Αγ. Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης: Πρόγραμμα δράσης- Να καταργηθεί το νομοσχέδιο
Εισήγηση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Θεσσαλονίκης προς τις Γενικές  Συνελεύσεις

Όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Όλοι στον αγώνα!

 

Οι εργαζόμενοι αντιμέτωποι με νέο γύρο λεηλασίας εισοδήματος και δικαιωμάτων

Η κυβέρνηση της ΝΔ αποδεικνύεται μία από τις αντιλαϊκότερες των τελευταίων δεκαετιών. Μετά τα «μνημόνια» και τη βαρβαρότητα της βίαιης αναδιανομής εισοδήματος υπέρ των πλουσίων τα τελευταία 11 χρόνια. από όλες τις κυβερνήσεις, το ξεπούλημα-ιδιωτικοποίηση του δημοσίου πλούτου, τη συρρίκνωση της Δημόσιας Παιδείας, Υγείας, ασφάλισης και πρόνοιας, η επίθεση στους εργαζόμενους παίρνει νέα διάσταση. Οι δυνάμεις του κεφαλαίου αντιμετώπισαν και την πανδημική κρίση του COVID-19 σαν μια ακόμα ευκαιρία. Στο πλευρό τους η κυβέρνηση, που επικοινωνιακά χειρίστηκε την κρίση, με μηδαμινά μέτρα ενίσχυσης του ΕΣΥ και με απαγορεύσεις μετακινήσεων και συγκεντρώσεων. Το success story τους, πιθανόν να τελειώσει γρήγορα, αφού υπηρετώντας πολιτικές σκοπιμότητες, επιβάλλουν την επαναφορά στη «νέα κανονικότητα», με ελάχιστα μέτρα πρόληψης και προστασίας για το πληθυσμό. Μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που ξεκίνησεέρχονται νέα μνημόνια και σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις με την καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων το τελευταίο δίμηνο, με δεκάδες χιλιάδες απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα, ελαστικοποίηση σχέσεων εργασίας. Οι σκοπιμότητες αυτές καθόρισαν το όπως-όπως άνοιγμα των σχολείων, με ελλιπή μέτρα υγειονομικής προστασίας, στο τέλος μάλιστα της σχολικής χρονιάς, και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.  

Το δημόσιο σχολείο, εκπαιδευτικοί και μαθητές αντιμέτωποι

με την αντιεκπαιδευτική – αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση της Ν.Δ με την πλήρη στήριξη των ΜΜΕ, προχωρά με αλαζονεία στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής αντιδραστικής πολιτικής δια χειρός ΟΟΣΑ, Ε.Ε, ΣΕΒ. Εν μέσω πανδημίας κατέθεσε το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που έρχεται να σαρώσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών και είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ/ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ και περιλαμβάνει:  Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου –μέτρα που κάνουν το σχολείο εξεταστικό κέντρο και μετατρέπουν σε σχολική γνώση τα SOS θέματα- επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης «εσωτερική και εξωτερική» από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, αύξηση του αριθμού των προτύπων, μείωση κατά το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ λόγω ηλικιακού ορίου 17 έτη στις εγγραφές, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Ποινές τουλάχιστον 2ετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές, άμεση μείωση μετεγγραφών και εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα κλπ.

Η τελευταία ανήκουστη τροπολογία – Υπουργική Απόφαση Κεραμέως, που μονιμοποιεί τη σύγχρονη «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και θεσμοθετεί τη ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος μέσα από τη σχολική τάξη και το συνδυασμό τους, έρχεται να δείξει το αποκρουστικό πρόσωπο του πανοπτικού ελέγχου και των αξιολογήσεων της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και όχι μόνο για «ειδικές συνθήκες». Καταπατώντας κάθε παιδαγωγική αρχή και ελευθερία, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια κάθε επίκληση προσωπικών δεδομένων και δικαιωμάτων, η τροπολογία αυτή προκαταβάλει την εξαφάνιση κενών σε απομακρυσμένες, νησιωτικές και άλλες περιοχές που παραμένουν ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα. Η ρύθμιση αυτή επιδιώκει την πειθάρχηση, τυποποίηση, μετατροπή της γνώσης σε πληροφορία και δεξιότητα με μετρήσιμα αποτελέσματαΈκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από την κυβέρνηση οποιαδήποτε κινητοποίηση. Στόχος τους η αντικατάσταση μέρους της ζωντανής εργασίας από την τηλεργασία σε όλη την κοινωνία, η εξοικονόμηση προσωπικού, το κτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων και γενικότερα η μείωση του κόστους εργασίας. Η «νέα κανονικότητα» παγκόσμια σαρώνει μισθούς, θέσεις εργασίας, δικαιώματα. Σε όλες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, ΣΕΒ αλλά και των πορισμάτων των “εθνικών διαλόγων” για την Παιδεία (Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής 2016, Πόρισμα Λιάκου 2016) προτάσσεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως αντιστάθμισμα στο ακριβό δημόσιο ελληνικό σχολείο.

Οι αγώνες  εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ ο δρόμος για να νικήσουμε

Η μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια (8/5, 13/5 και 19/5) στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα αποτελούν την απάντηση ότι τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης δεν θα περάσουν και μπορούν να ανακοπούν. Οι αγώνες που αναπτύχθηκαν είναι αποτέλεσμα της δράσης πρωτοβάθμιων σωματείων, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που επιμένουν στον συντονισμό τους και με εμπιστοσύνη υπηρετούν αυτόν τον σκοπό, καθώς τα πρωτοβάθμια σωματεία αποτελούν την ατμομηχανή του κινήματος. Όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν εναντιώθηκαν απλά στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, αλλά οργάνωσαν και συμμετείχαν σε διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις σε Υπουργεία, ΔΔΕ και ΠΔΕ, στήριξαν τις διεκδικήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων των υγειονομικών, της ΟΕΝΓΕ και της ΕΝΙΘ, για μέτρα ενίσχυσης της δημόσιας υγείας. Συνέβαλαν να μην περάσει το σταμάτημα της δράσης των σωματείων και των αγώνων του κινήματος που η κυβέρνηση, αξιοποιώντας την πανδημία του κορονοϊού, επεδίωκε.

Η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τον αναβρασμό που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης  και αφού με την τακτική σοκ και δέος, την αυταρχική και αντιδημοκρατική συμπεριφορά δεν κατάφερε να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, αναπροσαρμόζει την τακτική της υποχωρώντας σε επιμέρους ρυθμίσεις για να προωθήσει άμεσα το συνολικό της σχέδιο για ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. Τα εκπαιδευτικά σωματεία, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, παίρνουμε  θέση μάχης με τη συσπείρωση στα σωματεία μας, τη μαζική συμμετοχή στις Γ.Σ. και στους αγώνες. Με τη στήριξη του συντονισμού ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, με τη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα, την αγωνιστική ενεργοποίηση των συλλόγων διδασκόντων και με ανυποχώρητο και πολύμορφο αγώνα διαρκείας μπορούμε να νικήσουμε.

Αιτήματα - διεκδικήσεις

-          Να αποσυρθεί – καταργηθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο

-          Άμεση κατάργηση της τροπολογίας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη ζωντανή αναμετάδοση  του μαθήματος στις σχολικές τάξεις! Τα σωματεία να κηρύξουν απεργία – αποχή

-          Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων

-          Να παραιτηθεί τώρα η υπουργός παιδείας Κεραμέως – Να ανατραπεί η αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ.

-          Αύξηση των εισακτέων στα ΑΕΙ, των μετεγγραφών φοιτητών, όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

-          Να παρθούν τώρα όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας για όλα τα σχολεία.

-          ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-Κατηγοριοποίηση-Απόλυση. Απεργία - Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.

-          Κατοχύρωση της σταθερής δουλειάς και οργανικής θέσης για όλους. Μαζικοί διορισμοί τώρα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Ανανέωση για ένα χρόνο των συμβάσεων των αναπληρωτών που λήγουν 30/6.

-          Καμία μείωση μισθών στο Δημόσιο. Επαναφορά των μισθών στο επίπεδο του 2009. Οι Συνδικαλιστικές και Πολιτικές ελευθερίες είναι αδιαπραγμάτευτες. Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα.

-          Δωρεάν, Δημόσιο κι Ενιαίο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία.

