Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο μαθητές – γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούμε να αποσυρθεί, θέτει με τα άρθρα 51 - 52, εκτός των άλλων, όριο ηλικίας (το 17ο έτος) για τις εγγραφές και μετεγγραφές σε ημερήσια ΕΠΑΛ. Η ΝΔ υλοποιεί στην πράξη τις κατευθύνσεις των ΣΕΒ – ΕΕ – ΟΟΣΑ για στροφή στην κατάρτιση, ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση και τη φθηνή εργασία για το κεφάλαιο, αξιοποιώντας το «θολό τοπίο» των σχολών μαθητείας που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι ισχυρισμοί της περί «αποσυμφόρησης των, ήδη κορεσμένων, ημερησίων ΕΠΑΛ» και για «αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού» είναι αυθαίρετοι, δεν στηρίζονται σε καμία επιστημονικοί μελέτη, καθώς και προκλητικοί. Πόσο μάλλον που στην Ελλάδα, σήμερα, συστεγάζονται Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, όπου οι ηλικιακές διαφορές του μαθητικού δυναμικού αποτελούν πράγματι σοβαρό πρόβλημα.
Οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες, αφού ένα σημαντικό δυναμικό δεν θα μπορεί ποτέ να αποκτήσει απολυτήριο Λυκείου, πτυχίο της επιλογής του ή δεύτερη ειδικότητα. Σε μια σειρά περιοχές δεν υπάρχουν καν εσπερινά ΕΠΑΛ, ενώ και στα δημόσια ΙΕΚ δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες ειδικότητες, αποκλείοντας πλήρως μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν τις ειδικότητες που δεν υφίστανται πουθενά. Επομένως, οι συνέπειες δεν αφορούν μόνο εγγραφές και μεταγραφές μαθητών από ΓΕΛ σε ημερήσια ΕΠΑΛ. Αφορούν εργαζόμενους μαθητές μαζί με μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα που υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την τυπική εκπαίδευση, μαθητές – ακόμη και μικρότερων ηλικιών – που μπαίνουν στη διαδικασία των διαρκών μετακινήσεων και της εγκατάλειψης των ειδικοτήτων που επέλεξαν (λόγω και της μη αντιστοιχίας παντού τομέων – ειδικοτήτων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ). Αφορούν και τους ήδη φοιτούντες μαθητές των ημερήσιων ΕΠΑΛ, αφού αμφισβητείται η συνέχεια της λειτουργίας τομέων και ειδικοτήτων και διευκολύνεται το κλείσιμό τους, όπως και το κλείσιμο τμημάτων και σχολείων. Είναι κατανοητό το τι σημαίνουν οι εξελίξεις αυτές για τους εκπαιδευτικούς, τις οργανικές τους θέσεις και το δικαίωμά τους στη μόνιμη σταθερή εργασία. Επιπλέον, δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ, ημερήσια και εσπερινά, ενώ παραμένει και όλο το πλέγμα των διακρίσεων σε βάρος των μαθητών.
Πρέπει να σημειωθεί πως η μετακίνηση από τα ημερήσια ΓΕΛ και ΕΠΑΛ προς τις δομές κατάρτισης και η όποια ενδεχόμενη στα εσπερινά, γίνεται σε ένα πλαίσιο πολλαπλής διαφοροποίησης και διακρίσεων σε βάρος των μαθητών και των δημόσιων ΕΠΑΛ, που ευνοεί την ιδιωτική εκπαίδευση, την κατάρτιση και την άμεση ένταξη (νόμιμη ή παράνομη) στην αγορά εργασίας, με όρους φθηνού εργατικού δυναμικού. Έτσι, δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης της γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ (πέρα από τα ληξιπρόθεσμα και αποσπασματικά προγράμματα τύπου Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ – ΜΝΑΕ), δεν θεσμοθετείται ούτε θίγεται από το νομοσχέδιο ο ορισμός μέγιστου αριθμού 10 μαθητών στα εργαστήρια κλπ. Επιπλέον, όπως έχουμε καταγγείλει, παραμένουν μια σειρά διακρίσεις που αφορούν πρακτικά την μη κάλυψη ενιαίας ύλης σε ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ, διαφοροποιήσεις μεταξύ τους και σε σχέση με τα ΓΕΛ στη δυνατότητα ή μη χρήσης του ειδικού ποσοστού για την εισαγωγή τους σε κάποιες σχολές, τον αποκλεισμό των υποψηφίων των ΕΠΑΛ από τη δυνατότητα εισαγωγής στις ανώτατες στρατιωτικές και συναφείς σχολές κοκ. Επιπλέον, δεν θεσμοθετείται καμία διευκόλυνση και μέτρο για εργαζόμενους μαθητές και μεταναστόπουλα – προσφυγόπουλα αυτών των σχολείων.
Με όλα τα προηγούμενα η κυβέρνηση διαχειρίζεται σε όφελος του ιδιωτικού τομέα και της κατάρτισης τη νέα κατάσταση που θα διαμορφωθεί με το ισχυρό ταξικό φίλτρο της τράπεζας θεμάτων, σε όλους τους τύπους λυκείων. Το βλέμμα της είναι στραμμένο στο να εντάξει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό κατευθείαν στην κατάρτιση, διαμορφώνοντας όρους επαναφοράς των ΣΕΚ του Αρβανιτόπουλου: μόνο κατάρτιση και φθηνή εργασία, χωρίς καμία γενική παιδεία, μέσα από μια πλειάδα δομών όπως μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, σχολές μαθητείας κλπ. Η ιδιωτική κατάρτιση πριμοδοτείται και με όρους που αφορούν τη διαδικασία των εγγραφών και μετεγγραφών (απεριόριστοι χρόνοι εγγραφών, διαφορετικά προαπαιτούμενα σε σχέση με τα ΕΠΑΛ πχ. μη απαίτηση πιστοποιητικού από ΕΡΓΑΝΗ κλπ.).
Διεκδικούμε:
- Να αποσυρθεί κάθε διάταξη που αφορά τη θέσπιση ηλικιακού ορίου στα ημερήσια ΕΠΑΛ (άρθρα 51 και 52), συνολική απόσυρση του νομοσχέδιου.
- Να δίνεται η δυνατότητα σε όλους εκείνους που θέλουν απολυτήριο λυκείου να μπορέσουν να σπουδάσουν για να το αποκτήσουν, χωρίς κανένα φραγμό.
- Μέτρα διευκόλυνσης κι όχι νέα εμπόδια για αποφοίτους, εργαζόμενους μαθητές, μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα.
- Όχι στις αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών, προκειμένου να φοιτήσουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
- Καμία αμφισβήτηση της δυνατότητας συνέχισης των σπουδών στον τομέα και την ειδικότητα που επέλεξαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ.
- Όχι στις καταργήσεις τμημάτων - τομέων – ειδικοτήτων και σχολείων.
- Όχι στην υποχρεωτική προσφυγή ανήλικων μαθητών στην κατάρτιση, μέσω των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ, των σχολών μαθητείας και διάφορων άλλων δομών.
- Στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ, με ενίσχυση της γενικής παιδείας και με μέτρα στήριξης των εργαστηριακών μαθημάτων (πχ. 10 μαθητές ανά εργαστήριο).
- Κατάργηση όλου του πλέγματος των ανισοτιμιών και διακρίσεων σε βάρος των μαθητών των ΕΠΑΛ, ημερήσιων και εσπερινών.
- Κατάργηση της βεβαίωσης εργοδότη (ΕΡΓΑΝΗ) για την εγγραφή εργαζόμενων μαθητών στα εσπερινά, αφού αποκλείονται οι ανήλικοι μαθητές που είναι άνεργοι.
- Δυνατότητα λειτουργίας όλων των τομέων και ειδικοτήτων, με δυνατότητα εγγραφής χωρίς χρονικό περιορισμό, στα εσπερινά και ημερήσια ΕΠΑΛ όλης της χώρας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη