Να αποσυρθεί το άρθρο 50 για τα Κολέγια: η μόνη διέξοδος για την κα Κεραμέως μετά την κατακραυγή
Σφοδρές αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα έχει προκαλέσει η περιβόητη ρύθμιση σχετικά με τα Κολέγια και τη δυνατότητα των αποφοίτων τους να διορίζονται στην εκπαίδευση χωρίς καμιά πιστοποίηση και αναγνώριση υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει την πολιτική επιλογή ενίσχυσης των ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαίδευση, κατέφυγε σε ψευδή επιχειρήματα και καταφανή διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
Η πολιτική βούληση του ΣΥΡΙΖΑ αποτυπώθηκε στον ισχύοντα νόμο 4589/2019 για τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, όπου με σαφήνεια ορίζεται ότι μόνο οι κάτοχοι πτυχίων ΑΕΙ του εξωτερικού, αναγνωρισμένων από τον ΔΟΑΤΑΠ, μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής του ΑΣΕΠ.
Η ΝΔ όχι μόνο καταψήφισε το συγκεκριμένο νόμο, αλλά πρότεινε τη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού για πρόσληψη στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Σήμερα υποχρεώνεται να τον εφαρμόσει τόσο στην περίπτωση των 4.500 μόνιμων προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή, όσο και για τους 5.250 διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, με μικροπολιτικό και ανενδοίαστο τρόπο, επιδιώκει να οικειοποιηθεί τους μόνιμους διορισμούς, παραγνωρίζοντας πως αυτοί εξασφαλίστηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Η προκήρυξη που επικαλέστηκε η κα Κεραμέως, ήταν εκείνη που έδινε τη δυνατότητα στους αποφοίτους των Κολεγίων να συμμετέχουν στην επιλογή για την πρόσληψη αναπληρωτών, η οποία ίσχυε από το 2012 (Αρβανιτόπουλος). Η επίκληση αυτής της προκήρυξης ήταν κοινοβουλευτικά άστοχη και πολιτικά άσφαιρη, καθώς η συμπερίληψη των τίτλων σπουδών από τα Κολέγια υπαγορευόταν από το προηγούμενο μνημονιακό καθεστώς.
Αυτό ακριβώς το καθεστώς άλλαξε ο ΣΥΡΙΖΑ ευθύς μόλις η χώρα βγήκε από το μνημόνιο, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά στον πρώτο διαγωνισμό για προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών μετά από μια δεκαετία.
Και εκείνο που αντικαταστάθηκε -δηλαδή το καθεστώς Αρβανιτόπουλου- επιχειρεί να επαναφέρει σήμερα η ΝΔ, επιτρέποντας σε αποφοίτους με μη-υψηλά προσόντα και χωρίς αναγνωρισμένο πτυχίο να διορίζονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, στέλνοντας την εκπαίδευση πίσω, στα σκοτεινά χρόνια των εξοντωτικών μνημονιακών δεσμεύσεων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, καταργώντας τον κανόνα 5:1 στις αποχωρήσεις-προσλήψεις στο δημόσιο, έχοντας εξασφαλίσει τη συναίνεση των θεσμών και τους απαραίτητους πόρους, δρομολόγησε τους 15.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και προσωπικά η κυρία Κεραμέως, αδράνησε επί 6 μήνες με πρόφαση ότι δε γνώριζε τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Την ίδια στιγμή, προσέλαβε περίπου 40.000 αναπληρωτές, με πιστώσεις που είχε εξασφαλίζει και πάλι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Αποτέλεσμα της πολιτικής ανεπάρκειας και της διαχειριστικής ανικανότητας της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ήταν να μη ολοκληρωθούν οι 4.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή εντός του 2019 και παρά τους χιλιάδες διορισμούς αναπληρωτών, να υπάρχουν επί μακρόν σχολεία με κενά σε βασικές ειδικότητες.
Επιπρόσθετα, η υπουργός Παιδείας επικαλέστηκε τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η Ελληνική Βουλή νομοθετεί και έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα να χαράζει την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική πλευρά έχει τη δυνατότητα να απαντήσει τεκμηριωμένα, με δεδομένο ότι τα απαιτούμενα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα διορισμού στην εκπαίδευση είναι ζήτημα εθνικής πολιτικής του κάθε κράτους μέλους και όχι θέμα ενωσιακού δικαίου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ απαιτεί από την υπουργό Παιδείας να καταθέσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το σύνολο των στοιχείων και την αλληλογραφία του υπουργείου Παιδείας με την Κομισιόν. Η απόπειρα της κυρίας Κεραμέως να περιβάλλει με ευρωπαϊκό μανδύα τα σχέδιά της, «πουλώντας χάντρες στους ιθαγενείς» και εκφοβίζοντας για «ενδεχόμενη» παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στερείται σοβαρότητας.
Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, παρακάμπτεται το Άρθρο 16 του Συντάγματος, οι απόφοιτοι των Κολεγίων εισάγονται στο δημόσιο «από την πίσω πόρτα» και εξανεμίζονται οι ισχυρισμοί της ΝΔ περί «αριστείας» και «αξιοκρατίας».
Τα δημόσια Πανεπιστήμια αξιολογούνται και το σύνολο των υπηρετούντων μελών ΔΕΠ έχουν διδακτορικό και περνούν από αλλεπάλληλες διαδικασίες κρίσης για την εξέλιξή τους. Αντίθετα, τα Κολέγια δεν ελέγχονται ούτε ως προς τα προσόντα του εκπαιδευτικού τους προσωπικού, ούτε για την ποιότητα τους προγράμματος σπουδών τους. Την ίδια ώρα που η ηγεσία του υπουργείου κανοναρχεί την κοινωνία για τη «βάση του 10» σε ό, τι αφορά στην πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια, θεσπίζει ως προσόν διορισμού στο δημόσιο τίτλους σπουδών αποφοίτων από μη-αναγνωρισμένα και χωρίς καμιά αξιολόγηση Κολέγια και «βάση» το Ε1, το Ε2 και το Ε9 της οικογένειάς τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την υπουργό Παιδείας να αποσύρει τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Η απόπειρα της ΝΔ να υποβαθμίσει και να απαξιώσει τα πτυχία των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων, υπακούοντας σε επιταγές επιχειρηματικών συμφερόντων εντός και εκτός της χώρας, βρίσκει αντίθετη ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές και απόφοιτους των ελληνικών ΑΕΙ που μόχθησαν να μπουν στο Πανεπιστήμιο.
Μόνη διέξοδος για την κυβέρνηση και προσωπικά την υπουργό Παιδείας, μετά την κατακραυγή και την οργή που προκάλεσε η πρωτοβουλία της, είναι η απόσυρση του εγκληματικού και εκτρωματικού για την εκπαίδευση άρθρου 50.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη