση του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα τους.
Είναι άκρως αναγκαίο να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των νοσοκομειακών ώστε να παρέχεται σε όλο το λαό (και στους μαθητές/γονείς - εκπαιδευτικούς) ποιοτική δημόσια δωρεάν υγεία. Τα νοσοκομεία παραμένουν ανοχύρωτα, το υγειονομικό προσωπικό ακόμη και σήμερα δουλεύει χωρίς τα αναγκαία μέσα για να εργαστεί με ασφάλεια και άνθρωποι κινδυνεύουν αβοήθητοι στο σπίτι γιατί δεν τους είδε ποτέ γιατρός. Για να σωθεί η δημόσια υγεία και ο λαός από την πανδημία, ο μόνος δρόμος είναι αυτός που προκρίνουν οι νοσοκομειακοί ιατροί μέσα από τα αιτήματά τους. Απαιτούμε εδώ και τώρα: - Να διοριστούν ΑΜΕΣΑ χιλιάδες μόνιμοι γιατροί και νοσηλευτές - Στελέχωση και εξοπλισμός για χιλιάδες επιπλέον κλίνες ΜΕΘ και ΜΑΦ - Δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας και διενέργεια τεστς για όλο το λαό, και ιδίως για τους υγειονομικούς - Άμεση επίταξη του ιδιωτικού τομέα στην υγεία, κλινών και εξοπλισμού - Μέτρα για την υγεία προσφύγων, μεταναστών, αστέγων, τοξικοεξαρτημένων, φυλακισμένων και άλλων ευαίσθητων ομάδων. Δυστυχώς, δίνουν αυτή τη μάχη οι υγειονομικοί με μόνο συμπαραστάτη το λαό, καθώς η κυβέρνηση αρνείται να τους παρέχει τα όπλα που χρειάζονται. Προσπαθεί να ενοχοποιήσει έναν ολόκληρο λαό στο όνομα της «ατομικής ευθύνης», ενώ συγχρόνως αντί να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα που ζητά η επιστημονική ιατρική κοινότητα και να προχωρήσει σε γενναία κρατική χρηματοδότηση για την υλοποίησή τους και τη θωράκιση της Δημόσιας Υγείας, ανακοινώνει συνεχώς μέτρα για την ενίσχυση της κερδοφορίας των εργοδοτών, των επιχειρηματικών συμφερόντων και του Κεφαλαίου.
Συγκεκριμένα για το άνοιγμα των σχολείων θέσαμε τους εξής προβληματισμούς και διεκδικούμε τους παρακάτω όρους και αιτήματα:
Α) για την κτιριακή υποδομή:
·Τα προβλήματα στην κτιριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Τα τμήματα είναι πολυπληθή και ο συνωστισμός στους αύλιους χώρους δεδομένος, ακόμα και αν σε αυτούς βρεθεί το 50% των υπαρχόντων μαθητών. Είναι ανέφικτο να αποτραπεί ο συγχρωτισμός παιδιών κατά τα διαλείμματα.
·Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για να χωριστούν τα τμήματα. Είναι γνωστό το χρόνιο κτιριακό πρόβλημα, ειδικά στα Νηπιαγωγεία, καθώς και η ανάγκη για νέα σχολικά κτίρια, τα υπερμεγέθη σχολεία και ο μεγάλος Μ. Ο. αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
·Είναι πρακτικά ανεφάρμοστη η οδηγία για τάξεις μέχρι 15 μαθητών και ταυτόχρονα τήρηση 1,5 μέτρου απόστασης. Είναι χαρακτηριστικό της ανευθυνότητας του Υπουργείου Παιδείας ότι με μια απαράδεκτη ενέργεια άλλαξε την οδηγία του ΕΟΔΥΥ για 7 τ.μ. ανά μαθητή (ενώ στα σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να ισχύει η οδηγία ένας πελάτης ανά 15 τμ.) σε 1,5 μ. απόσταση ανάμεσα στα θρανία!
·Δεν υπάρχει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό για να χωριστούν τα τμήματα ή να λειτουργήσουν σε βάρδιες.
·Σε πολλά σχολεία, οι βρύσες και οι τουαλέτες είναι ανεπαρκείς.
·Τα γραφεία των εκπαιδευτικών είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις, ακόμη και αν αυτές είναι 1,5 μέτρο όπως λέει η τελευταία οδηγία του Υπ. Παιδείας.
Β) για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
·Το εκπαιδευτικό προσωπικό στην ελληνική εκπαίδευση είναι ήδη γερασμένο καθώς οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν μέσο όρο ηλικίας περί τα 50 έτη και άνω. Και αυτό καθώς με τα αντιασφαλιστικά – αντισυνταξιοδοτικά μέτρα της τελευταία δεκαετίας η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι αναγκασμένη να μένει μέσα στις σχολικές αίθουσες σε μεγάλες ηλικίες ενώ για μια δεκαετία τώρα, ουσιαστικά δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Επιπλέον, υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μας με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν στις σχολικές τάξεις.
· Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
·Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική – υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). Όμως, ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται.
·Για τους συνάδελφους που βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή, αυξάνεται η επικινδυνότητα. Απαιτούμε από την κυβέρνηση, να καθορίσει πως όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.
·Πρέπει να παρθούν επιπλέον μέτρα σε κάθε σχολείο που να επιτρέπουν να γίνει η παράλληλη στήριξη εξασφαλίζοντας την παιδαγωγική σχέση και τους όρους υγιεινής και ασφάλειας.
·Επιπλέον, για τους αναπληρωτές/-τριες, έχει έρθει η ώρα να δοθεί τώρα τέλος στην επαναλαμβανόμενη ταλαιπωρία τους. Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλοι οι απαραίτητοι διορισμοί/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Έως τότε, καθολική ετήσια ανανέωση συμβάσεων. Να δοθεί τέλος στην τραγελαφική υποχρέωση να συνωστίζονται κάθε χρόνο σε Δ/νσεις Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας και παραλαβή εγγράφων απόλυσης και να κάνουν κάθε χρόνο ιατρικές εξετάσεις και να προσκομίζουν πιστοποιητικά υγείας. Η άσκοπη έκθεσή τους σε κίνδυνο με τους συνωστισμούς και με χρονοβόρες εξετάσεις σε νοσοκομεία, πρέπει να αποφευχθεί.
Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:
·Κανένας εκπαιδευτικός που ανήκει σε ευπαθή ομάδα να μην επιστρέψει στο σχολείο!
·Να δοθεί ειδική άδεια για τις συναδέλφισσες που είναι σε εγκυμοσύνη.
·Να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών.
·Να γίνουν άμεσα μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, και να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Καμία περικοπή προϋπηρεσίας, μισθού ή ενσήμων για αναρρωτικές άδειες.
Γ) για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά):
·Είναι γνωστό το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας πολλών καθαριστριών (σύμβαση, αμοιβή με ψίχουλα). Πολλές/-οι πιάνουν δουλειά μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 11:00. Χρόνια τα σωματεία τους, οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα απαιτούμε την μονιμοποίηση τους. Έστω και τώρα η κυβέρνηση να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον, να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, μια και τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Τα «μπαλώματα» της μεταφοράς καθαριστριών από άλλες δομές του Δήμου προς τα σχολεία, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα.
·Να δοθεί επαρκές έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για την συχνή απολύμανση των σχολείων. Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται από το κράτος με επιπολαιότητα και αδιαφορία. Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας. Στην ουσία καλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να πληρώσουν από την τσέπη τους τα μέσα προστασίας.
·Οργάνωση πραγματοποίησης μαζικών (και δωρεάν) τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κρατική ευθύνη.
·Να δημιουργηθούν τώρα, όλες οι δομές σχολικής υγιεινής και ασφάλειας (που έπρεπε να υπάρχουν ήδη) με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (γιατροί σχολείων, νοσηλευτές, χώροι ιατρείων, αναλώσιμα).
Δ) Για τον αριθμό των μαθητών/-τριων ανά τμήμα:
Είναι πραγματικά τραγική ειρωνεία προς την εκπαιδευτική κοινότητα, το γεγονός ότι το νέο οπισθοδρομικό νομοσχέδιο για την παιδεία, προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολεία και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και σε δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.
Απαιτούμε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου (μέγιστος αριθμός 20 στα δημοτικά, 15 στα νηπιαγωγεία) και όχι αύξηση!
Άμεσα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας - απαιτούμε από τους Δήμους και το κράτος:
1. Εξασφάλιση από την πολιτεία δωρεάν μασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση.
2. Διαγνωστικές εξετάσεις σε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Σχολεία και Νηπιαγωγεία). Άμεσο κλείσιμο σχολικής μονάδας σε περίπτωση κρούσματος.
3. Αύξηση του προσωπικού των εργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα Λύκεια – Γυμνάσια και Δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).
Για την ζωντανή δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική μας ευθύνη και την μη-εφαρμογή της (ν)τροπολογίας και της Υ.Α.
Παράλληλα, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ψηφίζει και επιχειρεί να εφαρμόσει την τροπολογία που επιτρέπει τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές τάξεις και που νομιμοποιεί και μονιμοποιεί την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» όχι μόνο σε συνθήκες πανδημίας, αλλά ως οργανικό μόνιμο στοιχείο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μόνιμη βάση αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Για το πανοπτικό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Για την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών. Για την αποστείρωση της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σχέσης, την πειθαρχία στις επιλογές του Κράτους, την απαγόρευση του παιδικού αυθορμητισμού και της παιδαγωγικής ελευθερίας.
Από την άλλη, είναι εξίσου βέβαιο ότι οι εκπαιδευτικοί οργανωμένα, με παιδαγωγική, κοινωνική και εργασιακή συνείδηση, με την αγωνιστική μαχητικότητα που τους διακρίνει, δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμόσουν με κανέναν τρόπο την τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες και δε θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν «υβριδικά μοντέλα» εκπαίδευσης με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της σημερινής συνθήκης και συνολικά της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε κάθε περίπτωση «αναστολής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής» για κάποιο «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Για το σύνολο του κλάδου η εξ αποστάσεως επικοινωνία πρέπει να τερματιστεί με την επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στην φυσική τους θέση, την σχολική αίθουσα, ακυρώνοντας στην πράξη την αντιεκπαιδευτική τροπολογία και όλες τις διατάξεις και τις Υ.Α. της.
Η εμπειρία της σημερινής συγκυρίας, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Σε αυτή την ιδιαίτερη συνθήκη (πανδημία και μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων),οι εκπαιδευτικοί οργάνωσαν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεώρησαν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό ώστε να κρατήσουν ζωντανή την σχέση τους με τους μαθητές τους, να διατηρήσουν μια ελάχιστη επαφή των παιδιών με ποιοτικές μορφωτικές, ψυχαγωγικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να προσφέρουν στα παιδιά και το δημόσιο σχολείο και όχι για το Υπουργείο και την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Με δικές τους πρωτοβουλίες (και όχι του Υπουργείου Παιδείας) στάθηκαν δίπλα στους μαθητές, ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών τους. Δεν μπορεί αυτή η ιδιαίτερη και ειδική συνθήκη να μετατραπεί σε μόνιμη και νόμιμη κατάσταση για την εκπαίδευση. Με το άνοιγμα των σχολείων οργανώνουμε το διδακτικό μας έργο όπως ακριβώς πριν την αναστολή λειτουργίας τους.
Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση της τροπολογίας και της Υ.Α. στο σύνολό τους. Με το άνοιγμα των σχολείων προχωράμε σε απεργία – αποχή: Καμία ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος – τερματίζουμε την εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Σε αυτή την κατεύθυνση προχωράμε στους Συλλόγους Διδασκόντων σε σχετικές αποφάσεις και την αποτύπωσή τους με αντίστοιχα πρακτικά. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα αντίστοιχη απόφαση. Απαιτούμε να προβλεφθεί και για όσους μαθητές/-τριες αδυνατούν να παρακολουθήσουν κανονικά το μάθημα στο σχολείο εξ αιτίας του covid 19 η κατ’ οίκον διδασκαλία.
Επιπλέον, και ενώ τα σχολεία ανοίγουν μετά από σχεδόν 3 μήνες, με πρόσφατη εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί: Σε όλες σχεδόν τις τάξεις το ΥΠΑΙΘ θέτει μαθησιακούς στόχους ακριβώς ίδιους με αυτούς που θα ίσχυαν εάν τα σχολεία λειτουργούσαν κανονικά. Είναι προφανές ότι το Υπουργείο αναφέρεται μόνο στα παιδιά από εξαιρετικά ευνοημένα κοινωνικά, οικονομικά και μορφωτικά περιβάλλοντα, αδιαφορώντας πλήρως για όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή για τη μεγάλη πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού. Ο σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ είναι ανεπαρκής και ελλειμματικός. Ανεπαρκής γιατί δεν λαμβάνει υπόψη του το χρονικό διάστημα που τα σχολεία έμειναν κλειστά και απαιτεί να καλυφθεί το σύνολο της ύλης και ελλειμματικός γιατί δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για αναδιάταξη της ύλης την επόμενη σχολική χρονιά. Δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που θα συσσωρεύσουν ακόμα περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα. Όταν ανοίξουν τα σχολεία θα επικεντρώσουμε σε αυτά που μπορούν και πρέπει να διορθωθούν, θα διδάξουμε τους μαθητές μας με κριτήριο το βαθμό ανταπόκρισης και κατανόησης της ύλης. Θα διεκδικήσουμε αναδιάταξη και μείωση της ύλης, μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εκτεταμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, στήριξη και ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης. Γνωρίζουμε ότι μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν για να διορθωθεί η ζημιά όλης αυτής της περιόδου. Όμως, δεν θα αφήσουμε κανένα παιδί στην τύχη του. Θα συνεχίσουμε όλοι μαζί το τιτάνιο έργο της μόρφωσης, έχοντας απέναντί μας και τις δυσκολίες της περιόδου και τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές του υπουργείου.
Φυσικά οι απαντήσεις της Πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στα ερωτήματα και στις διεκδικήσεις μας ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτες αφού αρκέστηκαν να επαναλάβουν όσα ήδη είχαν ανακοινώσει για τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας φοβούνται και αποφεύγουν τον διάλογο, γιατί η πολιτική τους και οι τακτικές τους είναι τόσο αντιδημοκρατικές και αντι-εκπαιδευτικές που είναι συμβατές μόνο με τους τεχνοκράτες του Κεφαλαίου, των σχολαρχών, του ΣΕΒ, του ΙΟΒΕΕ και κάθε λογιών θρησκόληπτων και εθνικιστών κύκλων. Μόνο οργή και οίκτος για την κυβέρνηση του φαιοκίτρινου συρφετού της Ν.Δ. και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Με τις πολιτικές που υλοποιούν σύντομα δε θα έχουν τόπο να πατήσουν σε αυτή τη χώρα. Οι πολιτικές τους, τα νομοσχέδιά τους, οι κατάπτυστοι αντιεκπαιδευτικοί & αντιλαϊκοί νόμοι τους και οι ίδιοι θα πεταχτούν στα σκουπίδια από το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα και το λαό.
Μπροστά μας έχουμε να διεκδικήσουμε τους όρους και το περιεχόμενο λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων από την 1η Ιουνίου του 2020 αλλά και για όλη την επόμενη (2020 – 2021) σχολική χρονιά.
Το αντιδραστικό αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο και η (ν)τροπολογία των καμερών του «Μεγάλου Αδερφού» στα σχολεία θα καταργηθούν από τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος
ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ – ΠΑΛΛΑΪΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ & ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη