Δόθηκε στη δημοσιότητα το Σχέδιο νόμου «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις». Πρόκειται για ένα πολυνομοσχέδιο που προωθεί αντιεκπαιδευτικές διατάξεις για το Λύκειο (έχουμε ήδη τοποθετηθεί διεκδικώντας την απόσυρσή τους), περιλαμβάνει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα πειραματικά σχολεία και ταυτόχρονα προωθεί μια σειρά συγχωνεύσεις ΑΕΙ.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας εκτιμά ότι:
Α. Τα άρθρα του σχεδίου νόμου που αφορούν στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και αναπαράγουν όλα τα προβλήματα, τα αδιέξοδα και τις αντιφάσεις που αφορούν στο χαρακτήρα των Πειραματικών Σχολείων αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά.
Έχουμε ήδη τοποθετηθεί για την αναγκαιότητα στήριξης και ανάπτυξης της Πειραματικής Παιδαγωγικής και επομένως για την αναγκαιότητα ύπαρξης και λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων υπό κανονικές σχολικές συνθήκες και όχι ως σχολεία αριστείας που θα προωθούνται οι κυρίαρχες συντηρητικές/νεοφιλελεύθερες και αριστοκρατικές παιδαγωγικές αντιλήψεις.
Σήμερα ωστόσο προκύπτουν πολύ συγκεκριμένα επείγοντα ζητήματα που αφορούν στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Πειραματικά Σχολεία και επομένως είναι ανάγκη να τοποθετηθούμε αναλυτικά.
Συγκεκριμένα:
Στο άρθρο 77 του σχεδίου νόμου προβλέπεται ότι «Οι εκπαιδευτικοί των πειραματικών σχολείων της παρ. 2 του άρθρου 75, οι οποίοι υπηρετούν με θητεία στα σχολεία αυτά κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, μπορεί να τοποθετηθούν σε οργανική θέση με απόφαση του αρμοδίου Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, που εκδίδεται μετά από αίτησή τους. Αν οι ανωτέρω δεν υποβάλουν αίτηση για την πλήρωση οργανικής θέσης, τίθενται στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της περιοχής στην οποία ανήκει το πειραματικό σχολείο».
Προκύπτουν τα εξής ζητήματα:
Οι συνάδελφοι που υπηρετούν με θητεία στα Πειραματικά Σχολεία κλήθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο να υποβάλλουν αίτηση βελτίωσης θέσης. Τώρα προβλέπεται να κληθούν να δηλώσουν συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Είναι προφανές ότι πλέον η διαδικασία αυτή πρέπει να ακυρωθεί για όσους/ες συναδέλφους/ισσες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν αλλά θέλουν να πάρουν οργανική θέση στα Πειραματικά Σχολεία.
Προβληματικό είναι και το γεγονός ότι πολλοί/ες συνάδελφοι/ισσες έχουν δηλώσει παραίτηση από την θέση τους στα Πειραματικά Σχολεία κάτω από το βάρος της συνεχιζόμενης ανασφάλειας και σύγχυσης που επικρατεί.
Στο ρευστό πολιτικό κλίμα της περιόδου είναι πολύ πιθανό το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου να μην προωθηθεί προς ψήφιση. Είναι άμεση ανάγκη να δοθεί η δυνατότητα παράτασης της θητείας ώστε να διασφαλιστεί σε κάθε περίπτωση η λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά.
Σοβαρά είναι και τα προβλήματα που προκύπτουν με τη διατύπωση «μπορεί να τοποθετηθούν σε οργανική θέση» που σημαίνει ότι μπορεί και να μην τοποθετηθούν αλλά και με τη διατύπωση «τίθενται στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου» και όχι στη διάθεση της Διεύθυνσης.
Επιπλέον, υπενθυμίζουμε ότι με το ν.3966/11 καταργήθηκε το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να φοιτούν τα παιδιά τους στα πειραματικά σχολεία που υπηρετούν, δικαίωμα που πρέπει να επανέλθει και να γενικευτεί για το σύνολο των εκπαιδευτικών καθώς επιλύει ουσιαστικά οικογενειακά προβλήματα, ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς εκείνους που μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν από το σπίτι τους στο σχολείο που υπηρετούν.
Β. Οι συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ έχουν προδήλως αυθαίρετο χαρακτήρα.
Συγκεκριμένα, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας συγχωνεύεται με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας (άρθρα 36 και 47) και μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας!
Εύλογα δημιουργούνται τα ερωτήματα:
- Ποιο ακριβώς θα είναι το επιστημονικό πεδίο σπουδών του νέου τμήματος;
- Ποια θα είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του; Αυτά του δάσκαλου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή αυτά του κοινωνικού λειτουργού; Ή μήπως λίγο απ’ όλα και τελικά τίποτα;
- Και ποιους επικίνδυνους δρόμους ανοίγει αυτή η επικίνδυνη εξέλιξη για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εν ενεργεία δασκάλων αλλά και τη δομή και τον προσανατολισμό του δημοτικού σχολείου;
Θεωρώντας ότι η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο νεοφιλελεύθερο πλαίσιο υποβάθμισης της Παιδαγωγικής Επιστήμης και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για το μέλλον του δημοτικού σχολείου αλλά και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αυτού του τμήματος και των εν ενεργεία δασκάλων, απαιτούμε την απόσυρση της συγχώνευσης του ΠΤΔΕ Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει έγκαιρα τις ανάλογες αποφάσεις για όλα τα παραπάνω ζητήματα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη