Αγαπητές/οί κ.κ. βουλευτές,
Αναφορικά με την ερώτηση σας για τους Διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. με ιδιαίτερα αυξημένα προσόντα προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ερώτηση που έχει δει το φως της δημοσιότητας, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:
1. Στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων Πανεπιστημίων και Α.Τ.Ε.Ι. και ιδρύσεων νέων Πανεπιστημίων τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. των πρώην Τ.Ε.Ι. εντάσσονται στα νέα Τμήματα των Πανεπιστημίων ως μέλη Ε.ΔΙ.Π.. Σε κανένα σχετικό νόμο δεν προβλέπεται ένταξη ή μετάταξη μελών Ε.ΔΙ.Π. σε άλλη κατηγορία προσωπικού και συγκεκριμένα στη βαθμίδα των Λεκτόρων Εφαρμογών, στην οποία εντάχθηκαν οι Καθηγητές Εφαρμογών των Τ.Ε.Ι. και μόνο.
2. Σύμφωνα με τον νόμο 4009/2011 τα μέλη της κατηγορίας του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) επιτελούν εργαστηριακό – εφαρμοσμένο διδακτικό έργο στα Α.Ε.Ι., το οποίο συνίσταται κατά κύριο λόγο στη διεξαγωγή εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων, καθώς επίσης και στη διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων στα πεδία εφαρμογής των οικείων επιστημών και όχι αυτοδύναμο διδακτικό έργο. Μόνο μετά από απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος μπορεί να ανατίθεται στα μέλη Ε.ΔΙ.Π. κατόχους διδακτορικού διπλώματος αυτοδύναμο διδακτικό έργο όταν υπάρχει ανάγκη. Αυτό σημαίνει ότι ένας πολύ μικρός αριθμός από τον μεγάλο αριθμό Ε.ΔΙ.Π. των Πανεπιστημίων επιτελεί το έργο που περιγράφετε στην ερώτηση σας.
Τέλος θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι το προφίλ της νέας βαθμίδας των Λεκτόρων Εφαρμογών, που δημιουργήθηκε στα νέα πανεπιστήμια, περιγράφει στην ουσία άλλη κατηγορία προσωπικού των παλιών Πανεπιστημίων, που υπηρετεί ειδικά γνωστικά αντικείμενα και επιτελεί αυτοδύναμο διδακτικό, εφαρμοσμένο έργο (για το λόγο αυτό και ονομάστηκαν Λέκτορες Εφαρμογών) και σίγουρα δεν ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία οι εξαιρετικοί επιστήμονες που περιγράφετε στην ερώτηση σας. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν όλα τα μέλη του Ε.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. τα οποία επιτελούν αυτοδύναμο έργο σε ειδικό γνωστικό αντικείμενο, το οποίο και ορίζεται σε όλους τους σχετικούς νόμους (ξένες γλώσσες ή την ελληνική γλώσσα ως ξένη, φυσική αγωγή, σχέδιο, καθώς επίσης καλές και εφαρμοσμένες τέχνες). Για αυτό και κατάφορα αδικούνται με τη μη ένταξή τους σε βαθμίδα Λέκτορα Εφαρμογών ή Ειδικών Μαθημάτων. Μπορείτε να το διαπιστώσετε με μια απλή ματιά στα Φ.Ε.Κ. και τις διαπιστωτικές πράξεις των ενταχθέντων από τα Τ.Ε.Ι. στη νέα βαθμίδα των Λεκτόρων Εφαρμογών. Οι περισσότεροι δεν είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και ενδεχομένως ούτε και μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών. Συνεπώς η αδικία συντελείται σε βάρος των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Α.Ε.Ι., τον Κλάδο των Α.Ε.Ι. ο οποίος από το 1982 προσφέρει επί σειρά ετών αυτοδύναμο ειδικό εκπαιδευτικό έργο.
Το προσωπικό με τα αυξημένα προσόντα που περιγράφετε στην ερώτησή σας θα πρέπει να κριθεί με ανοιχτές διαδικασίες (ΑΠΕΛΛΑ) για την εξέλιξή του στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή και επιτέλους μια φορά στην πορεία του να κριθεί για αυτά τα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα του (ερευνητικά, διδακτικά, διοικητικά)
Η δυνατότητα εξέλιξης με ανοιχτές διαδικασίες πρέπει να υφίσταται για όλους τους διδάσκοντες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς καμία διάκριση, προς όφελος της ποιότητας των Πανεπιστημίων αλλά και της κοινωνίας μας (την οποία δεν πρέπει να την αφήνουμε απ΄έξω για συντεχνιακούς λόγους).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη