Thumbnail
ΠΡΩΤΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ Γ/ΘΜΙΑ

Τι εκτιμήσεις του για τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, αναφορικά με το νέο Λύκειο και την πρόσβαση των μαθητών στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εκθέτει σε σχετική ανακοίνωση το Δ.Σ της ΟΛΜΕ.

Πιο αναλυτικά, το ΔΣ της ΟΛΜΕ, στη συνεδρίασή του, στις 4-9-17, ασχολήθηκε με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για το Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια Εκπ/ση και κατέληξε καταρχάς στα εξής:

Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι η εξασφάλιση της αυτονομίας και του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου και η μη σύνδεσή του με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση.

- Το κύριο βάρος των όποιων αλλαγών πρέπει να δοθεί στο περιεχόμενο του Λυκείου, δηλαδή στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, στη μείωση και τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, τον εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας-εξέτασης και την αναβάθμιση της γενικής παιδείας.

- Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης στο Λύκειο, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στην πλήρη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.

- Διαφωνούμε πλήρως με το διπλασιασμό των Πανελλαδικών εξετάσεων με την εισαγωγή νέων εξετάσεων στη μέση της σχολικής χρονιάς (εξετάσεις Ιανουαρίου)! Μια τέτοια εξέλιξη υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο, την ομαλή διαδικασία της διδασκαλίας και αναστατώνει ψυχολογικά τους μαθητές.

- Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην όποια «φροντιστηριοποίηση» της Γ΄ Λυκείου με την εισαγωγή 6ωρης διδασκαλίας σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα και με το συνακόλουθο εξοστρακισμό πολλών άλλων βασικών γνωστικών αντικειμένων.

- Διαφωνούμε με την προσμέτρηση της βαθμολογίας των δημιουργικών εργασιών, η οποία μάλιστα θα γίνεται από εξωτερικούς αξιολογητές, γεγονός το οποίο θεωρούμε απαράδεκτο.

Εκτίμησή μας είναι ότι η παραπέρα εξειδίκευση-εμβάθυνση του γνωστικού επιπέδου κάποιων βασικών επιστημών με ταυτόχρονη περικοπή άλλων βασικών μαθημάτων γενικής παιδείας θα έχει ως συνέπεια:

- την αύξηση του βαθμού δυσκολίας του Γενικού Λυκείου με αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των μαθητών

- τον εξοβελισμό ορισμένων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών από το Λύκειο και τη δημιουργία  πιθανών ελλείψεων σε άλλες

- τη μη δυνατότητα διαμόρφωσης προγράμματος λόγω των πολλών διαφορετικών επιλογών μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων, ιδιαίτερα σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές με μικρές σχολικές μονάδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε νέες καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων.

Η θετική καταρχάς εξαγγελία για επέκταση της υποχρεωτικότητας της βασικής εκπαίδευσης σε 14 χρόνια προϋποθέτει την αύξηση των δαπανών και τους μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

Ζητάμε την απόσυρση του συγκεκριμένου προσχεδίου και την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλήνιες εξετασεις
Πανελλήνιες: Το παράδοξο του μηχανογραφικού και τα πεδία που δεν βγάζουν νόημα
Μηχανογραφικό χωρίς πυξίδα ή όταν τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι σχολές δεν «κουμπώνουν»
Πανελλήνιες: Το παράδοξο του μηχανογραφικού και τα πεδία που δεν βγάζουν νόημα
Ζαχαράκη
Καταγγελίες για αδιαφανείς διαθέσεις εκπαιδευτικών: Τις γνωρίζει το υπουργείο;
Στη Βουλή οι καταγγελίες για αδιαφάνεια στις διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Καταγγελίες για αδιαφανείς διαθέσεις εκπαιδευτικών: Τις γνωρίζει το υπουργείο;
Internet Of Things
Γιατί το «Internet of Things» δημιουργεί τις επόμενες θέσεις εργασίας
Από τα έξυπνα σπίτια και τις πόλεις, μέχρι τη βιομηχανία και την υγεία, το «Διαδίκτυο των Πραγμάτων» αλλάζει τον τρόπο που λειτουργούν οι...
Γιατί το «Internet of Things» δημιουργεί τις επόμενες θέσεις εργασίας