Αυτόνομη αγ. παρέμβαση Δράμας: Για τη συγκρότηση Ομάδων Προσανατολισμού
Αυτόνομη αγωνιστική παρέμβαση Δράμας

Συναδέλφισσες  και Συνάδελφοι,

Η προηγούμενη κυβέρνηση έφυγε στρώνοντας το χαλί στη νέα για περαιτέρω αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου. Η συγκρότηση των ομάδων προσανατολισμού αποτελεί ανοιχτό μέτωπο. Σύμφωνα, λοιπόν, με το ΦΕΚ 2462/2019 Αριθμ. 96754/Δ καθορίζονται οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο. Αναλυτικότερα:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα, απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.

Αναφερόμαστε μόνο στις σχολικές μονάδες που έχουν από ένα έως τρία μόρια γιατί μετά την περσινή απαράδεκτη αναμοριοδότηση όλα τα περιφερειακά σχολεία του νομού μας, πλην των σχολικών μονάδων Νευροκοπίου και Παρανεστίου, εξέπεσαν σε αυτήν την κατηγορία.

Έπειτα από ισχυρές πιέσεις ο Γαβρόγλου προσπάθησε να κάνει διορθωτικές κινήσεις τελευταίας στιγμής.

Στις 4 Ιουλίου απεστάλη στις Δ.Δ.Ε ης χώρας η ακόλουθη διευκρίνηση: «Διευκρίνιση για τη λειτουργία τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και  Σπουδών Υγείας (96754/Δ2/14-06-2019 Υ.Α (ΦΕΚ Β΄ 2462)) για τον σχηματισμό τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού όπου διευκρινίζεται ότι, εφόσον ο αριθμός μαθητών μιας σχολικής μονάδας που ενδιαφέρονται για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας ικανοποιεί αθροιστικά τις προϋποθέσεις της ανωτέρω σχετικής Y.A., δύναται να δημιουργηθεί τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Επιστημών Υγείας. Στην περίπτωση αυτή γίνεται συνδιδασκαλία στα κοινά μαθήματα των δύο ομάδων Προσανατολισμού (Φυσική και Χημεία), ενώ τα άλλα δύο (Μαθηματικά και Βιολογία) διδάσκονται χωριστά.»

Προσπάθησε, λοιπόν, με τη συνδιδασκαλία Φυσικής και Χημείας να λύσει το πρόβλημα κυρίως των Ομάδων Προσανατολισμού των Σπουδών Υγείας, οι οποίες  ήταν πολύ δύσκολο να συγκεντρώσουν από μόνες τους τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών. Κι αν αυτό φαίνεται να βοηθά λύκεια στη Δράμα, δεν ισχύει το ίδιο σε άλλους νομούς και ακόμα περισσότερο, αφήνει ανοιχτό το ζήτημα σε περιφερειακά Λύκεια του νομού μας. Σε αυτά δεκάδες μαθητές δεν ξέρουν αν θα είναι και την επόμενη σχολική χρονιά στο ίδιο σχολείο ή αν θα χρειαστεί να μετακινηθούν, τινάζοντας στον αέρα κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και μπαίνοντας σε μια τεράστια ταλαιπωρία που μόνο καλό αποτέλεσμα δεν μπορεί να έχει. Επιπλέον, δεκάδες συνάδελφοι κινδυνεύουν από τη μία στιγμή στην άλλη να κριθούν υπεράριθμοι και οι περιφερειακές σχολικές μονάδες του νομού μας κινδυνεύουν με συρρίκνωση.

Η νέα κυβέρνηση δε φαίνεται να δείχνει διάθεση να αλλάξει κάτι. Και γιατί να δείξει άλλωστε όταν εκλέχτηκε με πρόταγμα τις απολύσεις και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου;

Τα ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας συνεδριάζουν, για να ανακοινώσουν κενά και τυχόν υπεράριθμους συναδέλφους, την ίδια στιγμή που  η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να προλάβει την ακαδημαϊκή κοινότητα στις …διακοπές για να καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο και κάνει σαν να μην ξέρει ότι σε λιγότερο από δύο μήνες η σχολική χρονιά ξεκινά με δεκάδες προβλήματα.

Για εμάς δεν υπάρχουν γαλάζιοι, κόκκινοι, πράσινοι Υπουργοί. Υπάρχουν από τη μια οι πολιτικές κατάργησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων, οι πολιτικές απολύσεων και εξώθησης χιλιάδων μαθητών εκτός δημόσιου σχολείου και από την άλλη

η υπεράσπιση των συλλογικών μας συμφερόντων και του δημόσιου δωρεάν σχολείου.

Όπως στο παρελθόν, έτσι και τώρα, θα σταθούμε δυναμικά απέναντι σε οποιοδήποτε σχέδιο της νέας Κυβέρνησης απεργάζεται συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, μετακινήσεις και υπεραριθμίες των συναδέλφων, ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας και κυρίως ταλαιπωρία και άγχος για τους μαθητές μας.

Η νέα Υπουργός Παιδείας οφείλει και πρέπει να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα της συγκρότησης Ομάδων Προσανατολισμού. Ελπίζουμε  να μην  κρυφτεί πίσω από τις κάκιστες αποφάσεις της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την πίεση του χρόνου ή την πληθώρα των θεμάτων που έχει να αντιμετωπίσει. Ταυτόχρονα, η ομοσπονδία μας πρέπει να δώσει ξεκάθαρο στίγμα αντίθεσης στα παραπάνω με αγωνιστικές αποφάσεις.

Δε θα ανεχτούμε την ομηρία μαθητών, γονέων και συναδέλφων!

Θα μας βρουν απέναντί τους!

 

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΡΑΜΑΣ

σχετικά άρθρα

Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Αυξήστε τις ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αναβαθμίστε τον Σχολικό Αθλητισμό. Εντάξτε μάθημα Αγωγής Υγείας στα Δημοτικά...
Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Ερώτηση 44 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στις Φυλακές Κορυδαλλού
Ερώτηση 44 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στις Φυλακές Κορυδαλλού
Η ερώτηση των βουλευτών κατατέθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του Βουλευτή Β' Πειραιά, Τρύφωνα Αλεξιάδη
Ερώτηση 44 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στις Φυλακές Κορυδαλλού