Thumbnail

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Στο νέο σχέδιο νόμου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών,… και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνονται και διατάξεις οι οποίες αφορούν το θεσμικό πλαίσιο των Μουσικών

Σχολείων, καθώς τροποποιούν τον ιδρυτικό νόμο των Μουσικών Σχολείων 1824/1988.

Οι υπογράφοντες αυτό το υπόμνημα εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την ανάγκη επικαιροποίησης του νόμου που αφορά στην ίδρυση και λειτουργία των μουσικών σχολείων και ο οποίος χρονολογείται από το 1988,  ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις της εκπαίδευσης (γενικής και μουσικής), λαμβάνοντας υπόψη και τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί (π.χ. η διεύρυνση του θεσμού των Μουσικών Σχολείων σε όλη τη χώρα, η προσφορά των σχολείων αυτών στο πολιτιστικό γίγνεσθαι των τοπικών κοινωνιών, η ύπαρξη πανεπιστημιακών μουσικών σχολών και η πληθώρα αποφοίτων τους, απόλυτα εξειδικευμένων στους μουσικούς τομείς διδασκαλίας των μουσικών σχολείων).

Θεωρούν όμως ότι, πολλές  από τις διατάξεις του εν λόγω σχεδίου νόμου αλλοιώνουν τον χαρακτήρα των Μουσικών Σχολείων και υποβιβάζουν  το ρόλο και τη λειτουργία τους, άλλες δε, είναι ασαφείς -και επομένως - δεκτικές πολλαπλών ερμηνειών ή παρερμηνειών. Ως εκ τούτου συμμερίζονται την ανησυχία των εκπαιδευτικών και μαθητών πολλών Μουσικών Σχολείων καθώς και την αγωνία τους για το μέλλον των Μουσικών Σχολείων, όπως αυτές έχουν εκφραστεί μέσα από διαδοχικά ψηφίσματα και υπομνήματα -για τα οποία έχετε ήδη λάβει γνώση - και συντάσσονται με τις επισημάνσεις επί των επίμαχων διατάξεων, έτσι όπως έχουν αυτές διατυπωθεί στα αναλυτικά υπομνήματα των Μουσικών Σχολείων Ιλίου και Παλλήνης.

Οι καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου που υπογράφουν το παρόν υπόμνημα θεωρούν ότι οι σημαντικότερες δυσμενείς τροποποιήσεις ή καταργήσεις που εισάγονται με το  νέο σχέδιο νόμου είναι:

Καταργούνται από το αναλυτικό πρόγραμμα τα μαθήματα Αισθητικής παιδείας χωρίς παράλληλα να ορίζεται ότι τα μαθήματα Μουσικής παιδείας διέπονται από αναλυτικό πρόγραμμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει για τα μαθήματα αυτά διδακτικό και εποπτικό υλικό, οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς και ο,τιδήποτε άλλο προβλέπεται (παρ. 2 του νέου σχεδίου νόμου).

Παύει να προσδιορίζεται ρητά και ολοκληρωμένα ότι τα Μουσικά Σχολεία περιλαμβάνουν Γυμνάσιο και Λύκειο (παρ. 1 του νέου σχεδίου νόμου).

Στον σκοπό των Μουσικών Σχολείων παύει να υπάρχει ως υποχρέωση «η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής» (παρ. 1 του ισχύοντος νόμου) και αντικαθίσταται από μία γενικόλογη αναφορά επιδεχόμενη πολλαπλών ερμηνειών, για «προετοιμασία, ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη μουσική και καλλιέργεια των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν» (παρ. 1 του νέου σχεδίου νόμου).

Καταργείται η Καλλιτεχνική Επιτροπή, ένας θεσμός που στηρίζει τα Μουσικά Σχολεία από την ίδρυσή τους. Η κατάργησή της θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση  σοβαρότατων προβλημάτων στην λειτουργία των σχολείων, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα εξειδικευμένο γνωμοδοτικό όργανο, στελεχωμένο από εγνωσμένου κύρους μουσικούς, καθηγητές πανεπιστημιακών τμημάτων μουσικής και εκπαιδευτικούς με πολυετή εμπειρία στα Μουσικά Σχολεία. Αν ο στόχος είναι «η άρση διοικητικών βαρών και στρεβλώσεων» και «ο εξορθολογισμός φορέων με συναφές αντικείμενο» (όπως επακριβώς αναφέρεται στην Αιτιολογική Έκθεση του άρθρου 40 παρ. 5 του νέου νόμου), αυτός μπορεί να επιτευχθεί με αποσαφήνιση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της Καλλιτεχνικής επιτροπής και επ’ ουδενί με κατάργησή της.

Καταργείται η δυνατότητα πραγματοποίησης μαθημάτων μουσικής παιδείας προαιρετικής παρακολούθησης για μαθητές δημοτικών σχολείων (παρ. 3 του ισχύοντος νόμου).

Παραμένει σε ισχύ η διάκριση ανάμεσα σε καθηγητές  των γενικών μαθημάτων και σε καθηγητές μουσικής, διάκριση η οποία είναι πλέον αναχρονιστική, λόγω του ότι οι καθηγητές μουσικής είναι και αυτοί κάτοχοι πτυχίων ΑΕΙ.

Επιπλέον η αναφορά ότι οι καθηγητές μουσικής πρέπει να έχουν «ειδίκευση στα διδασκόμενα μουσικά αντικείμενα» (παρ. 3 του νέου σχεδίου νόμου) προβλέπεται ότι θα δυσχεράνει τις αναθέσεις μαθημάτων Μουσικής παιδείας (τα οποία, όπως ήδη αναφέρθηκε με βάση τις νέες διατάξεις, δεν θα διέπονται από αναλυτικό πρόγραμμα).

Καταργείται η υποχρέωση κατάρτισης ξεχωριστού αξιολογικού πίνακα διευθυντών για τα Μουσικά Σχολεία και η απαίτηση για αυξημένα-ειδικά προσόντα (ειδικές σπουδές ή αναγνωρισμένο καλλιτεχνικό έργο και δράση) (παρ. 5 του νέου σχεδίου νόμου).

Η νέα διάταξη (παρ. 6 του νέου νόμου) που αναφέρεται στην πρόσληψη ιδιωτών ως έκτακτων συνεργατών επικαιροποιεί την αντίστοιχη διάταξη του ισχύοντος νόμου (παρ. 8), χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη της τη νέα πραγματικότητα με την πληθώρα αποφοίτων πανεπιστημιακών μουσικών σχολών και την ένταξή τους σε πίνακες αναπληρωτών αντίστοιχους με αυτούς των αναπληρωτών μαθημάτων γενικής παιδείας.

Απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στην υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίζει τον πρόσθετο εξοπλισμό, που είναι απολύτως απαραίτητος  για την απρόσκοπτη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων. Η ισχύουσα διάταξη επιβαλλόταν να επικαιροποιηθεί, αλλά όχι να καταργηθεί (παρ. 10 του ισχύοντος νόμου).

Για τους λόγους αυτούς, οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί του Μουσικού

Σχολείου Αγρινίου ζητούν την απόσυρση αυτών των διατάξεων του εν λόγω σχεδίου νόμου.

Αγρίνιο 23-11-2018

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epidimia_ilaras_ipa_2542019.jpg
«Καμπανάκι» Παπαευαγγέλου για παράλληλη έξαρση κοκκύτη και ιλαράς λόγω εμβολιαστικών κενών
«Ένα μολυσμένο άτομο με ιλαρά μολύνει 12-18 άτομα που είναι ανεμβολίαστα», λένε οι ειδικοί
«Καμπανάκι» Παπαευαγγέλου για παράλληλη έξαρση κοκκύτη και ιλαράς λόγω εμβολιαστικών κενών
ΔΙΕΚ
Εκπαιδευτές ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ): Αξιολόγηση από καταρτιζόμενους και ποινή «παύσης» ενός έτους για όσους αξιολογηθούν αρνητικά
Αν το έργο ενός εκπαιδευτή αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο» τίθεται εκτός του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης για το επόμενο ένα έτος
Εκπαιδευτές ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ): Αξιολόγηση από καταρτιζόμενους και ποινή «παύσης» ενός έτους για όσους αξιολογηθούν αρνητικά