Εργαζόμενοι στα φροντιστήρια: Η πλειοψηφία των χώρων δεν πληροί τις προϋποθέσεις επαναλειτουργίας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Φ.Ι.Ε (Σωματείο Εργαζομένων Φροντιστηρίων - Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης – Βορείου Ελλάδος) ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Στις 11 Μαρτίου 2020 μαζί με την απαγόρευση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων απαγορεύτηκε και η λειτουργία των επιχειρήσεων ιδιωτικής εκπαίδευσης (ΦΜΕ, ΚΞΓ, ΙΕΚ, ΚΕΒΔ Ι και ΙΙ, κ.α.) με φυσική παρουσία. Σε αυτό το διάστημα, οι εργαζόμενοι στον κλάδο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης ήρθαμε αντιμέτωποι με μεγάλες αλλαγές και δυσκολίες τόσο στο κομμάτι της διδασκαλίας -ως αποτέλεσμα της εφαρμογής των εξ αποστάσεως μαθημάτων -αλλά και συνολικότερα των εργασιακών συνθηκών λόγω της υπαγωγής πολλών επιχειρήσεων σε αναστολή. Με ευθύνη των Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας τα οποία εξέδιδαν τη μια ΠΝΠ μετά την άλλη και με σοβαρότατες ελλείψεις στην έγκαιρη αποσαφήνιση του εργασιακού πλαισίου χιλιάδων εργαζομένων του κλάδου, οι συνάδελφοι στον ευρύτερο χώρο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης βρεθήκαμε μπροστά σε μια πρωτοφανή και συντονισμένη επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα  από την εργοδοσία. Στις βδομάδες που ακολούθησαν το κλείσιμο των επιχειρήσεων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, το Σωματείο δέχτηκε καταγγελίες για μια σειρά από επιχειρήσεις, που αφορούσαν όλο το φάσμα της εργοδοτικής ασυδοσίας με τις πλάτες Υπουργείων και Κυβέρνησης: βλαπτικές μεταβολές στις συμβάσεις, μαύρη-αδήλωτη εργασία, μη καταβολή δεδουλευμένων, εκβιαστικά διλήμματα, αξιοποίηση του έκτακτου επιδόματος για περαιτέρω αύξηση των κερδών των επιχειρήσεων.

Με την εξαγγελία επαναλειτουργίας των δομών Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έρχεται στο προσκήνιο για μια ακόμα φορά η νεοφιλελεύθερη επιλογή του Υπουργείου Παιδείας υπέρ των εργοδοτών όσον αφορά στα τεράστια προβλήματα προστασίας των μαθητών και των συναδέλφων στους χώρους εργασίας. Προκαλούν ανησυχία τόσο η κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων όσο και της υλικοτεχνικής υποδομής, που είναι σε απαράδεκτη κατάσταση. Είναι προφανές ότι το μέτρο για 1,5 μέτρα απόσταση μεταξύ των μαθητών, πράγμα που σημαίνει 7 τ.μ. για κάθε μαθητή, δεν έχει καμία εφαρμογή για την πλειοψηφία των ΦΜΕ και ΚΞΓ ή Κέντρων Μελέτης και ΚΔΑΠ, όπου υπάρχουν αίθουσες κάτω των 30 τ.μ. και τμήματα ακόμα και με 9  μαθητές! Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει προσωπικό καθαρισμού ενώ χρέη καθαρίστριας ή καθαριστή τελούν οι συνάδελφοι που εργάζονται στη γραμματεία του φροντιστηρίου. Οι χώροι παραμονής των μαθητών στα διαλείμματα είναι ανεπαρκείς αν όχι ανύπαρκτοι.

Σε μια σειρά χώρων, οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πρόχειρα χωρισμένες με γυψοσανίδες όπου μαθητές και καθηγητές κυριολεκτικά στοιβάζονται σε απόσταση αναπνοής ο ένας από τον άλλο. Παρόμοια αν όχι χειρότερη είναι και η κατάσταση εν όψει επαναλειτουργίας των ΙΙΕΚ μιας και μιλάμε για κτήρια στα οποία μαζεύονται εκατοντάδες άνθρωποι κάθε μέρα, στα οποία τις περισσότερες φορές μόλις και μετά βίας υπάρχουν παράθυρα! Χώροι μη επαρκώς αεριζόμενοι και φωτιζόμενοι, με χαλασμένα παράθυρα, χωρίς ανοιχτούς και υπαίθριους  χώρους για διάλειμμα και ξεκούραση, τόσο των σπουδαστών όσο και των εκπαιδευτών. Οι συνθήκες υγιεινής εναποτίθενται στην «καλή θέληση» του εργοδότη. Τις περισσότερες φορές το προσωπικό καθαρισμού δεν επαρκεί, καθώς έχουν μειώσει «λόγω κόστους» τον αριθμό των εργαζομένων.

Η κυβέρνηση, με τα μέτρα που εξήγγειλε, δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα παραπάνω ζητήματα. Για μια ακόμα φορά ρίχνουν το βάρος στην «ατομική ευθύνη». Με την επαναλειτουργία των δομών Ιδιωτικής Εκπαίδευσης καλούνται ξανά στις αίθουσες μαθητές και συνάδελφοι, πολλοί από τους οποίους είτε οι ίδιοι είτε άτομα του άμεσου οικογενειακού τους περιβάλλοντος ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες,. Κράτος και εργοδοσία για μια ακόμα φορά ως δια μαγείας μετακυλύουν σε όλους εμάς την ευθύνη για τα μέτρα που πρέπει να υλοποιήσουν αυτοί! Δεν είναι τυχαία άλλωστε και η σύσταση της ΟΕΦΕ για συνέχεια της τηλεκπαίδευσης αφού γνωρίζει ότι η πλειοψηφία των χώρων δεν πληροί τις προϋποθέσεις επαναλειτουργίας και  η τηλεργασία είναι στις περισσότερες περιπτώσεις από κακοπληρωμένη ως απλήρωτη. Παρά την αγωνία χιλιάδων οικογενειών που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και που γι’ αυτούς το κόστος για τη μόρφωση των παιδιών τους αποτελεί πάγια επιβάρυνση, το Υπουργείο δεν έχει κάνει καμία εξαγγελία για την εφαρμογή των μέτρων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Για μία ακόμα φορά αφήνει το πεδίο ελεύθερο στην εργοδοσία του κλάδου να «αλωνίσει» στις πλάτες μαθητών και εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι του κλάδου κοιτάμε με ανησυχία τις εξελίξεις στα εργασιακά μας δικαιώματα, όχι μόνο στο σήμερα αλλά και στην έναρξη της νέας σχολικής περιόδου το Σεπτέμβρη. Είναι φανερό πως, ενώ τα εξ αποστάσεως μαθήματα θα συνεχιστούν σε πολλές περιπτώσεις, θα αυξηθεί η ένταση και εντατικοποίηση της εργασίας των συναδέλφων. Από την άλλη, πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου συνάδελφοι (βλέπε Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Κέντρα Μελέτης) ενδέχεται να μείνουν εκτός χώρων εργασίας για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω της φύσης του αντικειμένου τους και της κατανοητής ανησυχίας των οικογενειών που δικαιολογημένα δεν δείχνουν καμία εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση όσον αφορά στην εφαρμογή των μέτρων για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών. Με αγωνία οι εργαζόμενοι στην Ιδιωτική Εκπαίδευση περιμένουν τους θερινούς μήνες υποχρεωτικής ανεργίας, τη στιγμή που ένα μεγάλο κομμάτι εξ αυτών δεν θα πληροί για μία ακόμα φορά τις προϋποθέσεις για ένταξή του στο ταμείο ανεργίας.

Συνάδελφοι,

Οι ευθύνες των Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας είναι τεράστιες. Άφησαν τεχνηέντως και για βδομάδες, χιλιάδες εργαζομένων στους χώρους της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης να βρίσκονται στο έλεος της εργοδοσίας που «έτριβε τα χέρια της», εκμεταλλευόμενη τις νέες συνθήκες που προέκυψαν λόγω πανδημίας. Μας πέταξαν τα ψίχουλα του επιδόματος των 800 ευρώ. Σήμερα, μας καλούν να αντιμετωπίσουμε με «αίσθημα ευθύνης» την νέα φάση επαναλειτουργίας των δομών εκπαίδευσης, με ανύπαρκτα μέτρα προστασίας για εμάς και τους μαθητές μας. Και τότε και τώρα υποσκάπτουν τα εργασιακά μας δικαιώματα εισάγοντας  από την πίσω πόρτα νέες ελαστικές μορφές εργασίας. Χτυπούν μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων που χρόνια τώρα εργάζεται χωρίς Συλλογική Σύμβαση, με πετσοκομμένα ωρομίσθια και ισχνές αποδοχές. Παίζουν με την αγωνία χιλιάδων οικογενειών διακηρύττοντας σε όλους τους τόνους, πως όπως η εκπαίδευση των παιδιών τους αποτελεί ατομική ευθύνη σε μια κοινωνία που η παιδεία είναι εμπόρευμα, έτσι και η υγεία είναι ατομική υπόθεση του καθενός!

Δε θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια! Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

  • Άμεση λήψη και τήρηση των μέτρων προστασίας και υγιεινής με ευθύνη της εργοδοσίας και του Υπουργείου.
  • Όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες να είναι εφοδιασμένες με μάσκες, γάντια, σαπούνια, αλκοολούχα διαλύματα με ευθύνη της επιχείρησης.
  • Άμεση πρόσληψη επαρκούς προσωπικού επιφορτισμένου με την διαρκή απολύμανση και καθαριότητα των αιθουσών, των τουαλετών και των κοινόχρηστων χώρων.
  • Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Παροχή ειδικής άδειας σε όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που έχουν σοβαρές ασθένειες, αλλά δεν εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Άδεια απουσίας από την εργασία σε γονείς εκπαιδευτικούς με μικρότερα παιδιά, που δεν πηγαίνουν σχολείο.
  • Να ληφθούν όλα τα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των οδηγών κατά τη μετακίνηση τους προς και από Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια. Άμεση πρόσληψη προσωπικού.

Παράλληλα, για τους εργαζόμενους απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Τήρηση των συμβάσεων χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή. Καμία μεταβολή στα ωρολόγια προγράμματα, καμία σύμπτυξη τμημάτων, καμία μετακίνηση εργαζομένων εντός των ομίλων χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους.
  • Καμία αλλαγή στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών! Εδώ και τώρα μισθολογική ρύθμιση για τις επιπλέον ώρες προετοιμασίας και διορθώσεων στο σπίτι!
  • Καμία απόλυση. Κατοχυρωμένες επαναπροσλήψεις τον Σεπτέμβριο.
  • Άμεση καταβολή δεδουλευμένων, επιδομάτων και ασφαλιστικών εισφορών προς τους εργαζομένους χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Εδώ και τώρα ευνοϊκή ρύθμιση των όρων υπαγωγής στο ταμείο ανεργίας άμεσα μετά τη λήξη των συμβάσεων.
  • Αυξήσεις ωρομισθίων και πρόσθετα επίδομα οθόνης για τους συναδέλφους που κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως.
  • Μείωση διδακτικής ώρας για τα εξ αποστάσεως μαθήματα στα 35’ με 15’ διάλειμμα.
  • Εξασφάλιση υλικοτεχνικού εξοπλισμού στο χώρο του φροντιστηρίου.
  • Εδώ και τώρα υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης σε ΦΜΕ, ΚΞΓ, ΙΙΕΚ και Κέντρα Μελέτης.

Μένουμε δυνατοί- Μένουμε αλληλέγγυοι- Συσπειρωνόμαστε στο σωματείο μας!

Στοιχεία επικοινωνίας:

  • site: sefie.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα