Thumbnail
Του Δ. Β. Παπαχρήστου, Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Η δεδομένη αδιαφορία, οικονομική, ηθική, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας για τους εκπαιδευτικούς σε αντίθεση με τη δεδομένη στήριξη των εκπαιδευτικών, ηθικά και οικονομικά, προς τους μαθητές τους και προς την παιδεία και εκπαίδευση. Είτε τους αρέσει, είτε δεν τους αρέσει αυτή είναι η αλήθεια.

Και πάλι οι εκπαιδευτικοί έρμαιο:

  • Της αδιαφορίας και της κωλυσιεργίας 
  • Του δε βαριέσαι 
  • Της πλήρους απαξίωσης
  • Της έλλειψης προγραμματισμού
  • Της έλλειψης συντονισμού

εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας.

Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται το διδακτικό έτος. Και περιμένουμε οι εκπαιδευτικοί πότε θα ξεκινήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές. Γιατί δεν πραγματοποιήθηκαν άραγε μέχρι τώρα;

Διότι δεν είχαν ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν όλες εκείνες οι ενέργειες (ψήφιση νέου νόμου για το Λύκειο, δημοσίευση της υπουργικής απόφασης σχετικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ λυκείου, πιθανόν νέες αναθέσεις μαθημάτων) για να μπορέσουν τα υπηρεσιακά συμβούλια να προβούν στις υπηρεσιακές μεταβολές.
Στα ανωτέρω πρέπει να προσθέσουμε και την αναστολή όλων των υπηρεσιακών μεταβολών λόγω της προκήρυξης των εκλογών, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ/Φ.18.31/2361/οικ./ 14 Ιουνίου 2019 του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Εκτός εάν το υπουργείο παιδείας αποστείλει αίτημα στο Συμβούλιο της Επικρατείας για εξαίρεση αυτών των υπηρεσιακών μεταβολών (υπεραριθμίες, τοποθετήσεις σε οργανικά κενά),  κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει ενώ, ο υπουργός Παιδείας ζήτησε από την αρμόδια επιτροπή του Συμβουλίου της Επικρατείας να εξαιρεθεί από την προεκλογική απαγόρευση προσλήψεων η διαδικασία στο ΑΣΕΠ για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών για την επόμενη... τριετία.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

«Η εξαίρεση αφορά 

- τους 4.500 μόνιμους διορισμούς Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπαίδευσης, ΕΕΠ και ΕΒΠ για το σχολικό έτος 2019 – 2020 
- τους 10.500 εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαίδευσης για τα σχολικά έτη 2020 – 2021 και 2021 – 2022 και 
- την κατάρτιση των νέων ενιαίων πινάκων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών».

Δεν νομίζω να το θεωρείτε τυχαίο γεγονός.

Οι προσλήψεις αφορούν πολύ κόσμο από τους οποίους προσμένουν τη στήριξή τους στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Ενώ για τους μονίμους εκπαιδευτικούς ας περιμένουν βρε αδελφέ.

Το καλοκαίρι είναι εδώ.

Ας μην ολοκληρωθούν σύντομα όλες αυτές οι διαδικασίες τι έχει να γίνει; Τίποτα απολύτως σύμφωνα με το σκεπτικό της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας.

Ας περιμένουν οι αποσπάσεις σε ΠΥΣΔΕ και σε φορείς. Οι ενδιαφερόμενοι και οι οικογένειές τους για ένα ακόμη καλοκαίρι σε αναμονή.

Οι δε αναμένοντες τις υπηρεσιακές μεταβολές εντός των ΠΥΣΔΕ, σύμφωνα με τους σοφούς του υπουργείου παιδείας, ας βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση όλο το καλοκαίρι. Γιατί να ξεκουραστούν άραγε οι εκπαιδευτικοί; Ας έχουν και στη θάλασσα μαζί τους το laptop για να ενημερωθούν πότε θα ξεκινήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους.

Τα δε μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων, διορισμένα και αιρετά, γιατί να ξεκουραστούν άραγε; Το καλοκαίρι υπάρχει για να εργάζονται. Εξάλλου οι σοφοί του Υπουργείου το έχουν παγιώσει ΕΝΤΕΛΛΟΝΤΑΙ εργασία κάθε καλοκαίρι και κάθε αργία.

Αυτό δε θωρείται απαξίωση προς τους εκπαιδευτικούς;

Μολονότι η πολιτική ηγεσία αδιαφορεί για τους εκπαιδευτικούς,  ΕΜΕΙΣ οι εκπαιδευτικοί με υψηλό αίσθημα ευθύνης, με μεράκι, με αγάπη, με κόπο, στηρίζουμε  την προσπάθεια όλων των μαθητών μας, όλων των παιδιών μας, και των οικογενειών τους, μα ιδιαίτερα τους κόπους, τις αγωνίες, τις ανησυχίες, των παιδιών μας και των οικογενειών τους που συμμετέχουν στη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων.

ΕΙΜΑΣΤΕ:

το στήριγμά τους 
οι γονείς τους 
οι ψυχολόγοι
οι φίλοι 
τα πάντα
κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και όχι μόνον.

ΕΙΜΑΣΤΕ όμως και αυτοί που για όσο χρόνο απαιτηθεί αφήνουμε τις οικογένειές μας για να συμμετάσχουμε ως βαθμολογητές σε συνθήκες που ούτε φαντάζεται η κάθε πολιτική ηγεσία.

Ένας υπουργός παιδείας ας έρθει μια ολόκληρη ημέρα σε βαθμολογικό κέντρο για να καταλάβει το λειτούργημα που επιτελούμε σε άθλιες συνθήκες. Και για να μη φαίνεται ως υπερβολή αυτό αναφέρω ενδεικτικά:

Οι χώροι διόρθωσης των γραπτών είναι οι σχολικές αίθουσες. 

Τα κλιματιστικά είναι τα ανοικτά παράθυρα που αντί για δροσιά εισάγουν το θερμό αέρα.

Τα καρεκλάκια των μαθητών και τα θρανία των μαθητών αποτελούν τις πολυθρόνες μας και τα γραφεία μας. Οι ώρες εργασίας είναι από το πρωί, οκτώ η ώρα που ανοίγει το βαθμολογικό τις ημέρες που δεν διενεργούνται Πανελλαδικές εξετάσεις, μέχρι δέκα το βράδυ. 

Εκεί είμαστε όλοι οι συνάδελφοι που κάνουμε κατάθεση ψυχής αδιαφορώντας για τις άθλιες συνθήκες και βαθμολογούμε με υψηλότατο αίσθημα ευθύνης. Εκεί είμαστε όλοι οι λοιδορούμενοι συνάδελφοι από την κοινωνία κατόπιν συντονισμένης και ενορχηστρωμένης απαξίωσης από πολιτικές ηγεσίες και δημοσιογραφικούς οργανισμούς.

Είμαστε εκεί όλοι οι συνάδελφοι που σε κάθε γραπτό βλέπουν τους κόπους, την αγωνία, τα δάκρυα, την ελπίδα των μαθητών μας, των παιδιών μας, των γονιών τους, της κοινωνίας.

Είμαστε αυτοί οι συνάδελφοι που υποχρεώνονται να συμπληρώσουν όλο το διδακτικό τους ωράριο να μην υπολείπονται ούτε δίωρου με αποτέλεσμα να διδάσκουν σε τρία ή ακόμη και σε τέσσερα σχολεία.

Να σταματήσει το στράγγισμα και η εξουθένωση των εκπαιδευτικών με την μετακίνησή τους σε τρεις σχολικές μονάδες για να συμπληρώσουν κάθε ώρα του διδακτικού τους ωραρίου. Και μη βρεθεί κάποιος να μιλήσει για το ότι οι εκπαιδευτικοί αμείβονται επιπλέον για την εργασία αυτή. Ενημερωτικά η αποζημίωση κάθε τετραδίου αντιστοιχεί σε 1,5 euro μεικτά, όταν υπάρχουν άλλοι που θεσμοθετημένα λαμβάνουν εικονικές υπερωρίες για εργασίες που ούτε καν ασχολούνται. Και αυτές οι υπερωρίες ανακοινώνονται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Έτσι ενημερωθήκαμε, στις 19 Απριλίου 2019, ότι ο κος Γαβρόγλου ενέκρινε 1111 υπερωρίες σε εργαζόμενους στο Υπουργείο παιδείας. Διαβάσαμε για υπερωρίες στις ΔΔΕ, που εάν γινόταν θα έπρεπε οι διευθύνσεις να ήταν ανοικτές από το πρωί μέχρι και το βράδυ!!!

Διαβάσαμε για υπερωρίες από τις ΔΔΕ με θέματα όπως μετατάξεις ή εγγραφές των μαθητών!!! Δηλαδή δυνατότητα οικονομικής στήριξης υπάρχει για άλλους δημοσίους υπαλλήλους πλην των εκπαιδευτικών!!! Εφόσον υπάρχει θεσμοθετημένη η υπερωρία για άλλους δημοσίους υπαλλήλους, εμείς δε ζητούμε εικονικές υπερωρίες ούτε να καταργηθούν οι υπερωρίες των άλλων, ΌΧΙ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να υπάρξει τουλάχιστον ουσιαστική αναβάθμιση των άθλιων κατά πάντα συνθηκών εργασίας στα βαθμολογικά κέντρα, με καίριες παρεμβάσεις υλικοτεχνικής υποδομής σε αυτά και όχι μόνον με λεκτικές αναγνωρίσεις των άθλιων κατά πάντα συνθηκών αυτών, σε κάποιες των περιπτώσεων.

Δυστυχώς υπάρχουν στελέχη εκπαίδευσης εμφορούμενα από τον οίστρο το να φανούνε βασιλικότεροι του βασιλέως προσπαθούν να παρουσιάσουν τις συνθήκες αυτές ως άριστες.

Σε αυτούς τους χώρους χτυπά η καρδιά όλης της κοινωνίας για ένα μήνα, ασχέτως αν: κάποιοι δεν το παραδέχονται ή το θάβουν, εάν θέλουν να μας παρουσιάσουν ότι δεν είμαστε μέρος της κοινωνίας, μιας και οι συνάδελφοι βαθμολογητές μέσω του λειτουργήματος αυτού θα αναδείξουν τους αυριανούς καταξιωμένους επιστήμονες στην Ελληνική κοινωνία και στη διεθνή σκηνή.
 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας
Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας