ΠΕΚΑΠ: Αναβάθμιση της Πληροφορικής δεν αποτελεί η μονόωρη διδασκαλία
Δυστυχώς, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. αποφάσισε να συνεχίσει την πολιτική των προκατόχων της, «βαφτίζοντας» ως αναβάθμισή της Πληροφορικής, μόνο, τη διδασκαλία μαθημάτων σε μονόωρη βάση.

Με αφορμή τη δημοσίευση του Σχεδίου Νόμου με θέμα «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. δηλώνει ότι το θεωρεί κατώτερο των απαιτήσεων μιας σύγχρονης εκπαίδευσης και ότι χαρακτηρίζεται από ασάφεια.

Σήμερα παρά ποτέ είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας συντελεί αποτελεσματικά στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και έχει αντίκτυπο στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των τεχνολογικών δεξιοτήτων τους (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση; Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων). Επιπρόσθετα, η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Ένωσή μας, κατέθεσε έγκαιρα σχετικό τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων για τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και πραγματοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας. Δυστυχώς, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. αποφάσισε να συνεχίσει την πολιτική των προκατόχων της, «βαφτίζοντας» ως αναβάθμισή της Πληροφορικής, μόνο, τη διδασκαλία μαθημάτων σε μονόωρη βάση. Αν λοιπόν πραγματικά υπάρχει η πρόθεση για ουσιαστικές αλλαγές και τομές στο εκπαιδευτικό σύστημα, με στόχο το ψηφιακό μετασχηματισμό του, τότε θα πρέπει να υιοθετηθούν άμεσα τα εξής:

Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  • Διδασκαλία του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.

Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

  • Αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Τ.Π.Ε. στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’).

Άρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

  • Διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής του Γυμνασίου σε δίωρη βάση.

  • Εφαρμογή του Προγράμματος προετοιμασίας για την πιστοποίηση στην επάρκεια χρήσης των Τ.Π.Ε. και για τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.

  • Δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν, για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου με τη διδασκαλία του Προγράμματος προετοιμασίας. 

Άρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

  • Εξέταση στο μάθημα «Πληροφορική» για την εισαγωγή των υποψηφίων σε όλες τις Σχολές και τα Τμήματα Πληροφορικής (και των συναφή) των Α.Ε.Ι.

  • Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» (σε σχέση με τις. διδακτικές ώρες) με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ ΓΕ.Λ.

  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε δίωρο.

  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θα συνεχίσει τις δημόσιες παρεμβάσεις της με μοναδικό γνώμονα τη ψηφιακή πρόοδο του Ελληνικού Σχολείου, προς όφελος όλων των μαθητών. Καλούμε τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας. για την κατάρτιση του επερχόμενου νομοσχεδίου, να λάβουν σοβαρά υπόψη τις παραπάνω προτάσεις και να αποδείξουν έμπρακτα τη βούληση περί «ενίσχυσης της Πληροφορικής» (σύμφωνα με το Δ.Τ. 27/2/2020 «Παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία»), διαμορφώνοντας συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τράπεζα Πειραιώς: Πολύ σημαντική ανακοίνωση για όλους - Τι πρέπει να κάνετε άμεσα

Πόλεμος: O χάρτης του gov.gr με τα ασφαλή σημεία συγκέντρωσης στην Ελλάδα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

olme.jpg
Η ΟΛΜΕ «μοιράζει» την οικονομική ενίσχυση επιλεκτικά – Αντιδράσεις από τις αποκλεισμένες ΕΛΜΕ
Αντιδράσεις για τη μερική κάλυψη των δικαστικών προσφυγών – Το Δ.Σ. απέναντι στις αποφάσεις των προέδρων
Η ΟΛΜΕ «μοιράζει» την οικονομική ενίσχυση επιλεκτικά – Αντιδράσεις από τις αποκλεισμένες ΕΛΜΕ
Λεωφορείο
Νότια Προάστια: Ανήλικος παρίστανε τον ελεγκτή εισιτηρίων – Έκοβε κλήσεις και εισέπραττε πρόστιμα με πλαστά έγγραφα
Η σύλληψη από την Ομάδα ΔΙΑΣ και οι κατηγορίες
Νότια Προάστια: Ανήλικος παρίστανε τον ελεγκτή εισιτηρίων – Έκοβε κλήσεις και εισέπραττε πρόστιμα με πλαστά έγγραφα
Αλέξανδρος Αυλωνίτης
Αλέξανδρος Αυλωνίτης: Συνταγματική εκτροπή η απόφαση του ΣτΕ για τα ξένα πανεπιστήμια – Πολιτικό άλλοθι για την κυβέρνηση
«Το ΣτΕ, αντί να σταθεί φρούρος του Συντάγματος, λειτούργησε ως ερμηνευτικός μεσάζων της εκτελεστικής εξουσίας. Χωρίς προδικαστικό ερώτημα στο ΔΕΕ,...
Αλέξανδρος Αυλωνίτης: Συνταγματική εκτροπή η απόφαση του ΣτΕ για τα ξένα πανεπιστήμια – Πολιτικό άλλοθι για την κυβέρνηση
dypa
ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τις 50 ΕΠΑΣ μαθητείας – Ποιες είναι οι 36 σύγχρονες ειδικότητες
Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τις 50 Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) Μαθητείας ΔΥΠΑ - αμειβόμενη και ασφαλισμένη μαθητεία σε 36 ειδικότητες αιχμής
ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τις 50 ΕΠΑΣ μαθητείας – Ποιες είναι οι 36 σύγχρονες ειδικότητες