ΕΛΜΕ Ηλείας: Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία
Ωστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.

 

Βιώνουμε μία πρωτόγνωρη και ιδιαίτερα ανησυχητική κατάσταση λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19. Τα σχολεία στην Ελλάδα βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας.

Στο επίκεντρο της ανησυχίας όλων των εκπαιδευτικών βρίσκεται καταρχάς το ζήτημα της διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας με τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό των κρουσμάτων του ιού.

Οι εκπαιδευτικοί στις δύσκολες κι ιδιαίτερες αυτές συνθήκες, από την πρώτη στιγμή πράττουν το αυτονόητο, για τους ίδιους, αλλά όχι και δεδομένο από άποψη ψηφιακών υποδομών του σχολικού δικτύου το οποίο, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων των χρόνων της κρίσης,  είναι ανεπαρκές και αδύναμο να αντέξει μια τόσο μαζική διαδικασία.

Σε συνεργασία με τους μαθητές τους μέσω e-mail,  χρήση των ιστολογίων των σχολικών μονάδων όπου αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό, με σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω skype, με τις ψηφιακές τάξεις και τις πλατφόρμες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας

Απέναντι σε όλη αυτήν την τιτάνια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να προσαρμόσει ένα αδύναμο και ελλιπές ψηφιακό σύστημα στις επιταγές των καιρών, δυστυχώς, χάνει την ουσία και το μέτρο, επιδίδεται σε επικοινωνιακή ανάδειξη μιας ιδανικής εικονικής πραγματικότητας με εξαγγελίες δίχως περιεχόμενο και καλλιέργεια υπέρμετρων προσδοκιών που αποπροσανατολίζουν την κοινωνία. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να πει, επιτέλους, την αλήθεια.

Ότι δηλαδή δεν είναι καθόλου αυτονόητη και κανόνας η δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και σύνδεσης με το διαδίκτυο και θα πρέπει άμεσα να φροντίσει για τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν αλλά και να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο,  ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής, γεγονός, που αν δε συμβεί, θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας.

Δε θα μείνουμε σιωπηλοί, άλαλοι απέναντι στον κυβερνητικό εμπαιγμό πως δήθεν “όλα είναι καλώς καμωμένα από το Υπουργείο Παιδείας” και για όλα τα προβλήματα που εμφανίζονται φταίνε οι εκπαιδευτικοί. Δε θα επιτρέψουμε στα διάφορα παπαγαλάκια της δημοσιογραφίας, στους καλοθελητές να στοχοποιούν τους χιλιάδες συναδέλφους που δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, αυτές τις δύσκολες μέρες.

Δίνουμε τη μάχη και ταυτόχρονα απαιτούμε όλα τα απαραίτητα μέσα για να τα καταφέρουμε!

Η πλατφόρμα του Υπουργείου, τόσο για την σύγχρονη (webex), όσο και για την ασύγχρονη εκπαίδευση (e-me, eclass) μπλοκάρει συνεχώς, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας. H χρήση τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες του υπολογιστή και του δικτύου τόσο του καθηγητή, όσο και των μαθητών. Ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές, είναι πρακτικά αδύνατη.

Μαθητές μας, ιδιαίτερα σε λαϊκές περιοχές, δεν διαθέτουν υπολογιστή/tablet, ακόμα και σύνδεση στο διαδίκτυο.

Μεγάλο κομμάτι εκπαιδευτικών στερείται επίσης του αναγκαίου εξοπλισμού, όπως κάμερες, μικρόφωνα, ψηφιακές γραφίδες κ.α., με συνέπεια να αδυνατεί να συμμετάσχει. Επίσης, πώς μπορεί ακόμα και να επιδιορθωθεί μία μικρή βλάβη σε υπολογιστή-κάμερα κλπ., όταν τα πάντα έχουν κλείσει;

Καμία πρακτική στήριξη σε εκπαιδευτικούς που, κλεισμένοι στα σπίτια τους, έχουν και οι ίδιοι παιδιά σε σχολική ηλικία ή συζύγους που δουλεύουν εξ αποστάσεως. Αλήθεια πόσα μέλη μιας οικογένειας μπορούν να μοιραστούν έναν υπολογιστή;

Εδώ και χρόνια δεν υπήρξε καμία ουσιαστική στήριξη των υποδομών, σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό των σχολείων. Καμία ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι ανάγκες σε προσωπικό, η λειτουργία υποστηρικτικών δομών (π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ) μπήκαν στην «κλίνη του Προκρούστη», στο όνομα των περικοπών και της εφαρμογής των δημοσιονομικών περιορισμών.

Καλούμε τους συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα παραπάνω ζητήματα, να ενημερώνουν άμεσα την ΕΛΜΕ!

 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με το σωματείο.

 

Να ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας. Κανένας μόνος του ειδικά στις δύσκολες αυτές συνθήκες! Προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας. Αναδεικνύουμε την πραγματική εικόνα της κατάστασης των δημόσιων σχολείων.

Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες και άλλα ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε ο μαθητής να μην χάσει την επαφή του με τα αντικείμενα που έχει ήδη διδαχθεί, να διατηρηθεί στοιχειωδώς μια συνέχεια στο μάθημα.

Ταυτόχρονα δεν παραγνωρίζουμε, με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και την επαφή των εκπαιδευτικών με τα παιδιά, η οποία συμπεριλαμβάνει, εκτός από τη μάθηση, την κοινωνικοποίηση των παιδιών, την αλληλεπίδραση όλων όσων συμμετέχουν στη διαδικασία, την ανάληψη πρωτοβουλιών των παιδιών, τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.

 

Απαιτούμε - Διεκδικούμε:

  • Να εξασφαλίσει το Υπουργείο, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διαφόρων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καμερών, μικροφώνων, ψηφιακών γραφίδων και απαραίτητων προγραμμάτων. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  • Οι συνάδελφοί μας έχουν ανάγκη στήριξης στη προσπάθεια που ήδη καταβάλουν και όχι στοχοποίηση, απαξίωση. Δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αφορούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, οι οποίες πρέπει να αναγνωρίζονται και να ξεπερνιούνται με υποστηρικτικά μέτρα. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. 
  • H εξ' αποστάσεως εκπαίδευση και οι ανάγκες προετοιμασίας της δεν μπορεί να συνοδευτεί με υποχρεωτική εργασία εκπαιδευτικών-διευθυντών εκτός ωραρίου, όλη την ημέρα ή ακόμα και το βράδυ (!), όπως απαιτεί το Υπουργείο όταν στέλνει οδηγίες Παρασκευή βράδυ και απαιτεί Δευτέρα πρωί να έχουν όλα λυθεί!
  • Να δημιουργηθεί Κεντρική Ψηφιακή Πλατφόρμα Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες, βασισμένες στα αντικείμενα που έχουν ήδη διδαχθεί στο σχολείο, επικεντρωμένη στα απαραίτητα αντικείμενα κάθε τάξης. Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά – σχετικά ενιαία – μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό.
  • Να ανακοινώσει το Υπουργείο την κατάργηση για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων.
  • Για τη Γ’ Λυκείου να ανακοινώσει τη μείωση της ύλης με σαφή τρόπο για κάθε μάθημα, λαμβάνοντας υπόψη μέχρι ποιο σημείο της ύλης είχαν φτάσει τα δημόσια σχολεία, πριν κλείσουν.
  • Κάθε σκέψη για γενίκευση αυτών των μεθόδων, με στόχο την υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών π.χ. αξιολόγηση, περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μετά τη λήξη της έκτακτης κατάστασης θα μας βρει απέναντι.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.

Ως  εκπαιδευτικοί, με τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία στηρίζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Δείχνουμε αλληλεγγύη, αγωνιζόμαστε όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς.

Διεκδικούμε δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, αντάξια των ονείρων και των αναγκών των μαθητών μας.

Υ.Γ. Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους γιατρούς, τους νοσηλευτές και το βοηθητικό προσωπικό  των μονάδων υγείας, καθώς και σε όλους τους εργαζομένους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που παλεύουν κάτω από τις χειρότερες συνθήκες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις άμεσες ανάγκες μας. Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τα αιτήματα των Υγειονομικών. (Αποκαλυπτική είναι η πρόσφατη  ανακοίνωση της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών Γ.Ν. Πύργου και του Συλλόγου Εργαζομένων στο Γ.Ν. Πύργου.)

 

ΠΥΡΓΟΣ 31/03/2020

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ζευγάρι ξυλοκόπησε Αφροαμερικανή υπάλληλο επειδή δεν είχε ζεστό νερό το δωμάτιό τους (Video)
Ζευγάρι ξυλοκόπησε Αφροαμερικανή υπάλληλο επειδή δεν είχε ζεστό νερό το δωμάτιό τους (Video)
Για επίθεση με ρατσιστικά κίνητρα σε βάρος Αφροαμερικανής εργαζόμενης σε ξενοδοχείο στο Κονέκτικατ κατηγορείται ζευγάρι από τη Νέα Υόρκη
Ζευγάρι ξυλοκόπησε Αφροαμερικανή υπάλληλο επειδή δεν είχε ζεστό νερό το δωμάτιό τους (Video)
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ερευνητές στην Ταϊλάνδη σχεδιάζουν να αρχίσουν τη δοκιμή σε ανθρώπους ενός πιθανού εμβολίου για τον νέο κορονοϊό τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Maurice Born, ο φιλέλληνας Γαλλο-Ελβετός αρχιτέκτονας και εθνολόγος
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
«Ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτια προετοιμασμένος και μπορεί να διαχειριστεί την τάξη του, τους μαθητές του, δεν έχει να φοβηθεί κάτι, εξάλλου η...
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό