Thumbnail
Ανακοίνωση

Τις επόμενες μέρες, μέχρι 15 Ιουλίου (σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 100933/Ε2/19-6-2018 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ) οριστικοποιούνται τα τμήματα μαθητών (πλήρη και ολιγομελή) τα οποία θα λειτουργήσουν σε κάθε σχολείο, παρότι οι εγγραφές θα συνεχιστούν και το Σεπτέμβριο αλλά μόνο σε υπάρχοντα τμήματα.

Ήδη από την πρώτη κατανομή μαθητών παρατηρήθηκε ανισοκατανομή τόσο σε σχολεία του Πύργου όσο και της Αμαλιάδας. Διαμαρτυρήθηκαν Σ.Δ. Γενικών Λυκείων στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για άδικη μαθητική κατανομή (στον Πύργο 2ο ΓΕΛ, 4ο ΓΕΛ / στην Αμαλιάδα στο 2ο ΓΕΛ κατανέμονται διπλάσιοι σε αριθμό μαθητές σε σχέση με το 1ο ΓΕΛ) και έχουν γίνει παραστάσεις διαμαρτυρίας γι’ αυτό το λόγο, για άλλη μια χρονιά, στη ΔΔΕ Ηλείας.

Σύμφωνα με τη ΥΑ 10645/ΓΔ4/2018, ΦΕΚ 120/Β/23-1-2018 και συγκεκριμένα με το άρθρο 12, παρ. 2 την ευθύνη για την κατανομή των αποφοίτων Γυμνασίων σε ΓΕΛ την έχει αποκλειστικά ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) («Στις πόλεις στις οποίες λειτουργούν περισσότερα από ένα Γυμνάσια ή Γενικά Λύκεια, τα όρια της περιοχής τους και ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών/τριών που είναι δυνατόν να φοιτήσουν σε αυτά καθορίζεται με απόφαση του/της αρμόδιου/ας Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»), ενώ για την κατανομή των αποφοίτων Δημοτικών στα Γ/σια το άρθ. 9 στην ίδια απόφαση ορίζει: «Αυτά (τα απολυτήρια των Δημοτικών) διαβιβάζονται στα Γυμνάσια σύμφωνα με κοινή απόφαση των Διευθυντών/ντριών των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία ορίζει τα Γυμνάσια στα οποία εγγράφονται οι απόφοιτοι/ες κάθε Δημοτικού.»

Παρατηρούμε λοιπόν ότι, στο πλαίσιο «εκδημοκρατισμού» της λειτουργίας της εκπαίδευσης, το ΥΠΠΕΘ ορίζει μονοπρόσωπο όργανο, την «αυθεντία» του εκάστοτε Διευθυντή Εκπαίδευσης, να αποφασίζει για τη χωροταξική κατανομή.

Η ανισοκατανομή στο μαθητικό δυναμικό στη ΔΔΕ Ηλείας έχει προϊστορία. Τουλάχιστον τα τελευταία εφτά χρόνια η ΕΛΜΕ Ηλείας ασχολείται κάθε καλοκαίρι με τη χωροταξική κατανομή των μαθητών στα σχολεία, τις μετεγγραφές και τα τμήματα.

Το 2011, μετά και από πιέσεις της ΕΛΜΕ, είχε πραγματοποιηθεί μια ευρεία σύσκεψη στο δημαρχείο του Πύργου με συμμετοχή όλων των φορέων, των διευθυντών των σχολείων, εκπροσώπων από την ΕΛΜΕ, γονέων, είχε αποφασιστεί να δοθεί ένα τέλος στα προβλήματα τόσων χρόνων και χαράχθηκαν εκ νέου οι χωροταξικές ζώνες μέσα στην πόλη που καθορίζουν το σχολείο φοίτησης. Το ίδιο έγινε και με τα χωριά καθώς και με τα γυμνάσια και λύκεια του καλλικρατικού Δήμου Πύργου. Για να μην υπάρχει πρόβλημα με 3 λύκεια στην ίδια πλευρά της πόλης διατηρήθηκε για το 1ο Λύκειο η χωροταξική ζώνη που του αντιστοιχούσε πριν μεταφερθεί στα λυόμενα.

Από το 2015 και μετά σταθερά η ΕΛΜΕ καλεί τους διευθυντές των σχολείων σε συνάντηση για τον καθορισμό των χωροταξικών ζωνών. Το ίδιο έγινε και φέτος. Τα αποτελέσματα των συναντήσεων έχουν δημοσιευθεί από την ΕΛΜΕ πολλάκις. Άξονας των κοινών δεσμεύσεων είναι η ισοκατανομή των μαθητών στα σχολεία Πύργου και Αμαλιάδας, η απαγόρευση των παράνομων μετεγγραφών, ιδίως από τα χωριά προς τα σχολεία των πόλεων και η δέσμευση για ετήσια συνάντηση των διευθυντών, της ΕΛΜΕ και του ΔΔΕ τουλάχιστον για τις δυο μεγάλες πόλεις του νομού.

Στο φετινό κάλεσμα της ΕΛΜΕ ανταποκρίθηκαν οι διευθυντές, η πλειοψηφία των οποίων μετέφερε μια πρόταση που ήθελε κάθε Γυμνάσιο να τροφοδοτεί ένα Λύκειο, πρόταση που τους έγινε από τον ΔΔΕ. Η ΕΛΜΕ τους υπέδειξε ότι αυτό ήταν παράνομο, σύμφωνα με την ΥΑ του Γενάρη και αντιπρότεινε την ισοκατανομή των σχολείων σε τμήματα μετά το πέρας των δηλώσεων σχολείων και διευθύνσεων από τους γονείς και άμεση συνάντηση με το ΔΔΕ. Άλλωστε, επισημάνθηκε και το θέμα της Αμαλιάδας με τα 3 γυμνάσια και τα δύο Λύκεια.

Δυο μέρες μετά τη συνάντηση των διευθυντών με την ΕΛΜΕ, ο ΔΔΕ βεβιασμένα ανακοινώνει τις χωροταξικές ζώνες των Λυκείων, χωρίς να περιμένει τις δηλώσεις των γονιών, και επειδή ο χωροταξικός χάρτης προμήνυε εξόφθαλμες ανισότητες στην κατανομή των μαθητών, το ΔΣ της ΕΛΜΕ με παράσταση του στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας ζήτησε τη βελτίωσή του. Τελικά η μόνη διαφορά από την αρχική του κατανομή ήταν η ελαφρά μείωση της ζώνης του 1ου Λυκείου υπέρ του 3ου. Οι ζώνες του 2ου και 4ου παρέμειναν οι ίδιες όπως είναι από το 2011.

Η εμμονή αυτή του ΔΔΕ τρία χρόνια τώρα σε γυμνάσιο τροφοδότη και όχι σε χωροταξικές ζώνες οδήγησε και οδηγεί σε μεγάλες διαφορές στην κατανομή των μαθητών με χαρακτηριστικό παράδειγμα την περυσινή κατανομή σε 1ο και 4ο γυμνάσιο Πύργου με 60 μαθητές διαφορά!

Συνάδελφοι –ισσες

Η πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που υλοποιείται από το ΥΠΠΕΘ οδηγεί σε σχολεία με 27αρια κατά κύριο λόγο τμήματα, σε ελεγχόμενο αριθμό εκπαιδευτικών και σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα, όπου ο ένας, ο εκάστοτε Διευθυντής Εκπαίδευσης, καθορίζει τις τύχες των σχολείων και του δυναμικού τους! Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θίγει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, γιατί διαμορφώνεται ακατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα, και υποβαθμίζονται περαιτέρω οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, καθώς οδηγεί στην κινητικότητά τους σε 2, 3 ή και 4 σχολεία, αφού κάτω από αυτά τα δεδομένα χάνονται οργανικές θέσεις.

Είναι αναγκαίο να επαναφέρει άμεσα η ΕΛΜΕ την πρότασή της:

  • Προτείνεται να ισομοιρασθούν κατά το δυνατόν οι μαθητές στα γυμνάσια και λύκεια των δύο πόλεων με ανώτατο όριο τμημάτων (λαμβανομένων υπόψη διαφορών στις αίθουσες-χωρητικότητα, πληθυσμιακή πυκνότητα, κα). Αυτό να γίνει άμεσα με αλλαγή των χωροταξικών ζωνών ανάλογα με τη διεύθυνση των μαθητών.

  • Δυο συναντήσεις κάθε χρόνο σε Πύργο και Αμαλιάδα για τις χωροταξικές ζώνες. Έτσι, δε θα γίνεται το θέμα του αριθμού των μαθητών αντικείμενο πολιτικού παιχνιδιού ούτε φυσικά θα δημιουργούνται αθέμιτοι ανταγωνισμοί ανάμεσα στα σχολεία.

  • Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να καταστήσει σαφές προς τα έξω το καθεστώς των μετεγγραφών και την απαρέγκλιτη τήρηση της χωροταξικής κατανομής, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο οι γονείς των παιδιών να ασκούν πιέσεις και να ψάχνουν κάθε μέσο για να πάρουν τα παιδιά από τα γυμνάσια και λύκεια που έχουν σταλεί τα απολυτήριά τους. Δεν μπορεί κάθε Σεπτέμβρη να ανατρέπονται οι σχεδιασμοί των σχολείων.

  • Να διασφαλιστεί έγκαιρα η μετακίνηση μαθητών από χωριά προς τα σχολεία προορισμού (π.χ. οι μαθητές των χωριών που πηγαίνουν στο Γυμνάσιο Μυρτιάς να μπορούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς με λεωφορεία και ταξί να μεταβαίνουν στο Λύκειο Βουνάργου). Ενοοείται ασφαλώς ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η ασφαλής και δωρεάν μετακίνηση των παιδιών στα σχολεία του νομού.

Ζητάμε επιπλέον:

  • να πάψει να είναι μονοπρόσωπο το όργανο που αποφασίζει για τις χωροταξικές ζώνες των σχολείων,

  • οριστικοποίηση των τμημάτων στα σχολεία μετά το πέρας εγγραφών/μετεγγραφών/επιλογών μαθημάτων, ομάδων προσανατολισμού, τομέων, ειδικοτήτων,

  • την άμεση έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων του νομού για παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.

Ιδιαίτερα για τις μετεγγραφές και επειδή ακούγεται ότι θα αλλάξουν οι αριθμοί των μαθητών στα σχολεία, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η φάμπρικα των παράνομων μετεγγραφών με τη μέθοδο της ανάθεσης κηδεμονίας έχει τελειώσει. Και η προηγούμενη νομική διάταξη, αλλά και η τελευταία είναι σαφής, (βλ.ΥΑ της 23/1/2018, άρθρο 13, παρ. 1,2):

«1) Κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, εφόσον είναι ανήλικος/η, είναι ο πατέρας και η μητέρα. Σε περίπτωση που αυτοί ελλείπουν ή κωλύονται από τον νόμο, κηδεμόνας του/της ανήλικου/ης μαθητή/τριας είναι αυτός που έχει την επιμέλεια του/της, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

2) Εάν ο, κατά την προηγούμενη παράγραφο, κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας δεν κατοικεί στην έδρα του σχολείου, αντιπροσωπεύεται από ενήλικο πρόσωπο το οποίο έχει εξουσιοδοτήσει εγγράφως και το οποίο κατοικεί στην έδρα του σχολείου.»

Εφιστούμε ιδιαίτερα την προσοχή των διευθυντών των σχολείων όσο και του ΔΔΕ σε αυτό το θέμα. Δεν θέλουμε το Σεπτέμβρη να βρεθούμε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις και να αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε ενέργειες που δε θέλουμε.

Ως Α.Ρ.ΠΑ πιστεύουμε ότι όλα τα σχολεία είναι ισότιμα και δεν πρέπει να κατηγοριοποιούνται. Η κατανομή των απολυτηρίων οφείλει να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία και όχι τη γιγάντωση ή συρρίκνωσή τους. Δεν μπορεί να τίθεται υπό απειλή η ύπαρξη σχολείων, που εξυπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, σε κάθε περιοχή. Η άνιση κατανομή των μαθητών ανοίγει δρόμους για την ελεύθερη επιλογή σχολείων και την κατηγοριοποίησή τους, για το σχολείο της αγοράς και των διδάκτρων, για «άριστα» σχολεία και για σχολεία «β΄ κατηγορίας», στα οποία δεν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα ούτε οι μαθητές, ούτε οι εκπαιδευτικοί.

Οφείλουμε να δώσουμε αγώνες για τη λειτουργία των σχολείων με όριο τους 20 μαθητές, επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013 (με τις μειώσεις των εργαστηρίων), τη λειτουργία όλων των τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, την πρόσληψη 30.000 εκπαιδευτικών καθώς και άλλου προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, γιατροί, τεχνικοί υπολογιστών και εργαστηρίων, διοικητικοί, γραμματείς, επιστάτες, φύλακες, κα) που θα στελεχώσουν τα σχολεία. Όλα αυτά με ένα μέρος μόνο του υπερπλεονάσματος της κυβέρνησης που προέρχεται από το ανελέητο στύψιμο των εργαζομένων.

Υ.Γ. Ελπίζοντας ότι ο αριθμός των μαθητών σε Μυρτιά και Βούναργο δεν θα αλλάξει, αισθανόμαστε δικαιωμένοι και εμείς και το σωματείο για τους αγώνες στήριξης αυτών των σχολείων, που χωρίς τις παράνομες μετεγγραφές μπορούν να διπλασιάσουν τους μαθητές τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολικοι σεισμογραφοι
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί
Αυτού του τύπου οι σχολικοί σεισμογράφοι είναι πολύ εύκολο να κατασκευαστούν και μπορούν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί
ypaith
Μεταθέσεις Πρωτοβάθμιας: Το Υπουργείο Παιδείας αθέτησε δέσμευση για συμπερίληψη νέων οργανικών θέσεων
Ν.Φασφαλής: «Αυτή η στάση εκθέτει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και απαίτησή μας είναι η ίδρυση των νέων οργανικών θέσεων άμεσα»
Μεταθέσεις Πρωτοβάθμιας: Το Υπουργείο Παιδείας αθέτησε δέσμευση για συμπερίληψη νέων οργανικών θέσεων