ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Με «όχημα» την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων η κυβέρνηση υποβαθμίζει τα πτυχία μας
Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει από το σχέδιο νόμου όλες τις επίμαχες διατάξεις και να προχωρήσει σε ουσιαστικό και παραγωγικό διάλογο

Με «όχημα» την αναγκαιότητα(;) εξίσωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων η κυβέρνηση προχωρά στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών μας πτυχίων 

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 17/01/2020 η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του σχεδίου νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» το οποίο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία και εισάγεται προς ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα στην Ολομέλεια.

Τόσο για τη διαδικασία που επέλεξε να ακολουθήσει η κυβέρνηση πριν την κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου στη Βουλή όσο και για τις ρυθμίσεις που αφορούν στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τις συνέπειες που αυτές θα έχουν για τη δημόσια εκπαίδευση η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) έχει να παρατηρήσει τα εξής:

  1. Η πολιτική ηγεσία αποφάσισε και ενέταξε στο εν λόγω νομοσχέδιο διατάξεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετά τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης λειτουργώντας αιφνιδιαστικά απαξιώνοντας, ταυτόχρονα, κάθε έννοια σοβαρού και ουσιαστικού διαλόγου που αποτελεί συστατικό στοιχείο της λειτουργίας κάθε δημοκρατικής πολιτείας.

  2. Στη ρύθμιση που αφορά στον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, η πολιτική ηγεσία ακολούθησε τον ίδιο ακριβώς δρόμο που ακολούθησε και για τη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων πριν από μερικούς μήνες. Προτού καν προβεί στην αλλαγή της ισχύουσας από το Π.Δ. 79/2017 νομοθεσίας άρχισε με περισσή σπουδή την αποστολή αντιφατικών εγκυκλίων προς τα σχολεία δημιουργώντας σύγχυση και ερωτηματικά στον εκπαιδευτικό κόσμο.

  3. Η πολιτική ηγεσία ενώ έχει εξαγγείλει τη συγκρότηση επιτροπής που θα συζητήσει διεξοδικά επί όλων των ζητημάτων που διέπουν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, ενσωματώνει χωρίς κανέναν διάλογο στο εν λόγω νομοσχέδιο ρύθμιση που αφορά στις υπηρεσιακές μεταβολές!

  4. Η τροποποίηση στο άρθρο 62 του ν.4589/2019 με την επαναφορά τιμωρητικής διάταξης αποκλεισμού από διορισμό στην παρούσα φάση (αλλά και για πρόσληψη αναπληρωτών σε επόμενη) για τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την οποία όσοι «…διορίζονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και, μέσα σε ένα έτος από τη δημοσίευση του ΦΕΚ διορισμού, παραιτούνται, αποκλείονται από τους διορισμούς και τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση του διορισμού και τα δύο επόμενα σχολικά έτη» επαναφέρει λογικές τιμωρίας που ο κλάδος έχει ανατρέψει με αγώνες του. Μετά την «καταδίκη σε αδιοριστία», ως απότοκο των πολιτικών επιλογών των κυβερνήσεων εδώ και μια δεκαετία, χιλιάδων συναδέλφων που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλη την Ελλάδα, την απαξίωση και κλοπή του συνόλου της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από την προηγούμενη κυβέρνηση με τον ν.4589/19, έρχεται η σημερινή κυβέρνηση και επιλέγει αντί να προσφέρει κίνητρα να λειτουργήσει τιμωρητικά για τους συναδέλφους που στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση όλα αυτά τα χρόνια.

  5. Η με το άρθρο 50 τροποποίηση της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του ν. 4589/2019, με πρόσχημα και «όχημα» την ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία 36 του 2005 ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την υποβάθμιση των πανεπιστημιακών μας πτυχίων με την εξίσωσή τους σε επίπεδο επαγγελματικών δικαιωμάτων με αυτά των «κολλεγίων», με τόση «σπουδή» που δημιουργεί υπόνοιες ότι κάποιοι μπορεί να εξυπηρετούνται, όμως όχι η δημόσια εκπαίδευση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αναφέρεται και στο Δελτίο της Δέσμης Παραβάσεων προς τα κράτη-μέλη της 25ης/07/2019 «αποφάσισε να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή και αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, επειδή η εθνική νομοθεσία και η διοικητική πρακτική της δεν συμμορφώνονται με τους ενωσιακούς κανόνες για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων… Η προειδοποιητική επιστολή αφορά δύο πρόσφατες ελληνικές νομικές πράξεις που καθιστούν πολύ πιο δύσκολη για μεγάλο αριθμό επαγγελματιών, όπως τους εκπαιδευτικούς, την αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων στην Ελλάδα… Η αιτιολογημένη γνώμη αφορά τη χρονοβόρα διαδικασία για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από άλλα κράτη μέλη στην Ελλάδα. Οι ενωσιακοί κανόνες ορίζουν τετράμηνη προθεσμία για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας. Ωστόσο, οι ελληνικές αρχές χρειάζονται 11 έως 18 μήνες για να αναγνωρίσουν διπλώματα από άλλες χώρες της ΕΕ…» Η Ελλάδα έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στα επιχειρήματα που πρόβαλε η Επιτροπή στην προειδοποιητική επιστολή και στην αιτιολογημένη γνώμη. Έχει ενδιαφέρον να γνωρίζουμε τόσο το περιεχόμενο της προειδοποιητικής επιστολής όσο και τις απαντήσεις που έστειλε η κυβέρνηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Γιατί πρόταξε τη συμμόρφωση με στρεβλό, μάλιστα, τρόπο στο θέμα των επαγγελματικών προσόντων δίχως πουθενά να μη θέτει την ανάγκη της παιδαγωγικής επάρκειας, ενώ δεν φαίνεται να κάνει κάτι για την υπερβολική καθυστέρηση στην αναγνώριση διπλωμάτων από ΑΕΙ Ευρωπαϊκών χωρών, στερώντας τους κατόχους τους από μια σειρά δικαιωμάτων που προκύπτουν από τα πτυχία αυτά; Γιατί επιλέγει να ενσωματώσει τώρα την κοινοτική οδηγία ενώ δεν κάνει το ίδιο για την οδηγία 70 του 1999 που θα άνοιγε τον δρόμο τόσο για την εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών όσο και για το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών; Γιατί αποκλείει από τις προκηρύξεις τόσο της Ειδικής όσο και της Γενικής Αγωγής τους συναδέλφους μας απόφοιτους των 2ετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών που δεν κατέχουν τίτλο εξομοίωσης και εργάζονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση; Γιατί δεν δίνει τη δυνατότητα σε αυτούς τους συναδέλφους να συμμετέχουν στους πίνακες με υποχρέωση την επιτυχή παρακολούθηση ενός εξ’ αποστάσεως προγράμματος εξομοίωσης που θα θεσμοθετήσει για όλους;

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει από το σχέδιο νόμου όλες τις επίμαχες διατάξεις και να προχωρήσει σε ουσιαστικό και παραγωγικό διάλογο για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ως πρώτο βήμα για την αποτροπή της εφαρμοζόμενης πολιτικής της κυβέρνησης καλεί όλους τους συναδέλφους:

  • Να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που έχουν προγραμματιστεί από Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε. και Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. την Τρίτη 21/01/2020 για την αποτροπή των αντιεκπαιδευτικών νομοθετικών ρυθμίσεων.

  • Να συμμετέχουν στις έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις και Περιφερειακές Συσκέψεις που θα ακολουθήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα για να αποφασίσουμε τη συνέχιση της δράσης με νέα αγωνιστικά βήματα.

 

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές 2020: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική Προσανατολισμού (παλαιό σύστημα)
Πανελλαδικές 2020: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική Προσανατολισμού (παλαιό σύστημα)
Προτεινόμενα θέματα για τις Πανελλαδικές 2020 από το Φροντιστήριο Ορόσημο Πειραιά
Πανελλαδικές 2020: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική Προσανατολισμού (παλαιό σύστημα)
ΗΠΑ: Επιχειρήσεις ζητούν από εργαζόμενους και πελάτες να υπογράψουν έντυπα αποποίησης ευθύνης αν μολυνθούν από κορονοϊό
ΗΠΑ: Επιχειρήσεις ζητούν από εργαζόμενους και πελάτες να υπογράψουν έντυπα αποποίησης ευθύνης αν μολυνθούν από κορονοϊό
Οι εταιρίες χρησιμοποιούν ειδοποιήσεις, έντυπα και αναρτήσεις στο διαδίκτυο προκειμένου να προστατευτούν από πιθανές αγωγές εις βάρος τους
ΗΠΑ: Επιχειρήσεις ζητούν από εργαζόμενους και πελάτες να υπογράψουν έντυπα αποποίησης ευθύνης αν μολυνθούν από κορονοϊό
Μ.Τζούφη: Η κυβέρνηση επιχειρεί να στήσει ένα παράλληλο σύστημα εκπαίδευσης για λίγους
Μ.Τζούφη: Η κυβέρνηση επιχειρεί να στήσει ένα παράλληλο σύστημα εκπαίδευσης για λίγους
Η ομιλία της Μερόπης Τζούφη στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
Μ.Τζούφη: Η κυβέρνηση επιχειρεί να στήσει ένα παράλληλο σύστημα εκπαίδευσης για λίγους