ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2019
Συνάδελφοι-ισες,
Το απερχόμενο ΔΣ της Ομοσπονδίας, καλωσορίζει στην σημερινή μας εκλογοαπολογιστική Συνέλευση, όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που εκλέχτηκαν από τις ενώσεις των Δήμων που βρίσκονται στα όρια του νομού Αττικής και απαρτίζουν την Ομοσπονδία μας.
Έχει μεγάλη σημασία από τη σημερινή συζήτηση να καταγραφεί η πείρα της δουλειάς μας, να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας σε συμπεράσματα που βγαίνουν, στα θετικά και τις αδυναμίες που είχαμε προκειμένου το επόμενο διάστημα να συνεχίσουμε πιο μαχητικά, πιο αποφασιστικά να υπερασπιζόμαστε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα - και όχι μόνο - των παιδιών μας.
Σήμερα στη συζήτηση θέλουμε να θέσουμε ως κεντρικό ζήτημα το εξής:
Τι χρειάζεται να διεκδικήσουμε, τι πρωτοβουλίες να πάρουμε, πώς να παλέψουμε προκειμένου να συμβάλλουμε, όσο περνάει από το χέρι μας, τα παιδιά μας να έχουν όσα αξίζουν. Από αυτή τη σκοπιά θέλουμε να μας απασχολήσει όχι μόνο, αν και πόσο κοστίζει η εκπαίδευση για τις λαϊκές οικογένειες - πλευρά εξαιρετικά αναγκαία - αλλά και τί μαθαίνουν τα παιδιά μας. Πόσο ακριβά δηλαδή πληρώνουμε μία φθηνή στο περιεχόμενό μόρφωση.
Ταυτόχρονα ως Ομοσπονδία μαζί με τις Ενώσεις Γονέων θα πρέπει να δούμε συνολικότερα τη ζωή των παιδιών μας, όχι αποκλειστικά και μόνο τα θέματα Παιδείας και εκπαίδευσης. Άλλωστε το σχολείο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας καθρέφτης που αντανακλώνται και φανερώνονται όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα παιδί και η οικογένειά του. Για παράδειγμα το επόμενο διάστημα με μεγαλύτερη ένταση οικογένειες θα αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο κατάσχεσης του σπιτιού τους. Ποια θα πρέπει να είναι η στάση ενός Συλλόγου γονέων, μιας Ένωσης, αν ένα μαθητής βρεθεί μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο; Ή για παράδειγμα τα ναρκωτικά είναι ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα. Πόσο όμως επηρεάζει την ίδια τη σχολική κοινότητα, πόσο συνολικότερα συνδέεται και με την παιδεία.
Εκτιμάμε ότι η σημερινή συζήτηση μπορεί να ακουμπήσει στην πλούσια πείρα που έχουμε αποκομίσει από τη δράση μας, γιατί κάνοντας τον απολογισμό μας θα δούμε πως τα 2 χρόνια που πέρασαν στο μυαλό μας διαρκώς ήταν πως θα διαμορφώσουμε και θα οργανώσουμε τις αγωνιστικές διαθέσεις των γονιών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Πως θα δυναμώσουμε ένα ρεύμα διεκδίκησης που θα απαιτεί από τις κυβερνήσεις, τα υπουργεία, το κράτος όλα όσα δικαιούνται τα παιδιά μας χωρίς εκπτώσεις, χωρίς την απαίτηση να βάζουμε διαρκώς το χέρι στην τσέπη, σε μία τσέπη που άλλωστε των περισσότερων είναι άδεια πια.
Παίρνουμε υπόψη μας την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στην εκπαίδευση, υπολογίζοντας και όσα έχουμε μπροστά μας. Στο στρωμένο έδαφος των προηγούμενων χρόνων φαίνεται πως συνεχίζει και η νέα κυβέρνηση της ΝΔ. Έχουμε ήδη τα πρώτα δείγματα, παρακολουθήσαμε τις προγραμματικές δηλώσεις. Φυσικά δε μας εκπλήσσει τίποτα καθώς και προεκλογικά παρακολουθούσαμε τη συζήτηση γύρω από τα ζητήματα της εκπαίδευσης και διαπιστώσαμε ότι στο επίκεντρο δεν ήταν πως θα καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας, πως θα δοθούν χρήματα για τις τόσο απαραίτητες υποδομές π.χ. για τα σχολικά κτήρια, πως θα καλυφθούν με μόνιμους εκπαιδευτικούς όλες οι απαραίτητες θέσεις προκειμένου τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα, χωρίς ελλείψεις και κενά. Οι πρώτοι 2 ½ μήνες διακυβέρνησης επιβεβαίωσαν όσα πιστεύαμε.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δε φαίνεται να δίνει λεφτά για την εκπαίδευση. Το κόστος των υποδομών για παράδειγμα σκέφτεται να το λύσει όχι αυξάνοντας τον προϋπολογισμό, αλλά όπως δήλωσε «αναζητώντας νέα χρηματοδοτικά εργαλεία», με πρώτο αυτό της σύμπραξης με τους ιδιώτες. Μιας όμως και αναφερθήκαμε στις υποδομές έχει σημασία να σημειώσουμε ότι δε δόθηκε καν μία έκτακτη χρηματοδότηση, δε διατέθηκε κατάλληλο προσωπικό προκειμένου να ελεγχθούν τα σχολικά κτήρια μετά το σεισμό της 19ης Ιούλη, ενώ ορισμένα από αυτά είναι επικίνδυνο να ανοίξουν αν δεν αποκατασταθούν οι ζημιές. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Διοίκησης του Δήμου Νίκαιας που απροκάλυπτα κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τον έλεγχο στα σχολεία τους. Και όλα αυτά όταν γνωρίζουμε ότι το 1/3 των σχολικών κτιρίων μετρά μισό αιώνα ζωής σε μια χώρα που συγκεντρώνεται το 50% της σεισμικής δραστηριότητας της Ευρώπης.
Το πρόβλημα με τα κενά και τις ελλείψεις θα υπάρχει και φέτος. Η κυβέρνηση δήλωσε πως τα κενά θα καλυφθούν σε βάθος χρόνου, αφού πρώτα μελετήσουν ποια είναι πραγματικά. Ενώ για τους διορισμούς που τάχα θα γίνονταν στην ειδική αγωγή μεταφέρονται και αυτοί για το μέλλον. Ουσιαστικά και αυτή η κυβέρνηση όπως και η προηγούμενη δεν προχωράνε στη πρόσληψη των 30.000 εκπαιδευτικών που είναι αναγκαίοι για να λειτουργήσουν τα σχολεία.
Έτσι λοιπόν η έλλειψη υποδομών και η έλλειψη εκπαιδευτικών οδηγούν στην τραγική κατάσταση να έχουμε υπερπληθή τμήματα, 25αρια και 27αρια ακόμα και σε νηπιαγωγεία, γεγονός που αποδεικνύει στην πράξη ότι τα παιδιά μας τα αντιμετωπίζουν ως σαρδέλες, δεν τους διαθέτουν σχολεία, εκπαιδευτικούς ούτε δηλαδή τα απολύτως απαραίτητα. Για το λόγο αυτό η Υπουργός σε συνάντηση με τα σωματεία των εκπαιδευτικών δήλωσε πως δεν πρόκειται να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
Γενικότερα είναι αναγκαίο να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε μία εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία ιδιαίτερα της πρωτοβάθμιας καθώς το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την προσχολική αγωγή εκτός από το ότι έχει αφήσει εκτός εκπαίδευσης χιλιάδες νήπια, άλλα τα έχει μετακινήσει μακριά από τα σπίτια τους, άλλα τα οδήγησε στην ιδιωτική εκπαίδευση, τελικά θα έχει συνολικότερες συνέπειες στη λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων καθώς δε θα μείνουν αίθουσες ειδικής χρήσης, τραπεζαρίες ακόμα και προαύλια παρά μόνο σε λίγα σχολεία. Η κυβέρνηση φυσικά δε δεσμεύτηκε για το απαραίτητο κτίσιμο σχολικών κτηρίων ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει, όπως λέει, η δίχρονη προσχολική αγωγή σε όλους τους δήμους, ενώ μία από τις πρώτες πράξεις της δεν ήταν να λύσει το πρόβλημα, έστω με έκτακτη μίσθωση χώρων ή με έκτακτη χρηματοδότηση, κ.λ.π. αλλά να εξαιρέσει 13 δήμους, από αυτούς στην Αττική που δεν μπόρεσαν να βρουν ούτε μία από αυτές τις «υποτίθεται» λύσεις για την υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής. Τι έκανε δηλαδή; Άφησε τα παιδιά εκτός σχολείων και απλά είπε ότι δεν παρανομούν οι δήμοι και το Υπουργείο που τους αφήνει εκτός.
Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά ακόμα που αποδεικνύουν ότι στα σχολεία θα συναντήσουμε πιο εκρηκτικά τα προβλήματα που και μέχρι σήμερα είχαμε. Θα θέλαμε όμως να σταθούμε στο εξής: Θέλουμε να στρέψουμε την προσοχή μας σε κάτι που δεν εμφανίζεται ως πρόβλημα, σε κάτι μάλιστα που η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ - πατώντας μεν στα χνάρια της προηγούμενης - παρουσιάζει ως αδιαμφισβήτητη ανάγκη που πρέπει να υπηρετήσει το σχολείο. Στην παρουσίαση των προγραμματικών δηλώσεων η Υπουργός δήλωσε ότι «δε μας ενδιαφέρει απλώς να παραδώσουμε στην κοινωνία μορφωμένους νέους, αλλά και πιο ολοκληρωμένους πολίτες». Για αυτό το λόγο έκλεινε σε όλες τις πτώσεις τη λέξη επιχειρηματικότητα, δεσμεύτηκε ότι θα πολλαπλασιάσει όλα τα αντίστοιχα προγράμματα. Φυσικά το ίδιο έκανε και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η νέα όμως θέλοντας να πλειοδοτήσει σε αυτή την κατεύθυνση προχώρησε και σε 2 κινήσεις συμβολισμού. Έτσι 4 μέρες μετά συναντήθηκε με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας νέων και 5 μέρες μετά με ποιόν άλλο; Με τον Αμερικάνο Πρέσβη στην Αθήνα. Έτσι μας έδωσε και το περιεχόμενο του τι εννοεί ολοκληρωμένους πολίτες. Ολοκληρωμένος πολίτης είναι αυτός που γίνεται ό,τι ζητάν οι επιχειρήσεις. Ένας πειθήνιος, καταρτισμένος με ορισμένες γνώσεις, χωρίς αυτοπεποίθηση, χωρίς κριτική σκέψη άνθρωπος, που δε διεκδικεί, δεν παλεύει. Σημαίνει όμως απ ό,τι φαίνεται και κάτι παραπάνω. Ένας μαχόμενος υπερασπιστής των αμερικανικών συμφερόντων και των φίλων τους στην Ελλάδα. Των Αμερικάνων που με το ΝΑΤΟ έχουν μακελέψει το μισό πλανήτη. Που επιδιώκουν να αναβαθμίσουν την παρουσία τους και στη χώρα μας με επιπλέον βάσεις που σκορπούν το θάνατο.
Θα μπορούσαμε για πολύ ώρα να περιγράφουμε όσα ζούμε καθημερινά. Τα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, τις πολλές δυσκολίες που χρειάζεται να ξεπερνάμε καθημερινά. Γιατί φυσικά εκτός από τα προβλήματα της εκπαίδευσης στη ζωή και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας επιδρούν και οι δικές μας δυσκολίες. Πρώτα απ όλα οι οικονομικές: με τους μισθούς να έχουν πέσει στα τάρταρα, με τη φορολογία να έχει ανέβει στα ύψη που κάνει πολλούς από εμάς να νιώθουμε όλο και πιο άβολα όταν το παιδί ζητάει λεφτά για την εκδρομή, για τη θεατρική παράσταση, για τα αναλώσιμα, για το ολοήμερο, για πράγματα δηλαδή που θα έπρεπε να είναι δωρεάν και για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
Στη ζωή των παιδιών μας επιδρά το τσάκισμα των δικών μας εργασιακών σχέσεων, που μαζί με την συνολική υποβάθμιση του ολοήμερου οδηγούν στη ραγδαία αύξηση των κέντρων μελέτης σε κάθε γειτονιά για ηλικίες δημοτικού όπου καθιερώνεται με αυτό το τρόπο ο φροντιστηριακός χαρακτήρας της εκπαίδευσης και στις μικρότερες ηλικίες.
Αλλά και η ανελέητη καθημερινότητα του μαθητή, δεν αφήνει χώρο και μεράκι για να καλλιεργηθούν ευρύτερα τα ενδιαφέροντα του. Με το νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για το Λύκειο αυτό ενισχύεται περισσότερο. Φυσικά η τωρινή κυβέρνηση προχώρησε απλώς σε διορθωτικές κινήσεις ενώ όσα προανήγγειλε για βάσεις που θα ορίζουν τα πανεπιστήμια, για επαναφορά της βάσης του 10 κλπ ακούγονται εφιαλτικά. Αυτός ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας και η φροντιστηριοποίηση του Λυκείου το καθιστούν ανιαρό, απονεκρώνουν κάθε διάθεση και κίνητρο για να εμβαθύνει ο μαθητής στη γνώση, να απολαύσει την ικανότητά του να απαντά ερωτήματα που του γεννιούνται και όχι να βάζει φρένο στους προβληματισμούς του, γιατί αυτά «δεν είναι για τις εξετάσεις».
Ενισχυτικό σε αυτό είναι ότι και τα βιβλία καλλιεργούν τον ανορθολογισμό, είναι παιδαγωγικά ακατάλληλα και απαράδεκτα ως προς το επιστημονικό τους περιεχόμενο, δυσκολεύοντας ουσιαστικά την όποια βοήθεια θα μπορούσαμε να παρέχουμε και εμείς.
Σε αυτό το πλαίσιο που διαμορφώνεται εμείς οι γονείς δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς. Δεν μπορούμε να συμβιβαζόμαστε με την αντίληψη «ότι τίποτα δεν γίνεται» και «ότι έτσι είναι τα πράγματα». Ούτε να δίνουμε άλλοθι σε Κυβέρνηση και Δήμους με το να καλύπτουμε εμείς την ανάγκη των παιδιών μας για πολιτισμό και αθλητισμό. Πολλοί είναι οι σύλλογοι σε όλη την Αττική που πληρώνουν για βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστρια, τραπεζοκόμο). Χρειάζεται να ξεπεράσουμε τη λογική της διαχείρισης, τη λογική «έτσι είναι τα πράγματα, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μέσα στο σχολείο» και να μπει στο επίκεντρο «τι μπορούμε να διεκδικήσουμε» γιατί για όλα τα παραπάνω έχουμε πληρώσει 1, 2, 3 φόρες με την φορολόγηση που μας επιβάλλει η εκάστοτε κυβερνητική πολιτική.
Η πιο μεγάλη δύναμη που διαθέτουμε για να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε όρους επιτυχίας στους αγώνες μας είναι η πίστη μας ότι τα παιδιά μας δικαιούνται, αλλά και είναι ρεαλιστικό να έχουν δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση που πραγματικά θα τα μορφώνει, χωρίς να κοιτάει τις οικογένειες στην τσέπη. Και τούτο γιατί σήμερα η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα. Υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα για ένα σχολείο που θα μαθαίνει στους μαθητές την αλήθεια, να κατανοούν τι συμβαίνει γύρω τους, στη φύση και την κοινωνία. Που θα βοηθάει τα παιδιά μας να αναπτύσσουν τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους και να αντιμετωπίζουν δημιουργικά τη ζωή και τη δουλειά τους, όποιο επάγγελμα και αν επιλέξουν. Θα τους κάνει ικανούς να παρακολουθούν την εξέλιξη της τεχνικής και της επιστήμης.
Έχουμε ανάγκη από ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο που θα βλέπει τον κάθε μαθητή ως μία νέα προσωπικότητα που ωριμάζοντας θα μπορεί να συμβάλλει στην πρόοδο της κοινωνίας με τη δουλειά του. Γι’ αυτό και το σχολείο αυτό, θα παρέχει δωρεάν ό, τι χρειάζεται ένας μαθητής για να αποκτήσει ολόπλευρη μόρφωση, βιβλία, υποδομές, εργαστήρια και θα λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες των μαθητών για πρόσβαση στον αθλητισμό και τον πολιτισμό. Οι γονείς παλεύουμε για το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας, για το σύνολο της ζωής τους, για να μπορούμε και εμείς και αυτά όχι απλά να ονειρευόμαστε, αλλά για να μπορέσουμε να ζήσουμε όπως μας αξίζει τον 21οαιώνα.
Σε αυτό τον Αγώνα δεν είμαστε μόνοι μας. Είμαστε μαζί με τα παιδιά μας, με τους εργαζόμενους, με τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς που νοιάζονται πραγματικά για τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών μας, και όλους όσους αγωνίζονται σήμερα ενάντια στην πολιτική που τσακίζει το δικαίωμα όλου του λαού και των παιδιών μας, στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή με δικαιώματα.
Σε αυτό τον Αγώνα και η Διοίκηση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής μαζί με τις Ενώσεις και τους Συλλόγους καταθέσαμε όλες τις δυνάμεις που είχαμε. Σήμερα μπορούμε με αισιοδοξία να πούμε ότι ο απολογισμός δράσης μας είναι πιο πλούσιος.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ
Από την εκλογοαπολογιστική συνέλευση στις 21 Μαΐου του 2017 είχαμε προετοιμάσει, ενημερώσει για το τι αντιλαϊκά μέτρα θα έρθουν στο χώρο της εκπαίδευσης. Είχαμε προειδοποιήσει ότι χωρίς κονδύλια στους Δήμους και στο Υπουργείο Παιδείας η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργήσει. Ξέραμε ότι θα συνεχιστεί η υποβάθμιση της Δημόσιας παιδείας γιατί έχει σχεδιαστεί και προωθείται σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Ζητήματα που απασχολούν και προσπαθήσαμε να τα αναδείξουμε είτε με κινητοποιήσεις στο Υπουργείο και συναντήσεις με φορείς του, είτε στο Υπουργείο Οικονομικών με συνέχεις κινητοποιήσεις και συναντήσεις ήταν:
Για τα κενά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με παραστάσεις τόσο στις περιφερειακές διευθύνσεις όσο και στο Υπουργείο, αλλά και για τα ζήτημα: των ολοήμερων, τα Ξενόγλωσσα βιβλία Λυκείου. Τραπεζοκόμοι. Για την υποχρηματοδότηση σχολείων. Για τα τμήματα ένταξης
Για τμήματα υποδοχής , με κινητοποίηση και στην περιφέρεια με τις Ενώσεις Αθήνας
Για το Πόθεν Έσχες ,όπου το πήραν πίσω, για το ΑΦΜ.
Για το Κτηριακό με ΚΤΥΠ και με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεία αλλά και αυτά με ΣΔΙΤ. Για αυτό κάναμε συνάντηση με σωματείο εργαζομένων στην ΚΤΥΠ σε σχέση και με την αντισεισμική θωράκιση και έγινε ενημέρωση με ΔΤ της Ομοσπονδίας.
Συμμετείχαμε και ουσιαστικά συνδιοργανώσαμε με την ΑΣΓΜΕ την ημερίδα για το κτηριακό με μεγάλη επιτυχία, όπου τυπώσαμε ως Ομοσπονδία τα υλικά της ημερίδας.
Για τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην Ανατολική Αττική με συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήσαμε μαζί με τις Ενώσεις Σπάτων - Αρτέμιδος, Μαραθώνα, Παλλήνης –Γέρακα, Διονύσου και Σαρωνικού.
Πραγματοποιήσαμε Ημερίδα για την Ειδική Αγωγή οπού ανοίξαμε αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα και συνεχίζουμε με προτεινόμενες κινητοποιήσεις.
Πραγματοποιήσαμε συσκέψεις με τα ΔΣ των Μουσικών κ Καλλιτεχνικών Σχολείων μαζί με την Πανελλήνια Ένωση και με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν 2ημερες κινητοποιήσεις των σχολείων όπου και πάρθηκε πίσω το νομοσχέδιο, αλλά και με την νέα ΚΥΑ για τις μεταφορές μαθητών είχαμε συνεχείς παραστάσεις διαμαρτυρίας τόσο στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά και δύο φορές στο Υπουργείο Οικονομικών, με Υπόμνημα στα κόμματα στην Βουλή και στον Πρόεδρο της Βουλής , κινητοποίηση ξανά στο Σύνταγμα καθώς και παρεμβάσεις με τις Ενώσεις της Αν. Αττικής.
Όλο το 2χρονο είχαμε συνεργασία για τα ζητήματα της παιδείας, για τις ελλείψεις σε προσωπικό με πρωτοβουλίες και συσκέψεις με τους συλλόγους εκπαιδευτικών και με κοινές συσκέψεις και κινητοποιήσεις.
Συμμετείχαμε με την ΕΔΥΕΕ στην δράση της στα σχολεία.
Δείξαμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας σε συνεργασία με όλες τις Ενώσεις της Αττικής και με τις αντίστοιχες Ενώσεις στις περιοχές της Μάνδρας με τις πλημμύρες και της Ανατολικής Αττικής με τις φονικές πυρκαγιές πιέζοντας και διεκδικώντας μέχρι και τώρα άμεσες λύσεις.
Από κοινού τόσο με την ΟΓΕ όσο και με το Σωματείο εργαζομένων ΟΤΑ κάναμε από Κοίνου παρέμβαση στο Υπ. Εσωτερικών για τα προβλήματα στους παιδικούς σταθμούς της χώρας.
Επίσης ως Ομοσπονδία συμμετείχαμε και στηρίξαμε κάθε πρωτοβουλία Ένωσης όλο αυτό το 2χρονο (π.χ. Κερατσίνι, Περιστέρι, Πέραμα, Χολαργός κλπ)
Για όλα τα παραπάνω είχαμε συνεχή ενημέρωση με έκδοση ΔΤ και ανταλλαγή απόψεων στην σύσκεψη μας στις 13 Γενάρη 2019.
Υπήρξαν κινητοποιήσεις προς το Υπουργείο παιδείας που είχαν την συμμετοχή των Ενώσεων που έφτασε και στο 85%. Έγιναν εκατοντάδες παραστάσεις από γονείς προς στην Α' βαθμια - Β΄ βαθμια, σε Δήμους, στην περιφέρεια, στο Υπουργείο Παιδείας.
Με παρότρυνση και της Ομοσπονδίας ήρθαν τα προβλήματα των σχολείων στα Δημοτικά Συμβούλιά των δήμων.
Πραγματοποιήσαμε συνάντηση ως ΔΣ με το Σύλλογο Γονέων & Φίλων παιδιών με διατροφικές διαταραχές «Επιστρέφω» με σκοπό την συνεργασία για κοινές παρεμβάσεις στα σχολεία.
Έγινε προσπάθεια και συνεδρίασαν οι 6 υποπεριφέρειες αλλού καλύτερα και αλλού με αρκετά προβλήματα.
Απευθύναμε κάλεσμα προς τις ενώσεις για εκδηλώσεις για τις γιορτές της 28ηΟκτωβρίου - 17 Νοεμβρίου - Πολυτεχνείο με στόχο να αναδείξουμε την ιστορική αλήθεια και να απαντήσουμε στο φασιστικό, ναζιστικό δηλητήριο της ΧΑ που σπέρνει στην συνείδηση των παιδιών μας, διαστρεβλώνοντας την ιστορική αλήθεια και υπήρξε ανταπόκρισή.
Πραγματοποιήσαμε οργανωμένη επίσκεψη με Ενώσεις και μαθητές στο μουσείο ΕΑΜικης Αντίστασης στην Καισαριανή.
Έγινε κάλεσμα σε γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές για οργάνωση και συμμετοχή σε όλες τις πανελλαδικές απεργίες που έγιναν αυτά τα 2 χρονιά .
Σταθήκαμε αλληλέγγυοι στους πρόσφυγες και μετανάστες καλώντας Ενώσεις και Συλλόγους να δείξουν την αλληλεγγύη τους, μαζεύοντας τρόφιμα, ρουχισμό, ειδή υγιεινής, φάρμακα κ.α.. Επιπλέον κάναμε εκδηλώσεις με ζωγραφική σε συνεργασία με την Ελληνική Επιτροπή Διεθνούς Ύφεσης και Ειρήνης ενάντια στον πόλεμο εκφράζοντας την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες. Στεκόμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε κατασταλτικό μέτρο ενάντια στους πρόσφυγες και μετανάστες.
Αντιδράσαμε έγκαιρα και αναδείξαμε το οξυμένο πρόβλημα της προσχολικής αγωγής, τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την τακτική της Κυβέρνησης να μη δίνει ούτε ένα ευρώ για την υποστήριξη της τόσο αναγκαίας προσχολικής αγωγής για τα παιδιά μας.
Το ΔΣ συνεδρίαζε κανονικά. Κάναμε μια σοβαρή προσπάθεια αυτά τα 2 χρόνια. Όμως δεν φτάνει, δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τις απαιτήσεις των καιρών. Ξέρουμε ότι δεν εξαρτώνται όλα από το ΔΣ της Ομοσπονδίας. Και από αυτή τη σκοπιά θέλουμε να θέσουμε ορισμένα ζητήματα στα οποία εκτιμάμε ότι είναι αναγκαίο να στρέψουμε την προσοχή μας.
Στη διετία αυτή ήταν μεγαλύτερος ο αριθμός των ενώσεων που συμμετείχαν στις δράσεις της Ομοσπονδίας καθώς και στις συσκέψεις των Περιφερειών. Όμως αυτό που είναι αναγκαίο είναι όλη η προσοχή τόσο της Ομοσπονδίας όσο και των Ενώσεων να στραφεί στο κύτταρο του κινήματός μας που δεν είναι άλλο από τους συλλόγους. Εκεί κρίνονται όλα, εκεί δοκιμαζόμαστε όλοι. Αυτό είναι το κύτταρο που μπορεί να κινητοποιήσει τους γονείς, να τους συσπειρώσει, να εντοπίζει δυσκολίες, αλλά και δυνατότητες.
Για να γίνει αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι να συζητάνε οι σύλλογοι για τις εξελίξεις, να συζητάνε για το διεκδικητικό πλαίσιο, να διαμορφώνουν αιτήματα για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν μακριά από λογικές ότι πρέπει οι γονείς να πληρώνουν ή να αντικαθιστούν ό,τι το κράτος δεν κάνει. Προϋπόθεση είναι οι σύλλογοι να έχουν γνώση για το που πρέπει να στραφούν οι διεκδικήσεις, κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένο και για όλους τους Συλλόγους Γονέων. Το σημαντικό είναι ότι μετράμε θετικά βήματα, κυρίως εκεί που γνωρίζουν ποια είναι η ευθύνη του κράτους, ποιος είναι αρμόδιος για να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου, ποιος είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων, πού πρέπει να απευθυνθούν για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, το ρόλο των σχολικών επιτροπών και του σχολικού συμβουλίου. Εκεί που γίνονται ζωντανές συζητήσεις για όλα αυτά τα ζητήματα, εκεί που οι Ενώσεις είναι κοντά στους συλλόγους, δουλεύουν σε διεκδικητική κατεύθυνση μαζί τους.
Θέλουμε τέτοιες περιπτώσεις Συλλόγων Γονέων να πολλαπλασιαστούν βάζοντας στο επίκεντρο εκτός από τα ζητήματα του κόστους της εκπαίδευσης και το ζήτημα της ουσιαστικής διαπαιδαγώγησης. Και η διαπαιδαγώγηση προϋποθέτει εκτός των άλλων και το παράδειγμα της αγωνιστικής στάσης του γονιού. Έτσι αποδεικνύουμε στην πράξη στα παιδιά μας ότι «τίποτα το ανθρώπινο δεν μας είναι ξένο», ό,τι το θέμα είναι να αγωνίζεσαι, να μην εγκαταλείπεις. Έτσι τα προστατεύουμε και δεν τα αφήνουμε έρμαιο των αντιδραστικών προτύπων και αξιών που προβάλλει από χίλιες δυο πλευρές και δρόμους το σάπιο σύστημα του ανταγωνισμού και της ανισότητας.
Με βάση όλα αυτά επιδιώκουμε πατώντας στο θετικό έδαφος που έχουμε δημιουργήσει να συνεχίσουμε το επόμενο διάστημα.
Θέλουμε να ανοίξει στις ενώσεις και στους συλλόγους η συζήτηση:
Για το ζήτημα των υποδομών, της σχολικής στέγης. Να φτάσει όσο πιο πλατιά το περιεχόμενο της ημερίδας που κάναμε, να οργανώσουμε διεκδικήσεις, να πάρουμε αγωνιστικές πρωτοβουλίες για το θέμα αυτό.
Για την προσχολική αγωγή. Με αφορμή αυτό να επιδιώξουμε να δημιουργηθούν περισσότεροι σύλλογοι νηπιαγωγείων καθώς τώρα θα είναι 2 τα χρόνια φοίτησης για όλα τα παιδιά και πολλά τα προβλήματα που θα συναντούν.
Να δούμε για τα ΕΠΑΛ, με ειδική βοήθεια στις Ενώσεις για την δημιουργία συλλόγων με παράλληλο συντονισμό με τα αντίστοιχα 15μέλη συμβούλια μαθητών,
Να συζητήσουμε, να προβληματιστούμε για ζητήματα διαπαιδαγώγησης, για το περιεχόμενο της μάθησης, για ποιο σκοπό τα μαθαίνουν παιδιά μας, τι πρέπει και είναι χρήσιμο να μαθαίνουν, για παράδειγμα τα βοηθάει να τρέχουν από μικρή ηλικία σε ένα σωρό δραστηριότητες ή τι πρόβλημα τους δημιουργεί όταν σε σχέση με το διπλανό αυτό δεν μπορεί οικονομικά να πάει δύο γλώσσες κλπ. Ποια η σχέση που πρέπει να έχουν με τις νέες τεχνολογίες κ.α. πολλά.
Να πάρουμε πρωτοβουλίες αλληλεγγύης «δίνοντας το χέρι σε όποιον σηκώνεται» ενισχύοντας έτσι την αξιοπρέπεια και την αγωνιστική στάση των ανθρώπων που έχουν ανάγκη, πρώτα και κύρια τα παιδιά των μεταναστών.
Να οργανώσουμε μία καμπάνια μαζί με το Εθνικό Συμβούλιο κατά των ναρκωτικών & άλλων φορέων πρόληψης για την πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά. Να δούμε πολύμορφες πρωτοβουλίες με την ΕΕΔΥΕ για την ειρήνη, ενάντια στον πόλεμο.
Να επιμείνουμε στη συνεργασία με τα 15μελή Μαθητικά Συμβούλια για τον από κοινού συντονισμό για τα οξυμένα θέματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές
Να πραγματοποιούμε εκδηλώσεις, ενημερωτικές συζητήσεις με τους γονείς.
Να συνεχίσουμε πιο έντονα τη συνεργασία για κοινές δράσεις όχι μόνο κεντρικά με τα σωματεία των εκπαιδευτικών.
Αυτά και άλλα πολλά είναι μερικά μόνο από όσα μπορούμε να αποφασίσουμε σήμερα ώστε να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα. Το βασικό είναι να ενισχύεται η σχέση, η επαφή, η κοινή όσο γίνεται δράση με όλους όσους δρουν στο σχολείο, με όσους συλλογικά αγωνίζονται.
Μια τέτοια δράση των Συλλόγων Γονέων, σε συνδυασμό με μικρές ή μεγάλες κατακτήσεις, πέρα από το γεγονός ότι μέσα από τη συμμετοχή ένας σεβαστός αριθμός γονιών αντιλαμβάνεται την αξία του συλλογικού αγώνα, αφήνει μια παρακαταθήκη και για τα παιδιά μας γιατί τους δίνουμε το παράδειγμα της διεκδίκησης, το παράδειγμα να μη μένουν θεατές σε αυτό που τους συμβαίνει, να μπαίνουν μπροστά, να προσπαθούν καθημερινά να αλλάξουν τη ζωή τους και φυσικά με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείται και σε γονείς και μαθητές η συλλογική δράση απέναντι στον ατομισμό. Αυτό είναι το πιο ακριβό, πολύτιμο εφόδιο που στην πραγματικότητα μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας.
Ας δώσουμε λοιπόν, όλες μας τις δυνάμεις ώστε να κατακτήσουμε τέτοιους συλλόγους με τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή. Μπορούμε να είμαστε απαιτητικοί από τους εαυτούς μας. Αυτό πρώτα απ όλα σημαίνει «κάνω το καλύτερο για τα παιδιά μου, για όλα τα παιδιά τελικά.
Πλαίσιο πάλης
Παλεύουμε για ένα σχολείο :
Που δεν θα μας κοιτά στην τσέπη, δεν θα μας διαχωρίζει αλλά θα μας μορφώνει ολόπλευρα, χωρίς διακρίσεις.
Που θα θέτει τις βάσεις για τη διαμόρφωση ανθρώπων με ολόπλευρή και υψηλού επιπέδου μόρφωση, με πολύπλευρή και δημιουργική προσωπικότητα που θα συμβάλλει στην σφαιρική ανάπτυξη του συνόλου των ικανοτήτων, θα δίνει ώθηση στην πρωτοβουλία στην εφευρετικότητα, θα προωθεί την κριτική σκέψη.
Που όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσει ο καθένας θα αποκτούν τις γνώσεις που θα χρειάζονται για να μπορούν να προσεγγίζουν το πλούτο, τις γνώσεις που έχει κατακτήσει η ανθρωπότητα, θα κατανοούν και θα ερμηνεύουν την φύση και το κόσμο γύρω τους. Ένα σχολείο που θα δίνει τα εφόδια για να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Που θα τους δίνει την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις τέχνες, τον πολιτισμό τις επιστήμες και τον Αθλητισμό. Έτσι κάθε μαθητής θα μπορεί να ανακαλύψει, να αναπτύξει τις κλείσεις του και να τις ξεκλειδώσει πολύ περισσότερο.
Που θα αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και θα τους βοηθά να εξοικειώνονται με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα αναγκαία για το μέλλον τους ως εργαζόμενοι.
Για ένα σχολείο με σύγχρονές υποδομές εργαστήρια, αμφιθέατρα, χώρους άθλησης, βιβλία, καθηγητές.
Ένα σχολείο που θα το αγαπούν τα παιδιά μας και δεν θα το μισούν.
Για ένα τέτοιο σχολείο και μια τέτοια ζωή που έχουμε ανάγκη αξίζει να αγωνιστούμε όλοι μαζί γονείς - μαθητές - εκπαιδευτικοί.
Ως Ομοσπονδία στα προηγούμενα συνέδρια μας έχουμε συζητήσει την κατάσταση στα σχολεία μας, την δράση μας, την πείρα από τους αγώνες των Ενώσεων και έχουμε συμφωνήσει στο παρακάτω πλαίσιο πάλης :
ΕΝΙΑΙΟ Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, με σκοπό την ολόπλευρη γνώση και καλλιέργεια της προσωπικότητας κάθε νέου πριν την επαγγελματική επιλογή. Κανένα παιδί πριν από τα 18 του χρόνια έξω από τη εκπαιδευτική διαδικασία. Κατάργηση της μαθητείας και της παιδικής εργασίας.
Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για ουσιαστικά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο. ΟΥΤΕ 1 € ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ. Κατάργηση ΦΠΑ στις αγορές των σχολικών Επιτροπών. ΔΩΡΕΑΝ θέρμανση, φως, νερό, τηλέφωνο, για τα σχολεία. Διαγραφή των οφειλών από τις ΔΕΚΟ.
Μαζικοί διορισμοί μόνιμου επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού.
Καμία κατάργηση – συγχώνευση σχολικών μονάδων & νηπιαγωγείων. Καμία τάξη πάνω από 15 μαθητές για νηπιαγωγείο και α΄, β΄ Δημοτικού και 20 μαθητές ανά τάξη στις μεγαλύτερες ηλικίες. ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ & ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ από ενιαίο Δημόσιο φορέα.
Καμία επιχειρηματική δράση μέσα στα σχολεία. Καμία παραχώρηση σχολικού χώρου για τέτοιο σκοπό.
Άμεση ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων και παιδικών σταθμών από δημόσιο φορέα που θα έχει τη συνολική ευθύνη. ΑΜΕΣΗ, ΕΚΤΑΚΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ σε υποδομές και έργα, έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών καταλληλότητας.
Δημόσιες και Δωρεάν Επαγγελματικές Σχολές που θα παρέχουν πτυχίο με επαγγελματική επάρκεια και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν, που θα δίνει πτυχία με επιστημονική αξία για εργασία και ζωή με δικαιώματα.
Ενίσχυση της ειδικής αγωγής στα σχολεία. Κάθε μαθητής που έχει έγκριση για παράλληλη στήριξη να έχει το εκπαιδευτικό και το βοηθητικό προσωπικό που αντιστοιχεί στις ανάγκες του. Σταθερές δομές ειδικής αγωγής με ίδρυση τμήματος ένταξης σε κάθε σχολείο.
Κατάργηση κάθε είδους «αξιολόγησης» που κατηγοριοποιεί σχολεία, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και λειτουργεί ως πρόσχημα για περαιτέρω συρρίκνωση του εκπαιδευτικού έργου. Σταμάτημα της μετατροπής του δημόσιου σχολείου σε επιχειρηματικό σχολείο. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών και κατάργηση της μαθητείας.
Μέτρα ανακούφισης για τους άνεργους γονείς.
Μίνι γεύμα για όλα τα παιδιά και Δωρεάν σίτιση για τα μικρά παιδιά των πιο αδύναμων οικογενειών, με ευθύνη του κράτους.
Δωρεάν περίθαλψη, εξέταση και εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά από κρατικό φορέα.
Δωρεάν αθλοπαιδιές, κατασκηνώσεις και πολιτιστικές δράσεις για όλα τα παιδιά.
Ειδικά για την 2ΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν Δομές για όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Δημιουργία νέων σύγχρονες δομών, παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων, για να καλυφτούν όλες οι ανάγκες. Γενναία χρηματοδότηση για πρόγραμμα ανέγερσης νηπιαγωγείων, δέσμευση κατάλληλων χώρων.
15 παιδιά ανά τμήμα.
Ολοκληρωμένη λειτουργία ολοήμερων με σίτιση (μαγειρία, μάγειρες, τραπεζοκόμους), χώρους ξεκούρασης κλπ.
Μαζικούς διορισμούς για μόνιμο παιδαγωγικό, ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό.
Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη μας. Δωρεάν και Δημόσια η φοίτηση για όλα τα παιδιά
Ενιαίο αναβαθμισμένο παιδαγωγικό, επιστημονικά θεμελιωμένο πρόγραμμα αγωγής και φροντίδας του παιδιού με βάση τις ανάγκες της κάθε ηλικίας, ώστε να αναπτύσσεται σωματικά, νοητικά και να κοινωνικοποιείται ομαλά το παιδί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