Πρόγραμμα δράσης

Προχωράμε με αποφασιστικά αγωνιστικά βήματα την επόμενη κρίσιμη εβδομάδα και κορύφωση του αγώνα: με καμπάνια ενημέρωσης της κοινωνίας, συναντήσεις συντονισμού με γονείς, φοιτητές και μαθητές, ημέρα δράσης για την εκπαίδευση με συλλαλητήρια πρωί κι απόγευμα, πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα και απεργιακές κινητοποιήσεις.

-          Κήρυξη απεργίας – αποχής σε σχολεία και τάξεις με συνδικαλιστική κάλυψη από ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ αν επιχειρήσουν να εφαρμόσουν  ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων, όταν δεν τηρούνται τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας και από κάθε διαδικασία αξιολόγησης στα  σχολεία. Η απεργία-αποχή καλύπτει και τους συναδέλφους, που ενώ διδάσκουν στο σχολείο, τους ζητηθεί να εφαρμόσουν την τροπολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

-          Δευτέρα 25/5, στις 6.30 μ.μ., στο χώρο έξω από το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης συνάντηση συντονισμού ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων, μαθητές και φοιτητές.

-          Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (Τρίτη 26/5 ή Τετάρτη  27/5) στο Άγαλμα Βενιζέλου, στις 1.00 μ.μ.

-          Πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα (πιθανή μέρα Παρασκευή 29/5)  στις 1.00 μ.μ., στα Προπύλαια με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και προκήρυξη 3ωρων + 3ωρων και κάλυψη εξόδων από ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ..   

-          Με συλλογικές και αγωνιστικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων προωθούμε τις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και του κλάδου. Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα για την προώθηση των διεκδικήσεων.

-          48ωρη απεργία με την κατάθεση του νομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής με συγκεντρώσεις την πρώτη μέρα σε όλους τους νομούς και συγκέντρωση τη δεύτερη μέρα όλων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα με κάλυψη εξόδων από ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ. Η απεργία να προκηρυχθεί νωρίτερα αν η κυβέρνηση προωθήσει αιφνιδιαστικά για ψήφιση το νομοσχέδιο.

-          Η ΟΛΜΕ να προκηρύξει άμεσα Γ.Σ. των προέδρων ΕΛΜΕ.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να ανταποκριθεί στις αγωνίες των εκπαιδευτικών. Να σταματήσει την απαράδεκτη κωλυσιεργία και τις αποσπασματικές κινητοποιήσεις. Όταν η Κεραμέως δηλώνει στη Βουλή ότι δεν θα κάνει ούτε «βήμα πίσω», το εννοεί κι εμείς πρέπει να κάνουμε βήματα μπροστά, χωρίς να τρέφουμε ψευδαισθήσεις για τη γνωμοδότηση της κάθε ΑΠΠΔΧ, αλλά και τις δήθεν «θετικές πλευρές» του πολυνομοσχεδίου. Να καταθέσει τώρα ενιαίο πρόγραμμα δράσης αποφασιστικής κλιμάκωσης του αγώνα και να συγκαλέσει άμεσα Γ.Σ. των προέδρων ΕΛΜΕ.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους!

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Αναβάθμιση και ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ζητά η ΠΕΕΚΠΕ
Αναβάθμιση και ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ζητά η ΠΕΕΚΠΕ
Επιστολή της ΠΕΕΚΠΕ στη Μόνιμη Ειδική Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής
Αναβάθμιση και ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ζητά η ΠΕΕΚΠΕ
Τέσσερα μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο «Τείχος του Νοτίου Πόλου» ανακαλύφθηκαν στα βάθη του διαστήματος
Τέσσερα μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο «Τείχος του Νοτίου Πόλου» ανακαλύφθηκαν στα βάθη του διαστήματος
Οι υποθέσεις των αστρονόμων για τη φύση, την ηλικία και την απόσταση των αντικειμένων από τη Γη
Τέσσερα μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο «Τείχος του Νοτίου Πόλου» ανακαλύφθηκαν στα βάθη του διαστήματος
Μήπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία στις μέρες μας;
Μήπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία στις μέρες μας;
Η εισαγωγή ενός αποτελεσματικού προγράμματος γλωσσικής υποστήριξης για όλους τους μαθητές που το χρειάζονται θα είναι ακρογωνιαίος λίθος της...
Μήπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία στις μέρες μας;